یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست شرکت گاز لرستان از گازرساني به 20 شهر و 357 روستاي استان خبر داد.

به گزارش يافته، مهندس "حشمت‌الله شمس‌خرم‌‌آبادي" در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اين كه از 25 شهر استان تا كنون 20 شهر گازرساني شده، اظهار داشت: ضريب نفوذ گازرساني در اين 20 شهر بالاي 99 درصد است.

وي در ادامه 5 شهر كوناني، گراب، سپيددشت، درب‌گنبد كوهدشت و شول‌آباد اليگودرز را به عنوان شهرهايي كه هنوز گازرساني به آنها صورت نگرفته برشمرد و گفت: هم‌اكنون عمليات اجرايي گازرساني به گراب، كوناني و سپيددشت در حال انجام است اما در شهرهاي درب گنبد و شول‌آباد به خاطر بعد مسافت، اجراي اين طرح‌ها مقرون به صرفه نيست و انجام لوله‌كشي براي اين دو شهر د دست بررسي است.

وي تصريح كرد: جهت گازرساني به درب گنبد، موافقت لازم جهت گرفتن انشعاب از خط ششم سراسري گاز صادراتي به عراق گرفته شده است.

شمس‌خرم‌آبادی بیان داشت: هم‌زمان با هفته دولت 52 پروژه گازرسانی به روستاهای لرستان با اعتبار 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود 3 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

شمس شركت گاز لرستان

سرپرست شرکت گاز لرستان با بیان این که در حال حاضر 80 پروژه گازرسانی روستایی در دست اجرا و 92 پروژه گازرسانی روستایی نیز در دست مطالعه هستند، گفت: متاسفانه در روند انتقال گازرسانی به برخی از این روستاها با مشکل معارضان محلی که اجازه لوله‌گذاری در اراضی خود را نمی‌دهند مواجه هستیم.

شمس افزود: در استان لرستان 2845 روستا وجود دارد که بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است یک سوم از این روستاها قابلیت انتقال گاز را ندارند و با این حال در مجموع تاکنون 357 روستای لرستان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدتی که تدوین شده‌اند امیدواریم که ظرف دو‌سه سال آینده گازرسانی به روستاهای لرستان به نرم کشوری که 60 درصد برسیم.

شمس خاطرنشان کرد: در حال حاضر 160 کیلومتر خط تغذیه در لرستان در حال اجراست که با بهره‌برداری از این خطوط زمینه انتقال گاز به خیلی از نقاط فراهم شود.

سرپرست شرکت گاز لرستان با اشاره به وجود 44 جايگاه سوخت CNG  در لرستان، اظهار داشت: از اين تعداد تا كنون 41 مورد اجرايي شده كه شامل 7 جايگاه تك‌منظوره خصوصي، 15 جايگاه تك‌منظوره غيرخصوصي و 22 ايستگاه عمومي دومنظوره هستند.

شمس با با اشاره به اين كه 4 هزار و 267 كيلومتر شبكه‌گذاري خطوط گاز لرستان در بخش خطوط فلزي و پلي آتيلن انجام شده است، اظهار داشت: 192 هزار انشعاب(علمك) گاز در سطح استان نصب شده كه ظرفيت پوشش 370 هزار مشتري را ايجاد كرده است.

وي خاطرنشان كرد: در استان لرستان 167 مشترك صنعتي گاز وجود دارد كه براي گازرساني به آن‌ها تا كنون مشكل خاصي نداشته‌ايم.

سرپرست شرکت گاز لرستان با اشاره به اين كه اكثر مشتركان صنعتي گازرساني شده‌اند گفت: تنها شهرك صنعتي مرزيان ازنا گازرساني نشده كه با انتخاب پيمانكار آن در آينده‌اي نزديك، اين شهرك نيز از نعمت گاز بهره‌مند خواهد شد.

وي در مورد مشكل گازرساني به سپيددشت بيان داشت: به دليل نبود لوله، عمليات گازرساني به اين شهر در شرايطي كه از 52 كيلومتر طول مسير 24 كيلومتر با لوله 10 اينچ انجام شده بود، كاز لوله‌گذاري از اواسط سال قبل تعطيل شد، اما پس از انجام محاسبات لازم، از كيلومتر 31 به بعد عمليات با نصب لوله 8  اينچ در حال اجرا است.

شمس تصريح كرد: بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها، تمامي درآمدهاي اين شركت به حساب خزانه واريز مي‌شود و شركت گاز در آن دخل و تصرفي ندارد، لذا تنها درآمد ما بودجه مصوب ساليانه است كه منوط به وصول مطالبات مي‌باشد.

وي افزود: هم‌اكنون حدود 43 ميليارد تومان نزد مراكز مختلف تجاري، صنعتي، دولتي و مردمي طلب داريم كه با وصول آن‌ها، خدمت‌رساني به مردم عزيزمان به شكل بهتري ميسر خواهد شد.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا