یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کشور گفت: دستور تنظیم و تدوین سند توسعه روستایی در 31 استان کشور صادر شده و عملیات اجرایی آن هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "عبدالرضا رحمانی فضلی" در همایش شوراهای روستا و دهیاران استان لرستان که در شهرستان دلفان برگزار شد با بیان اینکه دهیاران جلوداران توسعه روستایی و مدیران هدایت این موضوع در روستاها هستند افزود: هر جا دهیاران در مورد مسائل مناطق صحبت کرده‌اند علمی، واقع‌بینانه، رهگشا، دلسوزانه و کاملاً اجرایی بوده است.
وزیر کشور عنوان کرد: چون دهیاران در کف جامعه هستند با مسائل آشنایی بیشتری دارند پس خودشان را باید آماده کنند تا بتوانیم کارها را پیش ببریم.
وی با اشاره به افتتاح طرح مشارکتی آبیاری 500 هکتاری در این شهرستان بیان کرد: امروز چند طرح در این شهرستان اجرا شد و روش‌های نوین آبیاری در 500 هکتار به بهره‌برداری رسید که دهیاران می‌توانند خرده‌مالکان را باهم جمع و مشارکت ایجاد کنند چراکه این مهم‌ترین مسئله‌ای بود که چند خانواده باهم به شکل تعاونی کاری انجام داده بودند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: دامداری شش هزار رأسی دام سنگین امروز کلنگ زنی شد که در سه فاز و طی سه سال کامل می‌شود که می‌تواند تحولی برای توسعه منطقه ایجاد کند و در کنار آن صنایع دامی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات زنجیره تولید است اما نباید فقط به این‌کارهای کلان توجه کنیم چراکه باید بازار جدید برای صادرات فراهم کنیم ولی منتظر نشویم کسی از بیرون بیاید و کارخانه بزند.

 
جبران خسارت های طبیعی لرستان با اختصاص یک هزار میلیارد ریال
استاندار لرستان گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار به منظور جبران خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی به این استان اختصاص یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هوشنگ بازوند در همایش شوراهای شهر و دهیاران استان که با حضور وزیر کشور در شهرستان دلفان برگزار شد افزود:سال گذشته یکهزار و 800 میلیارد ریال از طریق حوادث طبیعی از جمله سیل به لرستان خسارت وارد شد که تاکنون یکهزار میلیارد ریال برای جبران خسارت های ناشی از این گونه حوادث به استان اختصاص یافته ولی فرایند پرداخت این گونه تسهیلات به کندی صورت می گیرد.
استاندار لرستان اظهار کرد: 127 هزار واحد مسکن روستایی داریم، 60 هزار واحد روستایی نیز هنوز مقاوم نیستند با توجه به اینکه استان جزء 5 استان پرحادثه کشور محسوب می‌شود و سالیانه سیل به طور میانگین 10 نفر از استان قربانی می‌گیرد در این راستا نیازمند مساعدت و کمک بیشتری هستیم.
بازوند با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان نورآباد بالای 15.5 درصد است، افزود: تا سال 82، 327 روستا گازرسانی شده بودند که از آبان ماه 92 تا 95، 554 روستا به آن اضافه کرده‌ایم که 29 روستای آن در شهرستان نورآباد بوده است.
وی افزود: درصد بهره‌مندی استان 32 و نورآباد 39 بود که حال ضریب برخورداری گازرسانی روستاهای نورآباد 67 درصد است و نزدیک به 10 درصد از میانگین استانی فاصله دارد.
استاندار ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال 96، 41 روستا نیز گازرسانی شوند و میانگین درصد برخورداری از گاز در این شهرستان از میانگین استانی بالاتر رود.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه در استان لرستان در حوزه آبرسانی نسبت به سال قبل 24 میلیارد تومان افزایش داشته‌ایم ادامه داد: شاخص بهره‌مندی آب در نورآباد 77 درصد بوده که الان 83 درصد رسیده است.
بازوند در خصوص نحوه آبرسانی به برخی از روستاها به وسیله تانکر، ادامه داد: درسال 1392 تعداد 180 روستای استان با تانکر آبرسانی می شدند که این تعداد هم اکنون به 14 روستا کاهش یافته است.
استاندار یادآور شد: علاوه بر سند اقتصاد مقاومتی در استان یک سند نیز به صوره ویژه برای روستاها تنظیم شده که مسئولیت آن با معاونت عمرانی است که به صورت ویژه آن را رصد می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: در استان ما در 6 سال گذشته 1800 میلیارد تومان خسارت ناشی از حوادث داشتیم و سالیانه 300 میلیارد تومان خسارت حوادث طبیعی است.
قابل ذکر است لرستان با مساحتی بالغ بر 28 هزار کیلومتر دارای یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که 38 درصد آن در روستاها زندگی می‌کنند. این استان 11 شهرستان و 31 بخش دارد که در دولت تدبیر و امید یک شهرستان و 5 بخش به آن اضافه شده است.
 
منبع: وزارت کشور

دیدگاه‌ها  

#1 حکیمی 1395-08-07 09:07
آیا اقتصاد عشایری و روستایی توان ایجاد اشتغال پایدار و برون رفت از بیکاری را دارد؟
چرا سهمی از صنعت نداریم؟
بخدا مگر با سرمایه گذاری کلان و طرحهای اشتغالزای مادر بتوان بیکاری لرستان را کاهش داد.
کاهش آمار صوری بیکاری بدلیل مهاجرت جوانان تحصیلکرده بیکار استان است.ما داریم از حیث ژن افراد نخبه تهی میشویم.
نقل قول کردن
#2 زینی وند 1395-08-07 11:35
خداوکیلی کدام توسعه روستایی؟حرفتان درست ولی جدأ اکثر زمینها و باغات و مزارع ما از نوع دیم هستند.بعد بیشتر روستاهای جنوب استان دارند با تانکر آبرسانی میشن.اگر پرس و جو کنید اکثر روستاها مشکل آب دارند.باید ابتدا به دنبال حق آبهاستان بود بعد با ساخت سد و مهار آبها بدنبال مکانیزه کردن کشاورزی و دامداری بود.روشهای سنتی زحمت زیاد و بازده پایین دارند
نقل قول کردن
#3 میرزایی 1395-08-07 11:37
به نقل از حکیمی:
آیا اقتصاد عشایری و روستایی توان ایجاد اشتغال پایدار و برون رفت از بیکاری را دارد؟
چرا سهمی از صنعت نداریم؟
بخدا مگر با سرمایه گذاری کلان و طرحهای اشتغالزای مادر بتوان بیکاری لرستان را کاهش داد.
کاهش آمار صوری بیکاری بدلیل مهاجرت جوانان تحصیلکرده بیکار استان است.ما داریم از حیث ژن افراد نخبه تهی میشویم.

احسنت…رییس جمهور محترم به مردم خمین قول تأسیس کارخانه خودروسازی رو دادند.ما حسود نیستیم ولی آمار بیکاری لرستان دوبرابر اراکه و تازه ما نیروی تحصیلکرده بیکار و همچنین منابع زیادی داریم حیفه که برخی مسولان استان پتانسیلهای استان توانمند مارو معرفی نمیکنند
نقل قول کردن
#4 یگانه 1395-08-07 16:19
والا کسی بفکر حل بیکاری ما نیست.باید خودمون یا علی بگیم
نقل قول کردن
#5 منظمی 1395-08-07 18:57
مردم ما چیزی بیشتر از دیگران نمیخواهند
فقط سهم ما را هم از صنعت,اشتغال و آبادانی بدهید.
نقل قول کردن
#6 شهروند 1395-08-07 23:54
طرح‌هایی که از طرف دولت برای استان لرستان پیشنهاد میشه اغلب شامل طرح‌های کشاورزی و دامداری هستن! سوالی که پیش میاد اینه که آیا همه‌ی جوانان تحصیل کرده‌ی ما "با هر تخصصی" که دارن، فقط قراره در این بخش شاغل باشن؟؟؟!!!
متاسفانه نتیجه ی این جور برنامه‌ریزی‌ها چیزی جز "فرار سرمایه‌ی نخبگانی و متخصص" از استان نیست!
پس سهم استان ما از "صنعت" چی میشه، زیرساخت‌های استان ما در این زمینه چه کمبودی دارن؟؟؟؟

ای که دستت می‌رسد، کاری بکن . . .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا