یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرهنگ "رحیم رستگاریان" به عنوان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان منصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، جلسه تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان لرستان با حضور سرهنگ "قاسم سبزعلی" مشاور ریاست سازمان منابع طبيعي كشور و فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها‌، مراتع وآبخیزداری کشور، سرهنگ "علي احمدی‌تبار" جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان‌، "رضا آریایی‌فر" مدیر کل بحران استانداری، "شيرزاد نجفي" مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان و تنی چند از مسئولین و فرماندهان یگان حفاظت ادارات برگزار گردید.
مدیر کل ستاد بحران استانداری در این جلسه گفت‌: با توجه به وسعت منابع طبیعی استان و وضعیت توپوگرافی آن حفاظت از جنگل‌ها و مراتع با این اندک نیروی منابع طبیعی وامکانات و تجهیزات فوق‌العاده ناچیز خیلی سخت می باشد.
آريايي‌فر افزود: با توجه به احساس مسئولیت مدیر کل و پرسنل منابع طبیعی در حفاظت از این سرمایه الهی در بحث اطفاء حریق امسال حضور چشم‌گیری در مهار آتش‌سوزی‌ها داشته‌اند که با مهار به موقع سطح آتش‌سوزی‌ها را کاهش داده‌اند جای تقدیر و تشکر را دارد.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به حضور پرسنل منابع طبیعی در عرصه و جلوگیری از تصرف و تخریب جنگل‌ها و مراتع استان‌، نیروهای موجود جوابگوی این عرصه وسیع نبوده و افرادی سود‌جو با قطع درختان و تخریب اراضی ملی‌، آن‌ها را تصرف می‌کنند.
آریایی گفت: با توجه به وجود مشکل استخدام و اعتبار لازم‌، کمبود نیرو را می‌توان از طریق یگان حفاظت سازمان با جذب سربازان وظیفه تا حدودی بر طرف کرد.
مشاور ریاست سازمان وفرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور نيز در اين جلسه گفت‌: امروز یگان حفاظت پرچمدار و طلایه‌دار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بوده که انفال می‌باشد و دغدغه همه ما این است که بتوانیم با برنامه‌ریزی موثر در حفظ جنگل‌ها و مراتع، اقدام مثبتی را انجام دهیم.
سرهنگ قاسم سبزعلی با بيان اين كه این اقدام با همفکری و هم‌اندیشی سایر نيروها در بخش‌های دیگر منابع طبیعی امکان‌پذیر می‌باشد، افزود: با استفاده از رشد دانش نوین و جوامع محلی می توان در حل مشکلات منابع طبیعی اقدام موثری را انجام داد.
 وي تصريح كرد: با توجه به این که حضور پرشور مردم ایران بود که جنگ هشت ساله دفاع مقدس را با پیروزی به اتمام رساندند می‌توان از توان مردم در قالب جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در حفظ منابع طبیعی از این توان استفاده کرد.
سبزعلي بیان داشت‌: در راستای حفاظت مشارکتی باید معیشت و اقتصاد مردم را با منابع طبیعی گره زد و مردم به سمت حفظ منابع طبیعی و استفاده اصولی و فنی از آن تشویق کرد.
وی اظهار کرد‌: با خروج دام از مراتع و تغییر نگاه برداشت چوب از جنگل‌ها به منظوراستفاده برای سوخت و گرمایش با شکل منطقی و بهره‌گیری و می‌توان از توان جوامع محلی و تشکل‌های مردم‌نهاد با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت کرد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور در قسمت دیگر از سخنان خود گفت: برای پایش وضعیت منابع طبیعی در حال بررسی و اجرای استفاده از سنجنده‌های هوایی و ماهواره‌ای هستیم که با یک برنامه‌ای اصولی بتوانیم برنامه ماهواره‌ای را برای به تمام استان‌ها تعمیم کنیم و ضریب حفاظتی را در راستای جلوگیری از قطع درختان و تخریب اراضی ملی را بیشتر کنیم.
در پایان سرهنگ "رحیم رستگاریان" به عنوان سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان منصوب و از زحمات سرهنگ "الله‌یار خدایی‌سوری" تقدیر به عمل آمد.
رستگاريان پيش از اين فرمانده انتظامي شهرستان سلسله بوده است.

سرهنگ رحيم رستگاريان فرمانده انتظامي سلسله

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا