یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: 70 درصد مسمومیت ناشی از استنشاق گاز در استان، مربوط به استفاده مشترکان از لوله‌های بخاری ساده و دودکش‌های غیر استاندارد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "حشمت‌الله شمس خرم‌آبادی" در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که نشت گاز طبیعی در فضاهای بسته و اتمام اکسیژن در محیط، از علل اصلی مسمومیت ناشی از گاز است، افزود: به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های مختلف، متأسفانه برخی از مشترکان بی‌توجه هستند و دچار حادثه می‌شوند.
وی در ادامه با بیان این که اخیراً با کاهش دما و سرد شدن هوا مواجه شده‌ایم، افزود: به سبب برودت ناگهانی هوا، شاهد چند برابر شدن مصرف گاز در سطح استان بوده‌ایم اما خوشبختانه تاکنون در بحث کیفیت و افت فشار گاز در هیچ کجای استان دچار مشکل نشده‌ایم.
مدیر عامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: مشترکانی که از بخاری‌های استاندارد و با رده انرژی بالاتر استفاده می‌کنند در نگه‌داشت انرژی کمک به‌سزایی می‌کنند.
شمس خرم‌آبادی تشریح کرد: 30 درصد انرژی گرمایشی منازل و ادارات از طریق پنجره‌ها هدر می‌رود و این درصورتی‌که استفاده از پنجره دوجداره و پرده ضخیم می‌تواند میزان مصرف گاز را کاهش دهد.
وی در بخشی از سخنان خود میزان مصارف گاز خانگی استان را از ابتدای سال ۹۳ تا پایان آبان ماه ۴۵۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال ۹۴ به ۳۷۲ میلیون متر مکعب کاهش یافت.
مدیر عامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۹۰ میلیون متر مکعب گاز وارد استان شده که در بخش‌های مختلف به مصرف رسیده است.
شمس خرم‌آبادی با اشاره به افزایش توان تولیدی گاز در استان، بیان کرد: با افزایش تولید گاز، مصرف نباید افزایش یابد، لیکن باید موازنه منفی بین تولید و مصرف برقرار باشد.
وی با اشاره به موازنه شدن تولید و مصرف، عنوان کرد: مصرف گاز در لرستان باید مدیریت شود تا تولیدات گاز به سمت مصرف صنعتی و صادرات سوق یابد.



خبر و عکس: مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-09-13 19:33
مصرف گاز در لرستان چند درصد استان های دیگر است مثلآ مصرف گاز لرستان چند درصد آذربایجان شرقی است فکر بیست درصد هم نمی شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا