یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در کارگاه آموزشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه گفت: 312 آموزشگاه لرستان در دوره‌های مختلف تحصیلی تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، «محمدحسین اردشیر» افزود: این برنامه با هدف زمینه‌سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و مدیریتی در مدارس، زمینه‌سازی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس، حرکت به سوی نهادینه‌سازی نگاه تعالی‌بخش در فرآیندهای مدیریتی و افزایش انگیزه‌ی مدیران و دیگر کارکنان برای بهبود عملکرد در 312 آموزشگاه برگزار شده است.
 وی به قابلیت‌ها و استعدادهای بالقوه استان اشاره کرد و گفت: لرستان از نظر منابع انسانی ظرفیت بالقوه‌ای دارد که می‌تواند ما را در کیفیت‌بخشی به آموزش و تحقق اهداف از پیش تعیین شده کمک نماید.
اردشیر تاکید کرد: مدیران باید روش‌های نوین را یاد بگیرند تا بتوانند خود را برای پاسخگویی به سؤالات روبه رشد دانش آموزان آماده نمایند.
وی به پیشرفت‌های نوین در حوزه یادگیری و قابلیت دسترسی دانش آموزان به این علوم اشاره کرد و افزود: معلمی می‌تواند در مسیر تعلیم و تربیت قرار بگیرد که این قابلیت‌ها را داشته باشد و بتواند به نیازهای دانش آموزان پاسخ دهد.
 اردشیر در ادامه تصریح کرد: باید در حوزه یادگیری از یادگیری‌های مبتنی بر حافظه محوری و سطحی‌نگری عبور کنیم و دانش آموزان را به یادگیری عمیق و مفهومی رهنمون کنیم که خلاق، نوآور و مبتکر تربیت شوند.
اردشیر در ادامه بر زحمات و تلاش‌های مدیران تأکید کرد و افزود: باید به این نکته توجه داشت که ساختارشکنی ممکن است که با مقاومت‌هایی روبرو شود و انجام این کار همیشه آسان نخواهد بود.
وی در ادامه از زحمات دبیرخانه برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش‌وپرورش لرستان هم تقدیر کرد و گفت: با روحیه جهادی و همگرایی و هم‌افزایی تلاش شده تا شرایط مناسبی برای فعالیت مدیران فراهم شود.
اردشیر در ادامه تأکید کرد: باید دانش آموزان را برای زندگی بهتر در جامعه تربیت کرد و انجام این مهم با یادگیری‌های سطحی امکان‌پذیر نیست، وی بر ایده پردازی و خلاق بودن دانش آموزان تأکید کرد و گفت: جشنواره‌ها و المپیادهای علمی می‌تواند زمینه خلاقیت دانش آموزان را در محیط مدرسه فراهم کند.
در ادامه این کارگاه آموزشی از 2 نفر از مدیران مدارس ممتاز، 21 مدیر مدرسه موفق و 32 مدیر مدرسه پویا با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا