یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه‌ در لرستان گفت: نگه‌داری راه‌ها برای کاهش تصادفات بسیار مهم‌تر از راه‌سازی است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید "احمد میرعمادی" امروز در دیدار با مدیران و کارکنان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، با اشاره به اهمیت راه‌سازی و نگهداری از راه‌ها، اظهار داشت: زمان انتصاب مهندس زندی فر مصادف شد با ادغام راهداری و حمل‌ونقل و پایانه‌ها که خوشبختانه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از بین نیروهای جوان و علاقه‌مند به عمران و آبادانی انتخاب شد.
وی با بیان اینکه زندی فر به دنبال عمران و آبادانی است، تصریح کرد: حضور نیروهای جوان، پرکار و پرتلاش در میدان‌های مدیریتی از نیازهای کشور و استان است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با توصیه توجه فعالان حوزه حمل‌ونقل به سه خصیصه مسئولیت‌پذیری، دلسوزی و خدمت خالصانه، گفت: حوزه حمل‌ونقل نیازمند حضور افراد مسئولیت‌پذیر، دلسوز و مقید به خدمت خالصانه است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت توجه رانندگان حوزه حمل مسافر به نماز، گفت: راننده و مسافر نسبت به هم حقوقی دارند که در این رابطه رانندگان باید با تنظیم وقت حرکت، زمانی را برای نماز و استراحت مسافر اختصاص دهند.
وی با قدردانی از تلاش مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان در اعزام و بازگشت زائران اربعین حسینی، گفت: نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در ایام اربعین اقدامات ارزشمندی انجام دادند به‌طوری‌که حتی عیب و نقص‌های سال گذشته هم مرتفع گردید.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درزمینهٔ نگه‌داری راه‌ها و اصلاح نقاط پرحادثه تقدیر کرد و گفت: نگه‌داری راه‌ها برای کاهش تصادفات بسیار مهم‌تر از راه‌سازی است اگرچه استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها از چهار خطه و اتوبان کمتری برخوردار است اما تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با انتقاد از بروز عارضه در محور آزادراه خرم‌آباد – پل زال، گفت: چرا آزادراهی که هنوز سال‌های زیادی از بهره‌برداری آن نمی‌گذرد دچار مشکل شده؟ مسوولان و متولیان امر باید این نقیصه را حل کنند.
وی همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن در بین جامعه به‌ویژه جوانان تأکید کرد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر سرعت متوسط خودروها در جاده‌های استان یک کیلومتر از متوسط کشوری بیشتر است.
علی زندی فر افزود: سرعت متوسط خودروها درراه‌های استان لرستان 92 کیلومتر است که یک کیلومتر بالاتر از متوسط کشور است.
وی ادامه داد: سعی داریم با نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور رانندگی با متخلفان برخورد کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با بیان اینکه 19 دوربین پایش تصویری آنلاین و 11 سامانه کنترل سرعت در جاده‌های استان فعال است، گفت: تا پایان ماه آینده 17 دوربین دیگر در سطح راه‌های استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
علی زندی فر اظهار داشت: تعداد 52 سامانه ترافیک برخط در محورهای استان وجود دارد که اطلاعات لازم را در اختیار راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و پلیس‌راه قرار می‌دهد.
وی با اشاره به توفیق استان در کاهش آمار تصادفات منجر به فوت، گفت: همکاران ما در سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام داده‌اند به‌طوری‌که لرستان نخستین استانی است که در چهار سال گذشته آمار فوتی ناشی از تصادفات درراه‌های آن از روند کاهشی برخوردار و تعداد آن از 550 نفر به 370 کشته کاهش‌یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: این در حالی است که سایر استان‌های زاگرس نشین روند افزایشی داشته‌اند.
علی زندی فر با بیان اینکه متأسفانه 25 تا 35 درصد از کشته‌شدگان ناشی از تصادفات نیروی جوان و مولد بین 20 تا 35 ساله هستند، از نماینده ولی‌فقیه در استان خواست: موضوع رانندگی ایمن با سرعت مطمئنه از طریق تریبون‌های نماز جمعه فرهنگ‌سازی شود.
وی گفت: ناوگان حمل‌ونقل استان لرستان در مناسبت‌های مختلف ازجمله ایام نوروز، سالگرد ارتحال امام (ره) و اربعین حسینی به‌صورت آماده‌باش در خدمت هم‌وطنان و هم استانی‌های لرستانی است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: امسال در ایام اربعین حسینی با تلاش خودجوش تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در استان لرستان، 44 هزار و 500 نفر زائر طی یک هزار و 143 سرویس اتوبوس از استان به مرز مهران اعزام و در بازگشت، از مرز مهران به سایر نقاط کشور جابجا شدند.
علی زندی فر گفت: همچنین تعداد 30 دستگاه کامیون نیز به‌صورت رایگان مشغول خدمت‌رسانی در این ایام بودند که 10 کامیون به‌طور مستقیم به کربلای معلا و نجف اشرف اعزام شدند.


خبر: رضا عبدی

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-09-25 18:03
اقا یکی نیست بپرسه تعرفه این ازاد راه چرا اینقدر زیاده؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا