یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان لرستان جزء استان‌های با نرخ بیکاری بالا است.
محمد خدا‌بخشی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات و در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی مطرح می‌کردند مناطقی مانند لرستان در تیررس دشمن قرار دارند و بنابراین در آن‌ها سرمایه‌گذاری صورت نگرفت اظهار داشت: در سال‌های بعد از جنگ نیز این مناطق از جمله لرستان توسط مسئولان مورد کم‌لطفی قرار گرفتند.
 
تفاوت فاحش استان‌های محروم با مناطق توسعه‌یافته کشور
http://yaftenews.ir/images/94/94-10/Unemployment.jpgوی با بیان اینکه در حال حاضر نیز بحث‌هایی در کمیسیون تلفیق و در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت مطرح می‌شود که طرح‌های در حال اجرا غربالگری شوند و آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند عملیاتی شوند گفت: همچنین اگر طرح جدیدی قرار بوده که اجرایی شود باید به طور حتم مصوبه هیئت وزیران را داشته باشد و این اقدام، کار را برای استان‌هایی مانند لرستان مشکل کرده است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برنامه دولت توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و در اولویت قرار گرفتن آن‌ها باشد گفت: نمی‌شود حرف از توسعه زد اما به عدالت بی‌توجه باشیم.
خدابخشی با تاکید بر اینکه غربالگری پروژه‌ها و طرح‌ها از سوی دولت با عدالت که یکی از شاخص‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده تعارض دارد گفت: فاصله شاخص‌های اقتصادی در استان‌های توسعه‌یافته با استان‌های محروم مانند لرستان بسیار فاحش است.
 
نرخ بالای بیکاری در لرستان
وی با اشاره به نرخ بیکاری در استان لرستان عنوان کرد: لرستان در این شاخص جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی همچنین به متوسط درآمد خانوار در لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان در این زمینه نیز در ته جدول قرار دارد.
خدابخشی همچنین با بیان اینکه لرستان در بحث نرخ مشارکت اقتصادی نیز در ته جدول قرار دارد تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی در برخی استان‌ها تا ۸۰ درصد بوده و این در حالی است که در لرستان زیر ۳۰ درصد است.
وی با بیان اینکه این تفاوت فاحش متأثر از سیاست‌گذاری‌های مسئولان و دولتمردان است گفت: مسئولان و دولتمردان نسبت به لرستان کم‌توجهی و کم‌لطفی کرده‌اند.
 
برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص بهره‌وری آب در مناطق محروم
http://yaftenews.ir/images/95/95-7/majid-khodabakhshi.jpgنماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات در دستور کار برای مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند لرستان بیان داشت: در این راستا مقررشده که سه درصد از پول نفت به این استان‌ها اختصاص پیدا کند.
خدابخشی با بیان اینکه همچنین یک درصد از پول نفت نیز برای توسعه حمل و نقل ریلی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته پیش‌بینی‌شده است بیان داشت: همچنین توجه به بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری در مناطق کمتر توسعه از دیگر اولویت‌های برنامه ششم توسعه خواهد بود.
وی همچنین بحث احداث و بهسازی جاده‌های روستایی مناطق محروم ازجمله استان لرستان را یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و گفت: همچنین ۱۰ درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی استان‌های کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین ۸۵ درصد هزینه اجرای روش‌های آبیاری نوین توسط دولت به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود گفت: این امر برای ارتقای شاخص بهره‌وری آب در دستور کار قرار گرفته است.
 
اشتغال، بهداشت و آموزش سه شاخص مهم برای توسعه لرستان
خدابخشی با تاکید بر اینکه نگاه ما در حوزه توسعه کشور، یک نگاه ملی است گفت: دیدگاه ما این بوده مناطقی که مشابه استان لرستان هستند نیز دیده شوند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای توسعه لرستان شاخص‌هایی که اثرگذاری بیشتری در فرآیند توسعه استان داشته را دنبال می‌کنیم بیان داشت: اشتغال، بهداشت و آموزش از جمله این شاخص‌های اثر گذار است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث ایجاد اشتغال در لرستان با تکیه بر ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری موجود در استان دنبال می‌شود ادامه داد: همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم و رونق گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار دارد.
خدابخشی بیان داشت: در حوزه بهداشت و درمان لرستان نیازمند توجه بیشتری بوده چرا که ما در برخی از زمینه‌ها پزشک متخصص و فوق تخصص نداریم و با رایزنی‌هایی که داریم امیدواریم با حمایت دولت نواقص موجود در استان رفع شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1395-08-19 12:48
چه عجب یه مرد پیداشد حقیقت روبگه
نقل قول کردن
#2 ولی 1395-08-19 12:58
درود براین نماینده تلاشگر لرستان
نقل قول کردن
#3 حسینی 1395-08-19 13:19
همه میدانند نرخ بیکاری لرستان بالاست
ولی برای حل کردنش یا کاهش دادنش چکار کردند؟
چهارسال گذشت ولی طرحها و پروژه های دوره های قبل هنوز تکمیل نشدند
ما تنها چیزی که دیدیم حرف بدون عمل بوده است
نقل قول کردن
#4 خرم آباد من 1395-08-19 14:26
نماینده های لرزبان مجلس باید اتحاد داشته باشن تعدادشون هم زیاده میتونن با اتحاد و همدلی حق مردم لر رو از دولت بگیرن
نقل قول کردن
#5 ل مثل لر 1395-08-19 19:06
حالا فهمیدید چرا جمعیت خرم آباد ولرستان روزبه روز در حال کم شدن است.جمعیت 2میلیون نفری خرم آباد شده450 هزار نفر.چند ساله منظره که 500 هزار رو رد کنه هنوز نمیتونه.چون خرم آبادی تا به 18 سالگی میرسن برا کار از این شهر میرن.تا چقدر بچه بیارن برادرم خرج گرونه...کار درآمد میاره.صنعت ثروت وآبادانی.لرستان ی ها باید کارتولیدکنندوگر نه بخاری ازخارج از استان و دولت بلند نمیشه.
نقل قول کردن
#6 نیما 1395-08-20 19:37
متأسفانه بعد از چهارسال نه بندرخشک به نتیجه رسید نه نیروگاه برق تکمیل شد نه سدها تکمیل شدند نه راه آهن نه آزادراه…واقعأ در استان ما آمار بیکاری خیلی بالاست
امیدوارم چاره ای اندیشیده شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا