یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته نماینده مردم سلسله و دلفان به انتقاد از عملکرد 10 ساله بنیاد مسکن استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری یافته، روابط عمومی بنیاد مسکن لرستان با انتشار جوابیه‌ای، به انتقادات مطرح‌شده توسط " علی رستمیان" پاسخ گفت.
متن جوابیه به این شرح است:
جناب آقای علی رستمیان نماینده محترم سلسله و دلفان و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت در اظهاراتی عملکرد بنیاد مسکن استان را ضعیف دانسته‌اند. اگرچه اصحاب محترم رسانه از میزان فعالیت‌ها و عملکرد بنیاد مسکن استان آگاه‌اند اما جهت استحضار نماینده محترم سلسله و دلفان و سایر عزیزانی که به این موضوع آگاهی لازم ندارند لازم میدانم تا موارد ذیل جهت آشنایی بیشتر با وظایف و عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به اطلاع برسانم:

1- فعالیت‌های کلی بنیاد مسکن در سه دسته صورت می‌پذیرد که عبارت‌اند از: ساخت مسکن شهری، بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و عمران روستایی.

2- تهیه طرح هادی روستایی: به‌موجب قانون برنامه پنجم توسعه بنیاد مسکن موظف است برای کلیه روستاهای با بیش از 20 خانوار جمعیت طرح هادی تهیه و تصویب نماید که تا پایان سال 1394 برای کلیه روستاهای بالای 20 خانوار استان که قابلیت تهیه طرح داشته‌اند برابر با 1504 روستا، طرح هادی تهیه و تصویب شده است. لازم به ذکر است که 92 درصد از جمعیت روستایی استان در روستاهای بالای 20 خانوار سکونت دارند.

3- اجرای طرح هادی روستایی: در زمینه اجرای طرح هادی روستایی تاکنون در 524 روستای استان طرح هادی اجرا گردیده است. لازم به ذکر است اجرای طرح هادی روستاها به فازهای اجرایی مختلف تقسیم‌شده و در صورت تأمین اعتبار به‌صورت کامل همه فازهای طرح به‌طور کامل اجراشده در غیر این صورت با توجه به میزان اعتبار تخصیصی طرح در دو یا سه مرحله تکمیل می‌گردد.

4- در انتخاب اولویت روستاها جهت اجرای طرح هادی ملاک‌های متعددی در نظر گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها وسعت فیزیکی و جمعیتی روستا است. مثلاً طرح هادی روستای سراب غضنفر و کفراج شهرستان دلفان که در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد و دویستت میلیارد ریال افتتاح گردید بیش 33 هزار مترمربع عملیات راه‌سازی و آسفالت معابر صورت گرفته است؛ بنابراین اگرچه روستاهای با جمعیت زیاد در آمار تنها یک روستا ارزیابی می‌شوند اما عملاً معادل چندین روستای متوسط و کوچک در آن‌ها عملیات عمرانی صورت می‌گیرد.

5- ازجمله فعالیت‌های دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان به‌اختصار می‌توان به ساخت بیش از 98 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم و باکیفیت، بازسازی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده استان، صدور بیش 72 هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری ثبت‌اسناد استان، تهیه و اجرای اولین طرح هادی روستای هدف گردشگری کشور، کسب مقاوم اول در اجرا و تحویل مسکن مهر شهرهای کم‌تر از 25 هزار نفر جمعیت و... اشاره کرد.

6- نماینده محترم سلسله و دلفان در حالی از ضعف عملکرد بنیاد استان سخن گفته‌اند که ظاهراً نظر سایر نمایندگان با ایشان متفاوت است. آقای دکتر بروجردی و آقای عباس گودرزی نمایندگان محترم شهرستان بروجرد، آقای مهندس کیانی نماینده محترم دورود و ازنا، آقای کاظمی نماینده محترم پل‌دختر با حضور در بنیاد مسکن و یا در بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های انتخابی خود از اقدامات بنیاد مسکن استان تقدیر نموده‌اند. همچنین در هفته دولت امسال آقای دکتر خجسته پور فرماندار محترم خرم‌آباد در آئین افتتاح طرح هادی روستای چوب‌تراش عنوان نمود: در هر روستايي که وارد مي‌شويم فعاليت‌هاي عمراني بنياد مسکن در روستا شاخص است.

7-بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک‌نهاد انقلابی و فنی است که همواره خدمت‌رسانی به قشر محروم روستایی را از افتخارات خود دانسته است و هیچ‌گاه فعالیت‌های خود را با ملاحظات جانب‌دارانه انجام نداده است و تعیین مدیران استانی و مدت‌زمان مأموریت محوله به ایشان نیز از این امر مستثنی نیست.

بنیاد مسکن استان لرستان همواره آماده است تا مستندات لازم را تمامی زمینه‌های مربوطه در اختیار عزیزان قرار دهد.
انشاء الله با پیروزی بر هوای نفس خود همواره در راه کسب رضایت خداوند قدم برداریم.

مصیب زرین
مسئول روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان

                                                 مطلب مرتبط: نماینده مردم سلسله و دلفان:/مدیریت بنیاد مسکن لرستان دارای عملکرد ضعیفی است
  • این جوابیه در فضای مجازی منتشر شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1395-08-04 10:10
با تشکر از جوابیه بسیار منطقی و مستدل روابط عمومی بنیاد مسکن.....چه خوب است اگر نمایندگان محترم استان بجای پرداختن به وظایف غیر قانونی و نانوشته شان (مثل انتصابهای طایفه ای و سیاسی و فشار آوردن بر مدیران استان برای عزل افراد غیر همسو با نمایندگان و نصب افراد بله قربان گو) به وظایف اصلیشان که همانا قانون گذاری در جهت ایجاد رفاه بیشتربرای مردم و پیشبرد اهداف عالیه مملکتی است، اهتمام بورزند...با امید به فرا رسیدن آن روز....
نقل قول کردن
#2 امین احمدی 1395-08-04 11:37
متا سفانه این روزها برخلاف میل مردم دلفان سرپرست ادارات از اهالی ؟؟؟؟شده اند انگار که قحط الرجال شده.
نقل قول کردن
#3 کریم 1395-08-04 12:49
طرح هادی که فقط روی کاغذ باشه به درد نمیخوره !کدوم خیابان عرضی را در بهرامی با جمعیتی بالای 6000نفررااجرا کردید.کانالی احداث شده که آب آن سربالا میرود وبرمیگردد ومحل تجمع انواع آلودگی شده است.ساخت وسازهای غیر مجاز را هم که نتونستید تخریب کنید ومعابر عمومی را که بصورت غیر قانونی دردست متصرفین هست را هم که آزاد نکردید.جمع کنید
نقل قول کردن
#4 مردانی 1395-08-04 13:05
من پدرم کارمند اداره راه بود الان بازنشست شده ولی بجای افزایش حقوقش رو کاهش دادند
و پاداش و طلب رو هم ندادند گفتند بودجه نداریم
نقل قول کردن
#5 بهرامی 1395-08-04 16:40
معمولا نمایندگان به منظور انتصاب نیروهای مور نظر خود به انتقاد ار مدیران دستگاه ها می پردازند تا پایه های مدیریت انها را سست نموده و افکار عمومی را با خود همراه سازند
نقل قول کردن
#6 محسن ملکی 1395-08-04 19:38
با وجو دی که چهار ده از انقلاب می گذر تبعیض اداری و مدیریتی از شهرستان مظلوم دلفان رخت بر نبسته چرا که این روزها با لابی گری ومعاملات سیاسی شاهدو نظاره گر انتصاب ؟؟؟؟هستیم ودیواری کوتاه تر وراحت تر از این شهرستان در بین نه شهرستان استان وجود ندارد نمو نه بارز وآشکار آن اداره ؟؟؟؟دلفان است که هیچ دلیل قانع کننده ای برای مردم وجود ندارد واز آن طرف نماینده شهر به بنیاد مسکن معترض می باشد این کجا وآنکجا.
نقل قول کردن
#7 طاها 1395-08-04 23:30
جوابیه شماره 3 آ قای کریم،

برادر عزیز اصلا برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین برخورد با متصرفین به عهده بنیاد مسکن نمی باشد.بلکه بخشداری و دهیاریها می بایست کنترل نمایند و کمیسیون ماده99قانون شهرداریها باید اقدامات لازم را پیگیری و اجرا نماید.
نقل قول کردن
#8 مسلم مرادی 1395-08-05 09:14
چه زود شعارهای بومی گزینی نماینده دلفان بی رنگ شد متاسفانه بعضی از ادارات میدان معرکه ؟؟؟؟ شد.
نقل قول کردن
#9 مسلم مرادی -دلفان 1395-08-05 13:37
مدیر محترم سایت مطمئن باشید علامت سوال نگذارید حقیقت تلخ است بنا برین روسیاه شود هر آنکس که در آن غل وغش است ویا واقعیت ندارد بله ؟؟؟
نقل قول کردن
#10 همکاران بنیاد مسکن 1395-08-05 14:17
دوستان عزیز صدای ساز از دور خوش است ای کاش شما هم از نزدیک بااین مدیرکل 911 کار می کرده بعد قضاوت کنید البته نماینده شجاع و بی باک دیار سلسله و دلفان حتما تحقیق و تفحص خود را با همکار سایر عزیزان بنیاد مسکن در خصوص عملکرد ایشان را بررسی کرده که در صحن مجلس اعلام کرده
نقل قول کردن
#11 حسین بهرامی 1395-08-05 20:13
باید یادی داشته باشیم از مدیران زحمت کش قبلی شما اگر به عملکرد مدیران قبلی هم نگاه کنید همین امار و ارقام است
ضنا" گزارشی از عمکلرد مسکن شهری و ضرر و زیانهای آن را به اطلاع عموم مردم برسانید
نقل قول کردن
#12 حسن قربانی 1395-08-15 20:00
ضمن تقدیر و تشکر از نماینده محترم دیار سلسله و دلفان در خصوص عملکرد مدیر کل بنیاد مسکن امیدواریم اطلاع رسانی کامل و شفافی به مردم بدهند چونکه انتقاد نماینده محترم در هاله ای از ابهام می باشد یکی می گوید بخاطر نگذاشتن فردی جهت مدیریت شهرستان بوده دیگر می گوید مدیر کل راست گفته سومی می گوید ....
نقل قول کردن
#13 موکلین جناب آقای رستمیان 1396-01-03 23:56
منتقدان جناب آقای رستمیان نماینده شریف سلسله و دلفان ایشان نماینده واقعی و تایید شده بیش از 100 هزار نفر از دیار کهن سلسله و دلفان می باشند و بر اساس اصل 184 قانون اساسی نماینده کل ایران است حتما تحقیق و تفحصی در این مورد کرده است و دارای مدارکی می باشد که در صحن علنی خانه ملت این فرمایش و مسئله را رسانه ای نموده اند گفتار شما تشویش اذهان عمومی است که با زبان بی زبانی به نماینده مردم ایران توهین می کنید ازنماینده محترم تقاضای پیگریی قانونی در اینخصوص را داریم
نقل قول کردن
#14 رستمیان نماینده سلسله و دلفان 1396-01-05 22:20
موکل محترم اصل 84 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشعار میدارد که کلیه نمایندگان مجلس در برابر تمام ملت مسئول است وحق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا