یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، لرستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که مصارف آن‌ها بیش از منابع استانی است
به گزارش پایگاه خبری یافته، "غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی" در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به بودجه استان‌ها در لایحه بودجه سال 1396 گفت: از طرف مصارف-از کل اعتبارات (معادل 319 هزار میلیارد تومان)، 5.3 درصد اعتبارات استانی است (معادل 16 هزار میلیارد تومان) که البته بخشی از بودجه غیر استان نیز که به‌صورت متمرکز (توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزرا) تصمیم گرفته می‌شود در استان‌ها هزینه می‌شود.
وی افزود: اینکه بگوییم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها به اندازه 5 درصد بودجه اختیارات مالی دارند، درست نیست. چون 530 اعتبارات مربوط به حقوق و مزایا مستمر است که به هر حال باید پرداخت شود و اختیار تصمیم‌گیری و جود ندارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اضافه کردن ارقام دیگری شامل 2 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت، طرح‌های استانی ویژه و اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (ماده 180 قانون برنامه پنجم) که مازاد بر جدول بودجه استانی است، کل اعتبارات استانی برابر می‌شود تا 32 هزار میلیارد تومان که معادل 9.9 درصد کل اعتبارات عمومی است.
وی افزود: در لایحه بودجه سال 96 نسبت مجموع اعتبارات استان‌ها (جاری و عمرانی) به درآمدهای استانی حدود 20 درصد بوده است. این نسبت را اصطلاحاً ضریب بازگشت درآمدهای استانی می‌گویند. دقت در ارقام ضریب بازگشت استانی این واقعیت را بیان می‌کند که درصد کمی از درآمدهای استانی به‌عنوان مصارف استانی تخصیص داده می‌شود. این ضریب در قانون بودجه سال 1395 حدود 19 درصد بوده است.
جعفر زاده ایمن آبادی تصریح کرد: استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، لرستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که مصارف آن‌ها بیش از منابع استانی است، استان تهران با ضریب بازگشت 2 درصد در رتبه آخر قرار دارد و بعد از تهران استان‌های اصفهان، البرز، مرکزی قرار دارند که زیر 20 درصد هستند.
وی با بیان اینکه رشد اعتبارات استانی به طور متوسط برای استان‌های حدود 16 درصد بوده است، گفت: بیشترین رشد مربوط به استان‌های قزوین و خراسان شمالی با 21 و 20 درصد رشد و کمترین رشد مربوط به استان کرمانشاه با 11 درصد بوده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط رشد اعتبارات عمرانی برای استان‌ها برابر با 14 درصد بوده است، گفت: بیشترین رشد در اعتبارات عمرانی مربوط به استان بوشهر با 17 درصد و کمترین رشد مربوط به استان هرمزگان با درصد بوده است.
جعفرزاده ایمن آبادی افزود: در بررسی سرانه اعتبارات استانی در لایحه، 96 جایگاه استان‌های یزد، اردبیل، لرستان، هرمزگان، گیلان، قزوین و اصفهان نسبت به قانون بودجه سال 1395 ارتقا یافته است.

دیدگاه‌ها  

#1 والی نشین 1395-09-28 13:31
در یک کلام بگو این استانها فقیر هستند و هیچ وسیله بازگشت درآمدی ندارند./یه نکته مهم. تمام مردم این استانها خودشان باورکرده اند و میگن که ما فقیریم که باعث شده هیچ فعالیت و خلاقیتی در این استانها بوجود نیاید.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-09-28 14:50
ما که از امار و ارقام واقعی خبر نداریم و کسی نمی تواند این آمار و ارقام شما را تائید یا رد کند پس هر جوری آمار بدهید کسی اعتراضی ندارد
نقل قول کردن
#3 اکبر ظهرابی 1395-09-28 17:02
خب مشخصه که مصارف بودجه بیشتر از منابع استانیه چون سرمایه گذاری تو استانهای محروم نیست.کارخانه یا صنعت سودهی وجود ندارد .البته میشه مقداری درامدها را در استان بالا برد مثلا از همین هواپیماهای خارجی که از اسمان لرستان عبور می کنند عوارض گرفت.یا از کانال ابی که از لرستان به قم اب را منتقل می کند که اسمشو گذاشتن قم رود عوارض گرفت.همچنین ابهای روان که به خوزستان سرازیر میشه.
نقل قول کردن
#4 توکلی 1395-09-29 15:37
متوجه نمیشم لرستانی که از چاههای نفت کوهدشت و پلدختر روزانه دوازده هزار بشکه نفت استخراج میکنند و ثانیه ای شصت میلیون لیتر آببه استانهای مرکزی و قم و اصفهان میبرند و سالانه سیزده میلیارد متر مکعب آب ازش به خوزستان سرازیر میشه محرومه؟؟؟اگر در استان ما هم به قدر یزد سرمایه گذاری بشه این همه مشکل نداشتیم
نقل قول کردن
#5 میلاد 1396-11-20 10:32
ه.دوست عزیز از همه اینها که گفتی پول گرفته میشه مثلا از ابی که به قم میرود پولش از مردم گرفته میشود ولی صرف ابادانی قم میشود و جزو درامدهای اونجا میشه از هواپیماها هم چند وقت پیش همین صدا و سیما گفت پول میگیرن و عوارضی که ازشون میگیرن یه فرمولیه براساس وزن هواپیما و مسافتی که بین اون کشور انجام داده علاوه براین روزانه صدها کامیون خارجی مخصوصا تانکرهای عراقی از استان رد میشه که از اونها هم عوارض گرفته میشه و درامدش برای کرمانشاه وخوزستانه همین ابی که از لرستان به خوزستان میریزه خوزستان رو کرده قطب کشاورزی ایران ولی 80درصد زمینهای استان بطور دیم کشت میشن و خطوط انتقال نفت همه از لرستان عبور میکنند ومیرن پالایشگاه استانهای دیگه صدها درامدی که لرستان دارد البته نه برای خودش بلکه برای استانهای دیگر اگر فقط درامد نفت پلدختر که 12هزار بشکه در روز است خرج استان بشه خیلی از مشکلات استان هز بین میره خلاصه لرستان در امد زیاد داره ولی خیلی از درامدهاش به خاطر بی لیاقتی مسولان به اسم استانهای دیگر ثبت میشه و در همون استان هم خرج میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا