یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به توزیع ۱۲ میلیارد اعتبار در استان، نسبت به تردد خودروهای دولتی در ساعات غیرکاری هشدار داد.
به گزارش مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان گفت: ۱۲ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات جرایم راهنمایی رانندگی در استان توزیع می شود.
وی افزود: از این میزان اعتبار ۳ میلیارد و ۶۵۹ میلیون تومان بین دهیاری های استان توزیع می شود و درصورت عدم ممنوعیت قانونی در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد، بهتر خواهد بود.
استاندار لرستان ادامه داد: از این میزان ۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان به شهرداری خرم آباد و ۲ میلیارد تومان هم به شهرداری بروجرد اختصاص یافته است.
بازوند اظهار کرد: همچنین ۷۷۰ میلیون تومان به شهرداری دورود، ۵۲۹ میلیون تومان به شهرداری الیگودرز، ۲۵۵ میلیون تومان به شهرداری ازنا و ۲۲۸ میلیون تومان هم به شهرداری کوهدشت اختصاص یافته است.
استاندار لرستان گفت: به شهرستان های دلفان، سلسله و پلدختر نیز به ترتیب ۲۱۰،۱۶۷ و ۱۳۶ میلیون تومان اختصاص می یابد.
بازوند با بیان اینکه به شهرستان های دوره چگنی و رومشکان نیز ۲۱ و ۷۹ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است، تصریح کرد: این توزیع براساس آمارهای اعلام شده از معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، صورت گرفته است.



استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تردد خودروهای دولتی در ایام تعطیل اشاره کرد و گفت: در این زمینه مشاهده می کنیم که در ایام تعطیل و خارج از ساعات کاری، بسیاری از خودروهای پلاک قرمز در سطح شهر و حتی تفرجگاه های بیرون از شهر تردد می کنند.
بازوند افزود: در صورت تکرار این تخلفات، پلاک خودروها را به راهنمایی و رانندگی ابلاغ می کنیم تا خودروها توقیف شوند و قطعا مشکلاتی برای دستگاه ها هم ایجاد می شود.
وی یادآور شد: مدیران این موضوع را به زیر مجموعه خود انتقال دهند تا مشکلی پیش نیاید هرچند تاکنون تخلفات زیادی در این زمینه دیده ایم.

نیروی اثرگذار در وزارتخانه ها نداریم
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات ملی در کشور عادلانه نبوده است، گفت: نیروی اثرگذار در وزارتخانه ها نداریم.
محمدرضا ملکشاهی راد گفت: توزیع اعتبارات ملی در کشور، عدالت محور نیست.
وی افزود: با توجه به وضعیت بودجه عمرانی کشور و استان و همچنین نیاز به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه استان، باید سهم استان را از اعتبارات ملی و متفرفه افزایش دهیم.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی ادامه داد: این فضا با توجه به وضعیت بودجه عمرانی در کل کشور، طی سال آینده کاملا رقابتی می شود.
ملکشاهی راد اظهار کرد: یکی از دلایل همیشگی برای توسعه نیافتگی استان این است که در دستگاه های برنامه ریز، وزارتخانه ها و ...نیروی اثرگذار نداشته ایم و این خلاء را قطعا امسال بیشتر حس می کنیم.
وی گفت: باید نمایندگان و مدیران استانی برای برنامه ریزی و چانه زنی با مدیران و برنامه ریزان کشوری در این حوزه، تعامل بیشتری داشته باشند ولی تا کنون هیچ کدام از مدیران استان برای بررسی و پیگیری وضعیت بودجه دستگاه های مربوطه با ما نداشته اند.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی اضافه کرد: در حقیقت ۸۷ درصد بودجه کشور سال آینده به صورت ملی و متفرقه توزیع می شود و در این راستا برای دریافت اعتبار به توانمندی های بیشتری نیاز داریم.
ملکشاهی راد ادامه داد: باید توانمندی های مدیران در این بخش ها افزایش یابد و در دو بخش از جمله لایحه برنامه ششم بخش های عمده مورد نیاز برای جذب اعتبارات را پوشش بدهیم.
وی با بیان اینکه در بخش تفریغ بودجه نیز باید مدیران و نمایندگان استان اقدامات بسیار پیگیرانه انجام دهند و برای دریافت اعتبار در ردیف های متفرقه بیشتر حضور یابند، تصریح کرد: باید برش استانی را در بحث تفریغ بودجه بررسی کنیم و البته کارکرد مدیران را هم از طریق جذب و انحراف از بودجه، بررسی کنیم.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی خاطر نشان کرد: در واقع توزیع اعتبارات ملی در کشور عادلانه نیست و علی رغم اینکه اظهار می شود سند آمایش سرزمین در کشور در دستور کار است، هنوز این کارها عملیاتی نشده است و ما باید در زمینه اعتبارات ملی و متفرقه بیشتر کوشش کنیم.
منبع: مهر

دیدگاه‌ها  

#1 محسن پشت بازاری 1395-09-25 13:46
مثال توضیح بودجه.در بخش کشاورزی این ماه استان فارس 62میلیارد تومان، استان کرمان 50 میلیارد، استان لرستان 18 میلیارد تومان، این به نظر شما عادلانه است
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-09-25 14:16
اگر اعتبار را به بنیاد مسکن بدهی از پیمانی به امانی از امانی به حق جلسه و ماموریت کارکنان می رود و روستاها همچنان سرشان بی کلاه میماند تور خدا این مبلغ را به دهیاریها مستقیم بده تا کاری برای روستاها بکنند
نقل قول کردن
#3 جوان1 1395-09-25 20:20
تعدادشون کم نیست ماشین های پلاک قرمز

یک روز عصر تو خیابون انقلاب وایسید میبینید
نقل قول کردن
#4 مریم 1395-09-26 11:37
آفرین بر جناب استاندار لطفا رو ماشین های شهرداری خرم‌آباد هم نظارت کنید همشون پلاک سفید هستند وازشون کاربری شخصی انجام میدن چندروزه پیش ماشین گشت ؟؟؟ که آژیروعلایم هم داشت با خانواده درامازاده پیرشمس الدین بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا