یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان به تشریح دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیریت سازمان از شهرک‌ها و واحدهای صنعتی در لرستان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، بختیار رازانی اظهار داشت: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتي ايران در سفری یک‌روزه از 7 شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و ٤ واحد صنعتی استان دیدار کرد.
وی به سفر یک‌روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به لرستان و بازدید این مسئول از برخي شهرک‌های صنعتی استان براي اولين بار اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله شهرک‌هایی که توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بازدید قرار گرفت شهرک صنعتي سنگ الیگودرز بود.
رازانی شهرک سنگ الیگودرز را یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های استان دانست و گفت: متأسفانه زیرساخت‌های این شهرک مستهلک‌شده و نیاز به بازسازی و بهسازی دارند که مهندس یزدانی در این خصوص دستورات ویژه‌ای صادر کرد و امیدواریم با اختصاص منابع استانی و داخلی بتوانیم این زیرساخت‌ها را بازسازی کرده تا شهرکی در شان سرمایه‌گذاران ایجاد شود.
 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه شهرستان الیگودرز پتانسیل ویژه‌ای در تولید سنگ دارد، افزود: جز چند واحدی که به صنایع شیمیایی و پلاستیکی مربوط می‌شود دیگر واحدهای شهرک سنگ الیگودرز به شکل واحدهای سنگ‌بری و فرآوری سنگ و توليد پودر ميكرونيزه هستند.
وی همچنین به بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی الیگودرز اشاره کرد و بیان داشت: این شهرک تازه تأسیس بوده و عمر آن کمتر از 10 سال است، در عین حال امكانات اصلی استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک مهیا است.
رازانی با یادآوری اینکه سایر امکاناتی همچون آب، برق، گاز و ... در شهرک صنعتی الیگودرز ایجاد شده است، افزود: این شهرک نیز در حوزه زیرساختی نیاز به تكميل داشته و مسائل زون بندی بايستي در آن رعايت شود كه امكان استقرار همه رشته‌های صنعتي در آن ميسر شود که معاون وزیر صنعت در این خصوص دستورات ویژه‌ای ابلاغ کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لرستان را از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این منطقه به دلیل وجود پتانسیل‌های سنگ‌های تزئینی و ساختمانی در ازنا قبلا با عنوان منطقه ویژه سنگ ازنا معروف بود.
رازانی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی لرستان در ابتدا در زمینی به مساحت 70 هکتار کار خود را آغاز کرد، افزود: در حال حاضر این منطقه با رعایت زون بندی و شرایط هم‌جواری به عنوان یک منطقه عمومی برای استقرار همه واحدهای صنعتی تبدیل شده است.
وی یکی از شاخص‌ترین واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لرستان را داروسازی بایر افلاک دانست و گفت: این واحد در حال حاضر مشغول فعالیت در فاز تولید داروهای دامی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: در دوران پسابرجام و شرایط ایجاد شده، کارخانه فولاد ازنا بعد از 12 سال موفق شد ماشین آلات خود را وارد منطقه اقتصادی لرستان کرده و پیش بینی می‌شود در سال 96 به تولید برسد.
رازانی منطقه ویژه اقتصادی لرستان را یکی از مناطق خوب در کشور دانست و بیان داشت: در این منطقه گمرک مستقر شده و عملیات صادرات و واردات کالا به راحتی در داخل آن انجام می‌شود.
وی به بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی شماره یک و دو دورود اشاره کرد و گفت: مساحت اولیه شهرک صنعتی شماره یک دورود 45 هکتار بوده و همه واحدهای صنعتی به عنوان زون متفرقه در آن مستقر هستند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان مهم‌ترین مشکل شهرک صنعتی شماره یک دورود را کمبود آب صنعتی دانست و افزود: اصلاح زیرساخت، خیابان‌ها و ورودی این شهرک از دیگر مشکلات آن بوده که برای رفع این مشکلات دستورات لازم از سوی مهندس یزدانی داده شد.
رازانی به در دست اقدام بودن عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره دو دورود اشاره کرد و بیان داشت: این شهرک در منطقه جغرافیایی نسبتا خوبی واقع شده و کارهای تملک آن صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود استقبال برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه مناسب بوده و امیدواریم در سال 96 نسبت به واگذاری آن به متقاضیان صنعتی اقدام کنیم.
وی بازدید از شهرک صنعتی شماره یک بروجرد را از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر صنعت به لرستان دانست و گفت: بروجرد دارای سه شهرک صنعتی بوده که شهرک شماره یک آن در حال بهره‌برداری بوده و حدود 70 قرارداد واگذاری زمین در آن وجود داشته که 62 واحد آن پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره یک بروجرد در حال تولید هستند، افزود: از مهم‌ترین مشکلات این شهرک می‌توان به مشکل تصفیه‌خانه آن اشاره کرد که دستورات لازم برای اصلاح خروجی تصفیه‌خانه آن و استفاده از پساب آن برای مصارف فضای سبز داده شد.
رازانی بیان داشت: شهرک صنعتی شماره سه بروجرد در فاصله حدود ٥کیلومتر و در شمال شرقی شهرک شماره یک این شهرستان قرار گرفته است؛ که کارهای ابتدایی تملک آن در حال انجام بوده و امیدواریم بعد از تملک نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها در آن اقدام کنیم.
سپس ايشان به بازديد از شهرك شماره ٢ بروجرد واقع در اشترينان اشاره كرد و افزود: اين شهرك حدود 60 هکتار مساحت داشته و زیرساخت های 30 هکتار از این شهرک مهیا شده و چون این شهرک در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بروجرد واقع است بايستي از همين ابتدا نوع و نحوه فعاليت شهرك منطبق با فعاليت منطقه ويژه پیش‌بینی شود و ايتدا منطقه ويژه تعيين تكليف شده و در صورت امكان در يك قالب و ساختار شروع به فعاليت نمايند يعني شهرك به منطقه ويژه واگذار شود در غير این صورت نسبت به استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک اقدام خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان یادآور شد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت لرستان طی سفر یک‌روزه خود از 7 شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی و ٤واحد صنعتی استان بازدید کرد که این امر بی‌سابقه بوده است و امیدواریم نتایج خوبی در این سفر برای استان داشته‌ایم.

دیدگاه‌ها  

#1 احمدوند 1395-10-05 20:09
کارخانه لاستیک سازی لرستان که رییس جمهور قولش را داد به کجا کشید؟
مشکل شهرک صنعتی شماره یک دورود آب است؟؟؟؟؟
ما مشکل آب داریم و آب چند استان را تأمین می کنیم؟
نقل قول کردن
#2 حامدنصیری خرم اباد 1395-10-05 21:54
کارخانه بزرگ اجر ماسه آهکی پلدختر که یکی از عظیم ترین کارخانه های تولید اجر آهکی در کشور هست .تا حدود سال 82 یکی از منابع بزرگ تامین اجر صنعتی و اجر آهکی در کشور بود ...توجه کنید هیچ خبری تا کنون از هیچ منبع خبری در این خصوص پخش نشده..این کارخانه ضمن تعدیل نیروی بسیاری که داشتند بعد از خصوصی سازی به حالت نیمه تعطیل شده و از چندین خط تولید فقط یک خط به صورت موقت کار میکند...انشالله کسی این مورد را پیگیری کند...
نقل قول کردن
#3 شهروند1 1395-10-05 22:01
دستورات معاون وزیر را بفرمائید چه بوده است تا تا به حال دستورات زیادی صادر شده است ولی اتفاق عملی نیافتاده
نقل قول کردن
#4 خرم آبادی 1395-10-05 23:11
از شما بعید است که نتیجه بازی
امروز پردیس خرم آباد را در پایگاه
وزین یافته قرار نداده اید . لطفا
در این مورد اقدام کنید .پردیس۲
ابوذر باشت ۱
نقل قول کردن
#5 نمازی 1395-10-06 02:12
امیدوارم این سفرها منتج به نتیجه مفیدی برای استان بشود.امیدوارم مسولان بفکر درمان تب بالای بیکاری در استان باشند
نقل قول کردن
#6 صارمی 1395-10-06 22:46
الحمدالله مرکز استان هیچ مشکلی نداشته و ندارد که معاون محترم وزیر دغدغه حضور در شهرک های صنعتی شهرستان خرم آباد نداشتن
یا اینکه مسئولین استان مرکز استان را فراموش کردند.
نقل قول کردن
#7 حسنوند 1395-10-08 12:07
به نقل از صارمی:
الحمدالله مرکز استان هیچ مشکلی نداشته و ندارد که معاون محترم وزیر دغدغه حضور در شهرک های صنعتی شهرستان خرم آباد نداشتن
یا اینکه مسئولین استان مرکز استان را فراموش کردند.

شهرستان خرم آباد یک زمانی کشت و صنعت و پوشاک و یخچال سازی و پارسیلون رو داشت که همه مال سال ۵۴ بودند بعد از واگذاری به بخش خصوصی همه تعطیل شدند.هیچ صنعت دیگری هم جایگزینشون نکردند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا