یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان اظهار داشت: مؤسسات و بانک‌های خصوصی لرستان مکلف به در نظر گرفتن مصلحت استان هستند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مهندس "مهرداد غضنفری" روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان در سالن جلسات استانداری گفت: این بانک‌ها اختیار دریافت هر اندازه وجه و سپرده از مردم استان را دارند اما در خصوص چگونگی هزینه کرد آن در استان بی‌اختیار هستند و باید از تهران و یا سایر شعبه‌ها برای آنان تصمیم‌گیری شود.
وی اظهار کرد: استاندار لرستان در نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کرده است که این بانک‌ها به‌رغم لازم‌الاجرایی بودن مصوبه ستاد تسهیل تولید از پرداخت تسهیلات امتناع می‌کنند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان افزود: ظرفیت‌هایی از سال‌های گذشته تاکنون به‌صورت نیمه‌کاره در استان لرستان وجود دارد که نه‌تنها به سرانجام نرسیده‌اند بلکه به مانعی برای صدور مجوزها و اجرای طرح‌های جدید تبدیل شده‌اند.
وی گفت: تسهیلات پرداختی بانک‌ها باید در راستای بازخورد مثبت و تولید، پرداخت و هزینه شود در غیر این صورت شاهد هدر رفت منابع خواهیم بود.
غضنفری اضافه کرد: با توجه به اینکه سامان کاشی بروجرد مصوبه ملی ستاد تسهیل دارد باید تا 30 فروردین‌ماه سال آینده به این مجموعه مهلت مالیاتی داده شود تا با دریافت تسهیلات، بدهی خود را پرداخت کند.
وی با بیان اینکه 44 درصد کل مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری اجرا شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال، 93 جلسه رسمی و داخلی این ستاد با 541 مصوبه تشکیل شده است.
وی افزود: 12 مصوبه معادل 2.2 درصد به دلیل پیگیری نکردن دستگاه‌های اجرایی و 57 مورد معادل 11 درصد به دلیل پیگیری نکردن متقاضیان اجرا نشده است.
غضنفری تعداد مصوبات در دست اقدام را 232 مورد معادل 48.2 درصد عنوان کرد و افزود: لرستان رتبه برتر را در پرداخت تسهیلات رونق تولید از نظر درصد اعتبار اختصاص یافته نسبت به سهمیه جذب شده کسب کرده است.
وی گفت: مقایسه آماری بیانگر ایجاد تحول مثبت در راستای رونق تولید و اشتغال در استان لرستان است که نمود این تحول را می‌توان در کاهش نرخ بیکاری مشاهده کرد.
شایان ذکر است در این نشست مشکل ۲۰ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی بررسی شد.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1395-09-24 22:59
بدون هیچ اغماضی در تمام این بانک های خائن را تخته کنید تا حساب کار دستشان بیاید
اشک آدم در میاد از این همه مظلومیت مردم نجیب لرستان که بازیچه دست یک عده از خدا بی خبر شدند
نقل قول کردن
#2 حجتی 1395-09-24 23:36
طبق گفته خود جناب استاندار بانکها تا هشتاد درصد سپرده های خود را در خارج استان هزینه و سرمایه گذاری میکنند
که این به ضرر توسعه استان است
بانکها بیایند طرحهای نیمه تمام را تمام کنند در ساخت سد و بیمارستان و کارخانه مشارکت کنند.الان کارخانه سیمان خرم آباد دوازده ساله که معلوم نیست آخر چه سرش اومده!!!
نقل قول کردن
#3 دوستی 1395-09-25 01:46
به نظر میرسه گرفتن عکس شرکت در مراسمات غیر رسمی با بعضی از اعضای هیئت مدیره این بانکها و شایعه گرفتن پول بعنوان کمک کاری کرده که اونها فکر کنن کادر مدیریتی استان رو قبضه کردن
نقل قول کردن
#4 کاندیدا 1395-09-25 12:14
بانکها بیایند طرحهای نیمه تمام را تمام کنند
هرچند عملکرد مجموعه ی بانکی استان مورد تایید کارشناسان نیست ؛ ولی بانکها معمولا تعهدی در اتمام طرح های نیمه کاره ای که مجریان غیر متخصص و یا دزد , آغاز کرده و مثل.... گیر کرده اند , ندارند.
نقل قول کردن
#5 حسینی 1395-09-25 23:58
کتابخانه مرکزی خرم آباد تنها یک طبقه دارد و سیزده سال است که افتتاح نشده.مصلی هم چنین.کارخانه سیمان پانزده سال.نیروگاه برق لرستان همینطور.خب بانکها بیایند این طرحها را برای مردم استان تکمیل کنند.یا کارخانه های شهرهای استان را فعال کنند.چرا پول این مردم را در استانهای صنعتی که نیازی ندارند سرمایه گذاری میکنند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا