یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل محيط زيست استان لرستان اظهار داشت: متاسفانه بعد از 3 سال با وجود تلاش‌هاي بي‌وقفه محیط‌بانان لرستاني که توانسته بودیم شکار پلنگ را در استان به صفر برسانیم باز هم شکارچیان بی‌رحم، یک قلاده پلنگ را در منطقه هشتاد پهلوي بخش پاپی بی‌رحمانه از پا در آوردند.

شكار پلنگ لرستانبه گزارش يافته، "محمدحسين بازگير" در اين خصوص گفت: شكارچي متخلف با تلاش محیط‌بانان دستگیر و به مقامان قضایی استان معرفی شد و مبلغ 70 میلیون ریال بابت کشته شدن پلنگ از او اخذ شد.

وي در ادامه بيان داشت: امید‌واریم مقامات قضایی حکم زندان رفتن این شكارچي متخلف را صادر نمایند تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

بازگير تصريح كرد: در آخرین ارزیابی‌های دانشمندان تنها 9 گونه از پلنگ در دنیا وجود دارد که 8 گونه از آن در قاره پهناور آسیا و يك گونه در آفریقا زندگي مي‌كنند.

وي افزود: پلنگ ایرانی در محدوده افغانستان‌، پاکستان و تمامی استان‌های ایران وجود دارد که طبق آخرین سرشماری تنها 1300 قلاده در محدوده پراکنش اين 3 كشور و تعداد 960 تا 580 قلاده از پلنگ در تمامی ایران تخمين زده مي‌شود.

مدير كل محيط زيست لرستان با اشاره به ممنونعيت شکار پلنگ از سال 89 در تمامی  مناطق استان لرستان اظهار داشت: ديده شدن اين موجود زيبا در لرستان وجود پلنگ را در رشته کوه‌های زاگرس اثبات می‌نماید و حكايت از آن دارد كه هنوز تعداد آن‌ها در حد قابل قولي است.

محمدحسين بازگير مدير كل محيط زيست لرستانبازگير بيان داشت: اگر چه اين موضوع خبري خوش به شمار مي‌رود ولی از طرفی حمایت مسوولان استان لازم است تا با اتخاذ تدابیر ویژه، جلوی شکار و انقراض این سرمایه جهانی را بگیرند.

وي خاطرنشان كرد: سال 89 متاسفانه 11 قلاده پلنگ در لرستان کشته شد، اما با تلاش صورت گرفته ظرف این 3 سال، هیچ گونه شکاری تا همین مورد از اين جانور گزارش نشده بود.

مدير كل محيط زيست لرستان یکی از دلایل کاهش كشته شدن حيوانات را تصویب قانون جدید شکار و صید عنوان كرد و افزود: امیدواريم روزی تمام هم‌وطنان‌مان در کنار طبیعت با‌شکوه ایران بایستند و آن را لازمه حیات خود و فرزندان‌شان بدانند و برای حفظ ارزش‌های طبیعت این مرز و بوم بکوشند.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا