یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهارمین نشست شورای مدیران ستادی و منطقه 6 سازمان بهزیستی کشور به میزبانی لرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، چهارمین نشست شورای مدیران ستادی و منطقه 6 سازمان بهزیستی کشور با حضور مدیران کل و معاونین توان‌بخشی استان‌های یزد، اصفهان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان به‌منظور بررسی چالش‌های فراروی برنامه‌های توان‌بخشی، به میزبانی بهزیستی لرستان برگزار شد.
" اسدالله حیدری" مدیر کل بهزیستی لرستان در ابتدای این نشست با تبیین تاریخچه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف بهزیستی استان ارائه کرد و هدف از این نشست را بررسی چالش‌های فراروی برنامه‌های توان‌بخشی و پیامدهای آن در جامعه توصیف که نتایج مباحث مختلف، جهت رفع موانع و تدوین سیاست‌ها به ستاد بهزیستی کشور انعکاس خواهد یافت.
معاون توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با ارائه گزارشی از وضعیت چرخه پذیرش و ارائه خدمات به معلولین گفت متأسفانه مبنای ارائه خدمت به جامعه هدف، بر اساس شدت معلولیت صورت گرفته که این روش اشتباه است و باید عوامل اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی و ... در تحت پوشش قرار گرفتن افراد مؤثر باشد.
"کیوان دواتگران" در ادامه، گزارشی از استانداردها و شاخص‌های جهانی و شیوه‌های ارائه خدمات به معلولین در کشور را تبیین کرد و از نهایی شدن دستورالعمل توان‌بخشی مبتنی بر جامعه و دسترسی و مناسب‌سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت برای اولین بار و در آینده نزدیک در سطح کشور خبر داد.
مدیرکل توانمندسازی معلولین مهم‌ترین خدمات به معلولین را در بحث توان‌بخشی، آموزش‌های لازم به افراد معلول و خانواده‌های آن‌ها، مناسب‌سازی اماکن شهری و روستایی، گسترش حمایت‌های اقتصادی و اشتغال پایدار معلولین و رسیدگی بیشتر به معلولین حاشیه شهرها و مبحث ارجاع، تبیین کرد.
وی گفت: 1 میلیون و 400 هزار نفر معلول ثبت سامانه بانک اطلاعاتی بهزیستی کشور هست.
دکتر دواتگران افزود: در سال‌های گذشته اعتبار بخش CBR بهزیستی کشور 40 میلیارد ریال بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این اعتبار در آینده نزدیک به 800 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است در حاشیه این نشست مدیران کل و معاونت‌های تخصصی به‌صورت مستقل، مباحث و چالش‌های فراروی برنامه‌های توان‌بخشی را بررسی و نظرات خود را جهت جمع‌بندی و تدوین سیاست‌های لازم در سطوح عالی بهزیستی کشور مطرح کردند.
خاطرنشان می‌شود این همایش با حضور مدیران کل و معاونین توان‌بخشی استان‌های اصفهان، یزد، کهکیلویه و بویر احمد، مرکزی و لرستان به مدت یک روز در دفتر مدیریت و سالن کنفرانس ستاد بهزیستی لرستان برگزار گردید.


دیدگاه‌ها  

#1 معلول 1395-10-02 10:48
سلام من معلول ضايعه نخاعي شديد هستم و4ساله هنوز به من حق پرستاري ندادن لطفا اقاي مدير كل به شهرستان ها بفرماييد انجام بدخنك
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا