یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آقای رئیس بانک حدود 27 سال قبل به مشتری که از فرط گرفتاری برای دریافت وام مضاربه به شعبه بانک آمده گفته که میزان کارکرد حساب بانکی‌ات را باید قوی‌تر کنی تا وامت را تجدید کنم!
 15 سال پیش هم همین حرف را زده و امروز هم همین جمله را به مشتریان خوش‌حسابی که تنها بدشانسی زندگی‌شان بدهکار بودن به شعبه فلان رئیس بانک است می‌گوید.
"پول بیشتری باید به حسابت واریز کنی تا وام بانکی‌ات را تجدید کنیم!"
حدود سه دهه زندگی یکنواخت، برخوردهای تکراری، حرف‌های یک‌جور که حتی یک نقطه هم کم و زیاد ندارد صرفاً به عشق اینکه بگویند فلانی رئیس بانک است!
عجب باخت بزرگی برای زندگی که هر کسی در آن فقط یک‌بار به دنیا می‌آید و یک‌بار هم از دنیا می‌رود و تنها افتخارش یدک کشیدن نام " رئیس" است و بس!
امروز وقتی دیدم رئیس یکی از شعبات بانک‌های بروجرد برای اعطای تجدید وام بانکی به یکی از همشهریان عزیز و خوش‌حسابمان همان حرف‌های همیشگی و تکراری را زده و حتی نمی‌تواند در پشت همان میز ریاست برای لحظه‌ای خودش باشد و برای یک‌بار هم که شده از قالب تکراری بیرون بیاید و خودش هم بالاخره بعد از یک‌عمر زندگی تکراری نوآوری کند، همراه با این همشهری‌مان نزد رئیس محترم منطقه‌ای بانک رفتم و از آنجا که وی را فردی جسور و مبتکر می‌دانستم گلایه رئیس فلان بانک را به وی کردم و خوشبختانه با درایت عالی این مدیر مافوق برای این همشهری عزیزمان نتیجه گرفتیم.
در خاتمه بد نیست برای خودمان تکرار کنیم که: مولا و مقتدای بزرگ تمام تاریخ بشریت حضرت رسول اكرم صلّى اللَّه علیه و اله فرموده‌اند: هر كس دو روزش با هم یكسان‏ باشد فریب‌خورده ... ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 214
و با یادآوری این سخن از پیامبر گرامی‌مان افسوس خوردم بر حال کسی که تحت عنوان دهان‌پرکن " رئیس بانک" با سخنان یکنواخت و تکراری عرصه را بر مردم گرفتار تنگ می‌کند و سه دهه هم برای خودش زندگی یکنواختی را پی‌ریزی می‌کند!
قضاوت اینکه از بین فلان رئیس بانک و مشتریانی که به آن بانک مراجعه می‌کنند، کدام‌یک طی سی سال بیشتر زندگی را باخته‌اند با خوانندگان عزیز این مطلب!
فرهاد داودوندی- بروجرد
 

دیدگاه‌ها  

#1 عابد 1395-09-30 08:17
جناب داودوندي عزيز اينها پس از بازنشستگي متوجه ميشوند چه كلاه بزرگي سرشان رفته است مردم داري يكي از شاخصه هاي رئيس بودن است اين فرد بداند كه يك زماني در بين همين مردم بقيه عمرش خواهد گذراند ولي چطور؟ آن را هم به مردم واگذار ميكنيم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا