یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: با کریمی فر خداحافظی نخواهیم کرد!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "عبدالرسول عمادی" عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان که در سالن جهاد کشاورزی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: تغییر مدیریت در آموزش‌و‌پرورش یعنی این است که سلیقه‌های جدید به سیستم باید تزریق شود.
وی ادامه داد: عملکرد کریمی‌فر را که نظارت می‌کردم، متوجه شدم ایشان با انرژی و انگیزه کار خود را شروع کرد و آن را ادامه داد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش خاطرنشان کرد: کریمی‌فر در جلسات مدیران کل استان‌ها همیشه حضور داشت.
عمادی تصریح کرد: گودرز کریمی فر در حوزه آموزش‌وپرورش صاحب‌نظر هستند و با بیان خود مطالب حوزه‌های آموزش‌وپرورش را به‌خوبی عنوان می‌کردند.
وی تأکید کرد: ایشان سرمایه انسانی خوب برای آموزش‌و‌پرورش استان و ایران است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌و‌پرورش همچنین با بیان این که با توانایی‌های کریمی فر خداحافظی نخواهیم کرد، افزود: حداکثر بهره‌برداری را از ایشان در سیستم آموزش‌وپرورش خواهیم داشت‌.
عمادی گفت: حضور آقای دریکوند به‌عنوان مدیرکل این اداره، تغییر گسترده‌ای در سیستم آموزش‌وپرورش استان نخواهد داشت اما هدف ما استفاده از انرژی‌های جدید برای این سیستم است.

نگاه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش مثبت است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش لرستان، آموزش‌وپرورش را محور توسعه کشور برشمرد و گفت: در صورتی‌ که کشوری بخواهد به توسعه همه‌جانبه برسد لازم است که نگاه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش داشته باشد.
حبیب اله خجسته پور با تاکید بر نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش افزود: در دستگاه آموزش و پرورش «مدرسه» محور پیشرفت و توسعه است.
وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده فرهنگیان در مراسم تکریم و معارفه اظهار داشت: این امر نشان‌دهنده حمایت از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
خجسته پور با بیان اینکه علی‌رغم وضعیت جوی بد هوا و لغو پرواز رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، شاهد حضور گسترده فرهنگیان در این مراسم هستیم، گفت: این جمعیت نشان دهنده اهمیت دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه این امر وظیفه مسئولان دستگاه آموزش و پرورش را سنگین‌تر می‌کند، افزود: آموزش و پرورش بدون اغراق محور توسعه کشور است
خجسته پور با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به دستگاه آموزش‌وپرورش شود، یادآور شد: این امر نیز با همکاری سیاست‌گذاران و مجریان این نهاد و همچنین مشارکت و همراهی مردم اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه اگر نبوغ معلمان نبود هیچ‌گاه شاهد پیشرفت در حوزه‌های مختلف نبودیم، اظهار داشت: در دستگاه آموزش‌وپرورش «مدرسه» محور پیشرفت است.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در جابجایی مدیران نباید نگاه مثبت به مدرسه خدشه‌دار شود، افزود: طی سه سال گذشته و با فعالیت مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش شاهد پیشرفت در این دستگاه بوده‌ایم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
خجسته پور با تاکید بر اینکه خوشبختانه رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به آموزش و پرورش و مدرسه فعالانه بوده است، بیان داشت: همواره در این دولت دید مثبت به آموزش و پرورش وجود داشته است
وی در ادامه افزود: جمع دو نگاه سیاست‌گذاران و مجریان آموزش‌وپرورش و مردم که بدون استثنا با آموزش‌وپرورش سروکار دارند می‌تواند نسبت به پربار کردن وضعیت آموزش‌وپرورش در کشور و استان تأثیرگذار باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: درصورتی‌که رنج و ملالت‌های معلمان نبود هیچ‌گاه ما شاهد پیشرفت در حوزه‌های مختلف نبودیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان انتقال مدیریت در حوزه آموزش‌وپرورش استان را اتفاق مبارکی دانست و تصریح کرد: به دنبال این جابجایی انتظار جامعه فرهنگی و همه افرادی که دل درگرو توسعه استان دارند این است که علاوه بر زحماتی که در مدیریت قبلی متقبل شده‌اند، حرکت و برنامه جدیدی آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث مدیران کل، مقام عالی وزارت در هر دستگاهی تصمیم‌گیرنده است و تنها فردی که ازلحاظ قانونی با او مشورت می‌شود، مدیریت ارشد استان است که این تغییر با هماهنگی وزیر و موافقت استاندار لرستان رخ‌داده است.


خود را کارگزار دولت تدبیر و امید می‌دانم

مدیرکل پیشین آموزش‌و‌پرورش لرستان هم در این مراسم گفت: خود را کارگزار دولت تدبیر و امید می‌دانم.
"گودرز کریمی‌فر" ادامه داد: معتقدم در جمهوری اسلامی یک پرچم وجود دارد و تنها پرچم‌دار این کشور مقام معظم رهبری است.
وی با بیان این که آموزش‌وپرورش جعبه سیاه جامعه است، افزود: توجه به مدارس بهره‌ور با رویکرد عمیق از برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان بوده است.
مدیرکل پیشین آموزش‌و‌پرورش لرستان اظهار داشت: ما مدیران مدارس را سکان‌داران تدبیر می‌دانستیم که جایگزینی یادگیری را به‌جای یاددهی را از اولویت‌های خود قرار دهند.
کریمی فر با تأکید بر این که هرگز آموزش‌وپرورش را هزینه سیاسی‌کاری نکرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: در انتخاب و گزینش مدیران طی ۳ سال گذشته ۶ عنصر اراده، امید، پشتکار، تجربه، محبوبیت و مهارت علمی را مدنظر قراردادیم.

پیشرفت آموزش و پرورش در دوری از افراط و تفریط است
سرپرست جدید آموزش و پرورش لرستان گفت: دوری از هر گونه افراط و تفریط و استفاده از نیروهای توانا زمینه را برای پیشرفت آموزش و پرورش فراهم می‌کند.
خدانظر دریکوند هم در سخنانی افزود: امیدوارم با حمایت مدیریت ارشد استان، ائمه جمعه و جماعات و مشارکت و همراهی فرهنگیان ارجمند و صاحبان قلم و اندیشه بر پایه اسناد بالادستی نظام و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های شایسته‌ای را بردارم
دریکوند با بیان اینکه با مشارکت و همکاری معلمان و تلاش مضاعف مدیران و کارکنان آموزش و پرورش می شود، گام‌های مثبت و مؤثرتری را در راستای پیشرفت سطح آموزش‌وپرورش برداشت اظهار داشت: این امر موجب می‌شود که شاهد شکوفایی بیش از پیش آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف باشیم.
وی در ادامه از تلاش‌های مجمع نمایندگان استان به‌ویژه رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی تجلیل کرد و تصریح کرد: با تعامل، مساعدت و دوری از هر گونه افراط و تفریط و استفاده از نیروهای توانا، کارا و اثربخش و همراه بامشی دولت و معتقد به برنامه‌های تدبیر و امید و تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی زمینه را برای پیشرفت، توسعه و بهبود کیفیت آموزش‌وپرورش مهیا می‌شود.
 دریکوند در ادامه افزود: انتصاب‌ها و اینکه یک مسئولیت از یک نفر گرفته‌شده و به شخص دیگر واگذار می‌شود در دولت‌های معتقد به قانون امری طبیعی و شبیه دوی امدادی است که سنگینی مسئولیت از یک نفر گرفته و به دیگری سپرده می‌شود.
سرپرست جدید اداره کل آموزش‌وپرورش استان لرستان با بیان اینکه به عقیده صاحب‌نظران اگر می‌خواهیم آینده یک کشور را ببینیم باید به امروز آموزش‌وپرورش آن کشور بنگریم گفت: به گفته رهبر انقلاب موفقیت یک جامعه را باید به معلمان آن جامعه واگذار کرد و از نظر ایشان مسئله فرهنگ مهم‌ترین مسئله و موضوع مهم و اول نظام است.
دریکوند ادامه داد: اگر می‌خواهیم در آینده جامعه‌ای داشته باشیم دکه افراد آن از دروغ، ریا، تملق، نابرابری، بی‌تفاوتی، بی‌اعتمادی، افراط گری و نفاق بیزار باشند، باید به شیوه‌های رابطه معلم و دانش‌آموز و شیوه‌های تدریس، وضعیت مدارس و شیوه مدیریت مدارس و روابط بین خانه و مدرسه توجه داشته باشیم.
وی افزود: اگر می‌خواهیم نسل ما در آینده متعهد به اخلاق حسنه، راست‌گویی، درستکاری، امانت‌داری، مشورت، حفظ بیت‌المال، رعایت حق‌الناس، توجه به وجدان و افکار عمومی و اعتدال و تدبیر باشند و از تندروی، شتاب‌زدگی، خودسری، فریب‌کاری، مخفی‌کاری و دست‌کاری در اطلاعات پرهیز کنند و مسئولیت اقدامات و تصمیمات خود را بپذیرند و در قبال خطاها از مردم عذرخواهی کنند و از نظرات مخالفین و منتقدین استقبال کنند، باید به برنامه‌های مدارس و تعامل آن‌ها با خانواده، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و پیام‌های مختلفی که از نهادهای فرهنگی و اجتماعی مخابره می‌شود توجه کرد.
دریکوند ادامه داد: باید بدانیم که توجه و نهادینه کردن این مفاهیم ارزشمند در بین نسل جوان، آینده جامعه را تضمین خواهد کرد.
وی تصریح کرد: باید دست معلمان را برای تصمیم‌گیری بازتر گذاشت و به درک و فهم شورای مدرسه احترام گذاشت.
دریکوند در ادامه افزود: معلمی که بترسد نمی‌تواند شجاعت را آموزش دهد؛ و معلمی که اعتماد نکند نمی‌تواند اعتماد اجتماعی را بازتولید کند. وی تاکید کرد: معلمی که در سرنوشت خود و در تصمیمات حوزه عملکرد خود مشارکت نداشته باشد و صرفاً مجری برنامه‌های دستوری باشد نمی‌تواند حس زیبایی مشارکت را به نسل جوان منتقل کند.
دریکوند بر این نکته تاکید کرد که اگر می‌خواهیم مدرسه به‌عنوان جلوه‌ای از تحقق مراتب حیات طیبه، تجلی‌بخش فرهنگ غنی اسلام، به‌ویژه تکلیف گرایی، مسئولیت‌پذیری، کرامت نفس، امانت‌داری، خودباوری؛ کارآمدی و کارآفرینی و پرهیز از اسراف و وابستگی به دنیا، قانون‌گرایی و استکبارستیزی و دفاع از محرومان و مستضعفان و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد باید از تمرکزگرایی پرهیز کنیم و دست مدرسه را برای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی باز بگذاریم.
سرپرست جدید اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان افزود: کار فرهنگی و تعلیم و تربیت محیطی ویژه را می‌طلبد و بدون پذیرش و منطق دوطرفه ممکن نخواهد بود.
وی ادامه داد: از نظر فرهنگی هر گاه کاری درونی نشده باشد؛ ماندگاری نخواهد داشت و امور فرهنگی جز با منطق، استدلال و در فضای آرام و سرشار از اعتماد، درونی نخواهد شد.
دریکوند ادامه داد: مگر می‌شود در فضای رعب و وحشت و بی‌اعتمادی و سخت‌گیری و بی‌برنامگی و خودبزرگ‌بینی و عدم مشارکت کار فرهنگی کرد.
وی اضافه کرد: امروز جامعه ما عموماً و تعلیم و تربیت خصوصاً نیازمند فضای آرام، منطقی، اعتماد متقابل و پویا می‌باشد.
دریکوند ادامه داد: در این راستا باید دست یاری به سوی نخبگان و تمام دست اندرکاران دراز کرد و اندیشه پاک همه را به یاری طلبید.
وی عنوان کرد: تقریبا تمام دستگاه‌ها و نهادها برای پیشبرد و پیشرفت کار خود به آموزش‌وپرورش نیازمند هستند و بنابراین باید همکاری‌های لازم را برای بهبود کار خود با آموزش‌وپرورش داشت.
دریکوند به اجرای برنامه‌های مانند همیار پلیس و شهردار مدرسه اشاره کرد و افزود: با تعامل و همکاری بین آموزش‌وپرورش و شرکت‌های آب و برق شاهد کاهش مصرف حامل انرژی در سطح جامعه بوده‌ایم.
وی به مدیران سایر دستگاه گفت: با همکاری و تعامل با آموزش‌وپرورش برنامه‌های دستگاه‌های شما رونق بیشتری خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: مگر می‌شود بدون تعامل با آموزش‌وپرورش چالش‌های محیط زیستی را برطرف کرد.
 دریکوند ادامه داد: اگر سپاه و بسیج به دنبال نهادینه کردن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است باید تعامل با آموزش‌وپرورش را در سرلوحه کارهای خود قرار بدهد.
سرپرست جدید اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان ادامه داد: تلاش خواهیم کرد به سمت آموزش‌وپرورش مدرسه محور پیش رویم و خانواده‌ها باید نقش مؤثرتری در آموزش و پرورش داشته باشند و بدون آن‌ها هیچ ارزشی نهادینه نخواهد شد.
دریکوند اظهار داشت: بیاییم با همفکری زمینه‌های فرهنگی دولت را فراهم کرده و مسیر توسعه استان را هموار سازیم.
وی در پایان به مقام شامخ شهدای انقلاب ادای احترام کرد و افزود: امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم راه و اهداف شهدا را دنبال کرده و تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف انقلاب به کار گیریم.

شایان ذکر است که روز گذشته طی حکمی که از سوی "فخرالدين دانش آشتياني" وزیر آموزش و پرورش صادر شد، "خدانظر دریکوند" به عنوان مدیر کل آموزش‌و‌پروش لرستان منصوب شد.
دريكوند" داراي 26 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش و مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد جامعه‌شناسي مي‌باشد. در سوابق كاري وي معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان، معاونت آموزش و پرورش ناحيه 2 خرم‌آباد، مسئول مقطع متوسطه آموزش پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد و مدرسي دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت ديده مي‌شود.
پیش از این گودرز کریمی‌فر به مدت 36 ماه عهده‌دار این سمت بود.
كريمي‌فر که اهل رومشكان است از 23 آذر 1392 مدير كل آموزش و پرورش لرستان بود.
پیش از وی نیز سيد حجت‌اله كلانتر از آذرماه 91 تا آذرماه 92 به مدت يك سال مديريت اين اداره را عهده‌دار بود.










خبر: مصطفی باقری؛ علی فربانی

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1395-10-08 09:00
یه سالن همایش استاندارد نداریم.ببین جا نیست چقدر سر پا ایستادند.
نقل قول کردن
#2 سردار 1395-10-08 17:51
آموزش و پرورش حزب بازیه اکثر ، نگاه کنید چقدر آدم جمع شدند که بعدا پست بگیرند . خدایا شکر
نقل قول کردن
#3 احمد لک 1395-10-09 08:27
امیدواریم نسب به وظیفه خود که تعلیم و تربیت است عمل نمایند ............... :
نقل قول کردن
#4 کاندیدا 1395-10-09 08:42
اینا که سر پا وایسادن، یا دیر رسیدن که پست گیرشون نمیاد ؛ یا سرپایی کن هستن که پست گیرشون نمیاد؛ یا در حال تردد هستن که اصلا به من چه.. من نه فرهنگی هستم نه پست می خوام.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا