یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتمع کیو سنتر (Q-center) مجتمعی چندمنظوره تجاری، خدماتی، رفاهی و مسکونی ست که پس از سال‌ها کشمکش بر اجرا یا عدم اجرای آن، چند وقتی است ساخت آن با جدیت پیگیری می‌شود.
در رابطه با طراحی معماری و مکان‌یابی این مجتمع، نکات قابل‌تأملی وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
خرم‌آباد علیرغم پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی، امروز مورد هجوم معماری وارداتی و جاه‌طلبانه غربی قرار گرفته است.
اگرچه دنیا با سرعتی غیر قابل‌کنترل، در مسیر توسعه حرکت می‌کند اما طرح‌های غیراصولی را نمی‌توان منطبق بر توسعه شهری و نشانه پیشرفت شهر تلقی نمود. آن‌ها، طرحی که نیم‌نگاهی به پیشینه ارزشمند خرم‌آباد و معماری غنی ایرانی-اسلامی نداشته، حتی در نماسازی و تزئینات!
آیا مدنظر طراح این سازه، مکان ساخت آن مهم بوده، اینکه بناست این سازه خرم‌آباد، تهران و یا حتی پاریس ساخته شود؟!
آیا بومی‌سازی که سبب ایجاد حس تعلق و خاطره سازی در فضای معماری می‌گردد، در فرایند طراحی این بنا به چشم می‌خورد؟ و مردم خرم‌آباد می‌توانند با آن به‌عنوان فضایی معمارانه و منطبق با اصول فرهنگی منطقه ارتباط برقرار کنند؟
در رابطه با مسائل ترافیکی همان‌طور که همشهریان عزیز خرم‌آبادی هر روز شاهد آن هستند، منطقه کیو به علت تمرکز فضاهای تفریحی، خدماتی و رفاهی (شهربازی، پارک و دریاچه کیو، هتل، رستوران و فست فود ها و...) که در این منطقه قرار گرفته‌اند بار ترافیکی سنگینی را مخصوصاً در ایام تعطیل متحمل می‌شود و این نقطه از شهر در بعضی ایام به گره ترافیکی عظیمی بدل می‌گردد.
حال تصور کنید با ساخت این مجتمع چندمنظوره و اعمال چندین برابری بار ترافیکی، چه بر سر این منطقه خواهد آمد؟! بی‌شک سایه سنگین این دو غول فولادی و شیشه‌ای بر پارک و دریاچه زیبای کیو نیز سنگینی خواهد نمود.
 
سازه‌های غیراصولی، زخمی بر پیکره شهر خرم‌آباد
طرح‌های شکست‌خورده حاصل تفکرات جاه‌طلبانه:
تفکرات ساخت مجتمع‌های عظیم، بدون نیازسنجی‌های لازم که شاید تنها هدف آن نمایش قدرت اقتصادی و مالی یک شهر و یا یک کشور باشد، بارها و بارها در دنیا تکرار شده و در اکثر موارد این تفکرات با شکست مواجه شده است.
همچون: "شاندیگار هند" که توسط یکی از بزرگ‌ترین معماران دنیا به نام "لوکوربوزیه" طراحی و ساخته شد و از آن به عنوان شکست ایدئالیسم مدرنیته یاد می‌شود، یا شهر "دبی"، شهری بی‌هویت با ساختمان‌های بتنی، شیشه‌ای و فولادی سر به فلک کشیده که اُرنامنتالیسم افراطی را به اوج خود رسانده، از نمونه‌های شکست‌خورده این‌گونه تفکرات جاه‌طلبانه‌اند.
 
رویکرد کارشناسانه برای تغییر سیمای شهری:
حال که مسئولین محترم استانی بیش از پیش قدم در راه توسعه و پیشرفت استان نهاده‌اند، بهتر است بدون شتاب‌زدگی و با اندکی تأمل و نیازسنجی‌های منطقه‌ای لازم با استفاده از رویکردهای علمی کارشناسان مختلف، در انتخاب طرح‌هایی که سیمای شهر را تغییر می‌دهند و تأثیرات فراوانی در تعاملات منطقه خواهند داشت دقت و برنامه‌ریزی اصولی‌تری داشته باشند که این‌گونه طرح‌ها همچون نگینی بر چهره شهر خرم‌آباد بدرخشد نه اینکه زخمی باشد بر پیکر این شهر.
 چرا که خرم‌آباد با داشتن پتانسیل‌های بی‌نظیرش، خود بستری مناسب برای این‌گونه طراحی‌هاست.

سازه‌های غیراصولی، زخمی بر پیکره شهر خرم‌آبادسازه‌های غیراصولی، زخمی بر پیکره شهر خرم‌آبادسازه‌های غیراصولی، زخمی بر پیکره شهر خرم‌آباد

حسین فلاح‌کردی-کارشناس ارشد معماری-مسوول خانه معمار لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1395-07-20 11:42
شایسته است از اجرای این پروژه بزرگ استقبال کنیم چون به برند معتبری برای استان لرستان تبدیل می شود و در جذب سرمایه گذار و توریست موثر خواهد بود.میتوان با تعریف طرح ویژه ترافیکی از افزایش ترافیک منطقه گردشگری کیو در زمان بهره برداری از برج های دوقلو جلوگیری کرد.اما اینکه بیاییم به کل احداث این مجتمع مدرن را اشتباه قلمداد کنیم نتیجه ای جز سرخورده شدن سرمایه گذاران پروژه ندارد و حرکت در خلاف مسیر توسعه ی لرستان است.
نقل قول کردن
#2 بیژن 1395-07-20 12:24
ما باید با دنیا پیش بریم نه اینکه توی سیاه چادر زندگی کنیم!اگه از شما باشه ما هتل نسازیم و بجاش سیاه چادر برپا کنیم برای اسکان مسافران!!!
نقل قول کردن
#3 سپهر 1395-07-20 12:51
برای اولین و شاید آخرین بار دارند یک پروژه بزرگ و ارزشمند در خرم آباد می سازند.بروید ببینید در شهرهای دیگر نظیر اصفهان،شیراز،مش هد و تبریز چه پروژه های بزرگتری افتتاح شده و یا در حال اجراست.آیا آنها با جمعیت چند میلیون نفری مشکل ترافیک ندارند؟!چرا روا ندارید که خرم آباد هم صاحب سیتی سنتر و برج های مدرن شود؟مزایا و دستاوردهای این پروژه بسیار بسیار بیشتر از مضرات آن است.تنها مشکل ترافیک هست که آن هم با مدیریت صحیح و اجرای طرح ترافیک قابل حل است.اتفاقاً امیدوارم دو سه پروژه بزرگتر از مجتمع کیو سنتر در نقاط مختلف خرم آباد بسازند تا وقتی به شهرهای دیگر می رویم حسرت رفاه شهروندان آن شهرها را نخوریم.
نقل قول کردن
#4 خرم ابادی 1395-07-20 12:59
سلام.به نظر من خیلی هم زیباست و باعث رشد شهر میشه
نقل قول کردن
#5 آریان 1395-07-20 13:03
لرستان محروم گذاشته شده ومرکزآن نیازبه سرمایه گذاری دارد
به جای تخریب پیشنهادسازنده وبهینه ارایه شودتاطرح مطلوب تراجراشود
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1395-07-20 13:14
این سازه اولین سازه بزرگ استان است که در حال اجراست و سرمایه گذار این طرح بزرگ بخشی از آنرا در اتمام کار به شهرداری واگذار خواهد کرد.این تنها طرحی است که چهره را عوض خواهد کرد و باعث رونق گردشگری خواهد شد .درست نیست که همش به نیمه خالی لیوان نگاه کنیم .....به شتر گفتن گردنت کجِ،گفت کجام راسته،در این شهر بسیاری از پروژها دچار مشگل هستن و کاریشم نمیشه کرد .ولی هر چی که هستن باعث پیشرفت و توسعه شهر در دراز مدت خواهند شد.
نقل قول کردن
#7 رامین 1395-07-20 13:27
به نظر من هم اقای فلاح کردی اصلا نظرتان کارشناسی شده نیست و با اظهارات شما با کمال احترام کاملا مخالفم بعد از سالها یک مجتمع نمونه تجاری گردشگری می خواهد در لرستان ساخته شود که به توسعه همه جانبه خرم اباد و به تبع اون لرستان کمک می کنه نباید با اظهاراتی کارشناسی نشده باعث یاس و ناامیدی سرمایه گذارن و مسولانی که به فکر توسعه شهر هستند بشیم بیشتر مردم خرم اباد از جمله خودم برای افتتاح این پروژه لحظه شماری می کنم
نقل قول کردن
#8 سعيد 1395-07-20 13:38
نويسنده اين مقاله قطعا ويقينا دوسدار اين شهر نيست
نقل قول کردن
#9 بابک 1395-07-20 14:15
خوشبختانه شنیده شده اخیرا درخواست ساخت چند برج جدید در خرم اباد که از سوی چندین سرمایه گذار جدید مطرح شده بود از یوی مسئولین فعلا بدلیل منتظر بودن ثبت جهانی دره رود خرم اباد درخواست سازندگان و سرمایه گذاران این برجها به حالت تعلیق و درآمده است.
فراموش نباید کرد زیبایی خرم اباد به وجود چسم اندازهای طبیعت اطراف شهر است وگرنه بلایی که بر سر تهران آمد و این شهر زیبا رو به حصار و زندانی بزرگ از سنگ و سیمان و فولاد تبدبل کرده که همین از ارزشهای آن به شدت کاسته است.
الگوی توسعه خرم اباد باید نظیر الگوی شهرهای موفق اروپایی همچون پاریس ، آمستردام ، پراگ باشد که در کنار حفظ بافت فرسوده و حتی کهنه اقدتم به تاسبس شهرهای و شهرکهای مدرن در اطراف این شهرها نموده اند وگرنه با از بین رفتن بافتهای قدیمی هویت و تاریخ شهر نیز یکسره از بین خواهد رفت
نقل قول کردن
#10 محمد 1395-07-20 14:37
منم به نظر کارشناسانه نویسنده معترضم.چه اشکال داره یه طرح نو ومدرن هم در شهر ما باشه همش که نباید منطبق بر اصول فرهنگی مون باشه .به هر حال در اینده توریستها ومسافرانی از سایر شهر ها وکشور ها میان چه بهتر که یه طرح در خور وشایسته داشته باشیم
نقل قول کردن
#11 سپهر 1395-07-20 14:41
به نقل از حمید ت:
این سازه اولین سازه بزرگ استان است که در حال اجراست و سرمایه گذار این طرح بزرگ بخشی از آنرا در اتمام کار به شهرداری واگذار خواهد کرد.این تنها طرحی است که چهره را عوض خواهد کرد و باعث رونق گردشگری خواهد شد .درست نیست که همش به نیمه خالی لیوان نگاه کنیم .....به شتر گفتن گردنت کجِ،گفت کجام راسته،در این شهر بسیاری از پروژها دچار مشگل هستن و کاریشم نمیشه کرد .ولی هر چی که هستن باعث پیشرفت و توسعه شهر در دراز مدت خواهند شد.

متاسفانه این نیمه خالی دیدنها به ضرر ما مردم تمام می شود چون با این انتقادات و بهانه های عجیب و غریب سرمایه گذاران را از لرستان فراری می دهند.هیچ بعید نیست همین مجتمع کیو سنتر در خرم آباد نیمه کاره بماند و به تعطیلی کشیده شود.انگار توسعه و پیشرفت به شهر و دیار ما نیامده!!!
نقل قول کردن
#12 سعید 1395-07-20 14:44
ساخت این برج باعث سرمایه گذاریهای بیشتر میشه هرچقدر هم که به قول شما بد باشه برای شهر خرم آباد یک سکوی پرتاب حساب میشه . پس حالا که مسئولین دارن کارشون رو انجام میدن شما بیخیال شو !
نقل قول کردن
#13 سهیل 1395-07-20 14:49
زهی خیال باطل که فکر کنید این سازه تکمیل ميشه. مثل بقیه سازه های کشور تعدیل ميشه
نقل قول کردن
#14 شهروند خرم اباد 1395-07-20 14:49
با سلام بجای پاک کردن مسئله بیایم انرا حل کنیم به عنوان نمونه برای مشکل ترافیک از مسیرهای دیگری ایجاد کنیم همچون خیابانی که از کوی ازادگان به سمت پل جهادگران دارد ایجاد می شود وهمجنین مسیر شصت متری از شهزک پارسیلون تا پارک دانشجو وو که با درست شدن اصولی این مسیرها بخش اعظمی از بار ترافیکی میدان کیو و اطراف ان کاسته خواهد شد .
نقل قول کردن
#15 خرم ابادی 1395-07-20 14:55
به نقل از سعيد:
نويسنده اين مقاله قطعا ويقينا دوسدار اين شهر نيست

سلام...وا شما موافقم ای کارشناس احتمالا دوس ناره خرموا وه پیشرفت برسه
نقل قول کردن
#16 صابر 1395-07-20 15:02
شمايي که دبی رو شکست خورده میدونی چطور مقاله مينويسي ؟
نقل قول کردن
#17 خرم ابادی 1395-07-20 15:06
میدان کیو که محل ساخت سیتی سنتر هستش که جز محدوده اثار تاریخی نیست...ما توی این محدوده حتی یک اجر تاریخی نداریم که این برجها بخوان هویتشو زیر سوال ببرن...اینا همش از لجبازی و به قول معروف طایفه بازی مسٸولین هستش که با هم هماهنگ نیستن و هر کدام از طرحهای دیگری انتقاد می کنند و انرا غیراصولی میدانند...کاش تمام مسٸولین یک هدف داشتند و اونم پیشرفت خرم اباد باشه...از شهردار خرم اباد هم گله مندم به خاطر ساخت ترمینال برون استانی در منطقه ای بن بست و خارج از مسیر...فکرشو بکنید از میدان دانشجو تا پلیس راه بروجرد همش زمین خالیه و بر بلوار اصلی شهر هستش ولی رفتن اخر دنیا ترمینال رو ساختن،ترمینالی که نصف ترمینال بروجرده ،واقعا متاسفم واسه برخی مغزهای متفکر
نقل قول کردن
#18 سپهر 1395-07-20 15:30
منطقه کیو اصلاً جزو محدوده باستانی دره ی خرم آباد نیست.یعنی ساخت آسمان خراش 100طبقه ای هم در میدان کیو و به طور کلی شمال شهر خرم آباد هیچ گونه مانعی نداره.اما اینقدر ساده ایم که ممکنه به بهانه ثبت جهانی تعداد طبقات برج های25طبقه ای سیتی سنتر کیو به10تا15طبقه کاهش پیدا کنه.طوری که هیچ فرقی با آپارتمان های فعلی خرم آباد نداشته باشه!ولی نباید اجازه داد مشخصات فیزیکی مجتمع کیو سنتر رو کاهش بدن.
نقل قول کردن
#19 ماسوری 1395-07-20 16:46
خدا خیرت دهد برادر…این چه تفکری است
بیست سال بود که این زمین بحال خودش رها شده بود و داشت به زباله دانی تبدیل میشد حالا در اقدامی مثبت برای بالاتر رفتن پرنسیب و پرستیژ شهرمان و استانمان دارد یک کار خوبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل میگیرد چرا باید سنگ اندازی کنیم؟
شما باید تمام مزایا را هم در نظر بگیری که با افتتاح این مجتمع تجاری چقدر در رشد سرمایه گذاری و جلب گردشگر و زیبایی شهر افزوده خواهد شد
امیدوارم که مسؤلان و تمام شهروندان همکاری و مساعدت کنند که یقینأ سودش برای همه شهر است.
نقل قول کردن
#20 حمید ت 1395-07-20 18:08
به نقل از خرم ابادی:
میدان کیو که محل ساخت سیتی سنتر هستش که جز محدوده اثار تاریخی نیست...ما توی این محدوده حتی یک اجر تاریخی نداریم که این برجها بخوان هویتشو زیر سوال ببرن...اینا همش از لجبازی و به قول معروف طایفه بازی مسٸولین هستش که با هم هماهنگ نیستن و هر کدام از طرحهای دیگری انتقاد می کنند و انرا غیراصولی میدانند...کاش تمام مسٸولین یک هدف داشتند و اونم پیشرفت خرم اباد باشه...از شهردار خرم اباد هم گله مندم به خاطر ساخت ترمینال برون استانی در منطقه ای بن بست و خارج از مسیر...فکرشو بکنید از میدان دانشجو تا پلیس راه بروجرد همش زمین خالیه و بر بلوار اصلی شهر هستش ولی رفتن اخر دنیا ترمینال رو ساختن،ترمینالی که نصف ترمینال بروجرده ،واقعا متاسفم واسه برخی مغزهای متفکر

البته استانداری پیشنهاد دادن که یه ترمینال بزرگ در خارج محدوده شهر ساخته بشه که شورای شهر با ساخت آن مخالفت کردن.واقعا جای تاسف داره
نقل قول کردن
#21 بهراد 1395-07-20 18:58
در مورد طرح پروژه لازم به ذکر است که این طرح طرح اولیه پروژه بوده،اطلاعات برای دوسال پیش است ،لطفا قبل از نوشتن مطالب تحقیقات خود رو در این زمینه کامل کنید،
نمای جدید پروژه کاملا معماری ایرانی است ،شما با مراجعه به سایت شرکت سرمایه گذار می توانید نمای این پروژه رو ببینید.
و همیشه خوبه از سرمایه گذاران استان تقدیر شود
نقل قول کردن
#22 آباد و خرم 1395-07-20 20:50
شبیه برج های دوقلوی دوبی است.
نقل قول کردن
#23 پاپی 1395-07-21 01:29
مقاله خوبی بود. مردم اما استقبال نمی کنن چون به عمودی سازی شهر به عنوان نمادی از پیشرفت و ترقی نگاه می کنن. در حالی که بخش های زیادی از شهرهای اروپا می بینم که حتی یه ساختمون دو طبقه دیده نمی شه اما به قدری نظم وجود داره که ادم لذت می بره. اینجور بناها بیشتر موجب از خودبیگانگی و تاریخ زدایی میشن.
نقل قول کردن
#24 سپهر 1395-07-21 01:32
به نقل از آباد و خرم:
شبیه برج های دوقلوی دوبی است.

از طرح تا عمل یه دنیا فاصله هست و البته همین طرحی که می بینیم طرح نهایی نیست! دوبی شهر آسمان خراش های50طبقه تا165طبقه ایه.اما برج های دوقلوی کیو قراره25طبقه داشته باشن.بسیار باعث تاسفه که بعضیها همین25طبقه رو هم به خرم آبادیها روا ندارن!در حالی که الآن در شهر تبریز دارن برج های عظیم40تا90طبقه ای میسازن.
نقل قول کردن
#25 حمید ت 1395-07-21 10:00
به نقل از سپهر:
به نقل از آباد و خرم:
شبیه برج های دوقلوی دوبی است.

از طرح تا عمل یه دنیا فاصله هست و البته همین طرحی که می بینیم طرح نهایی نیست! دوبی شهر آسمان خراش های50طبقه تا165طبقه ایه.اما برج های دوقلوی کیو قراره25طبقه داشته باشن.بسیار باعث تاسفه که بعضیها همین25طبقه رو هم به خرم آبادیها روا ندارن!در حالی که الآن در شهر تبریز دارن برج های عظیم40تا90طبقه ای میسازن.

ضمن تایید نظر شما بایدبگم که نمیدونم این چه رفتاریه که در شهر ما جا افتاه که تا وقتی که هیچکاری نمیکنی ،بهترین مدیر و مسئول حساب میشی ولی خدا نکنه بخوای کاری جهت پیشرفت انجام بدی ،فوری سیل انتقادات و بهانه جویی ، شروع میشه ،و سرمایه گذران یا پا به فرار میزارن یا اینکه بعلت دلسرد شدن دیگه اشتیاقی برای سرمایه گذاری مجدد ندارن....
نقل قول کردن
#26 نریمانی 1395-07-21 11:07
مردم ما از مدیران و مسؤلان اصلاحگر انتقاد میکنند و وقتی میرن از اونا ستایش و پشت سرشان کلی از خوبیها و اعمال مفیدشان دم میزنند.خدا خیرتان بدهد از تغییرات نترسید.اگر خودتان را برای آینده آماده نکنید متعلق به گذشته هستید.شورای شهر محترم بجای آینده نگری و ساخت ترمینال برون شهری چند منظوره در زمینی وسیع در خارج شهر متأسفانه آنرا به وسط محیطی مسکونی با خیابانی کم عرض آوردند و حالا هرآنچه هزینه کردند بلاتکلیف مانده.خدا خیرتان دهد
نقل قول کردن
#27 امیر 1395-07-22 05:54
این طرح بسیار شیک و عالی است چون گردشگران هم نیاز به مکان های تاریخی دارن برای بازدید هم طبیعت بکر و هم پاساژ ها و نماهای مدرن،اگه این طرح تکمیل بشه خیلی از سالهای عقب افتادگی توسعه شهری در خرم آباد جبران میشه،بیست سال پیش خرم آباد جز شهرهای شیک بود ولی شهر های دیگه جوری پیشرفت کردن که ما اگه با سرعت لاک پشتی هم حرکت میکردیم بازم خرم آباد زیبا تر بود ولی متاسفانه لاک پشتی که حرکت نکردیم هیچ...خرگوشی پسرفت کردیم،این سازه ساخته بشه قرار نیست از ابهت قلعه فلک الافلاک و پل ها و مکان های تاریخی استان کم بشه پس لطفا همه هماهنگ بریم به سمت خرم آباد مدرن
نقل قول کردن
#28 غیرکارشناس سازه 1395-07-22 08:05
درباره معضل ترافبک که بعید می دانم چندان مشکل ساز شود چون پارکینگ در خود مجموعه پیش بینی شده است مگر اینکه در اینجا هم مثل بقیه مجتمع های تجاری پزشکی شهر پارکینگ را حذف کنند یا خود مردم برای فرار از چندرغاز پول پارکینگ بخواهند ماشین را در کوچه های اطراف پارک کنند....اما درباره اینکه ساخت خود این پاساژ یا هر مجتمع تجاری دیگر باعث پیشرفت شهر شود بعید است چون ساخت مجتمع های تجاری محصول پیشرفت شهر است و نه عامل آن(هرچند در درازمدت به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد)...اگر می بینید در تهران و شیراز و اصفهان و مشهد این گونه مجتمع ها ساخته شده دلیلش این است که آن شهرها از صد سال قبل مهاجرپذیر بوده اند و مسافرپذیر... و بدیهی است که نیاز به این گونه مجتمع ها از قدیم احساس شده است
نقل قول کردن
#29 معمار باشی 1395-08-01 08:41
متعجبم از نظراتی که همشهریان در مورد این مقاله دارند. با کمی دقت در محتوای مقاله متوجه میشویم که نظر نویسنده عدم ساخت مجتمع های عظیم در استان نیست و اشاره به طرح معماری و طراحی غیر ایرانی و وارداتی این پروژه دارد که کاملا صحیح است.
نقل قول کردن
#30 رضایی 1395-08-01 08:45
کاش کمی هم به فکر ظاهر این شهر بودیم.راست میگه این طرح اصلا ایرانی نیست و هیچ ارتباطی با لرستان و تاریخ کهنش نداره.
نقل قول کردن
#31 حسنوندی 1395-08-01 08:48
دوستان قبل از نظر متن رو با دقت بخونید لطفا!!!
نویسنده در مورد طراحی معماری این مجتمع نظر داده نه در مورد تخریب و نساختن این مجتمع ها!!
طرحش که اصلا ایرانی-اسلامی نیست
نقل قول کردن
#32 شهروند 1395-08-01 08:49
به نظر من هم ساخت این مجتمع ها لازمه ولی با یک طرح بهتر نه این طوری...
نقل قول کردن
#33 شهرساز 1395-08-01 10:41
نظر آقای فلاح از نظر معماری و شهرسازی کاملا درست و بجاست.ایشون با ساخت مجتمع ها مخالف نیستند و این برداشت از مقاله خیلی سطحی و عامیانه است.به نظر من هم ایجاد ساخت و ساز و توسعه در شهر لازمه ولی نه به صورت غیر اصولی و کورکورانه.این طرح از نظر مکانیابی شهری ،سیمای شهری ، ترافیک و طراحی معماری ایرادات اساسی دارد.
نقل قول کردن
#34 عاطفه - ح 1395-08-01 22:54
من تخصصی در زمینه معماری و شهرسازی ندارم ولی به عنوان یک شهروند کاملا با نویسنده موافقم.این طرح هیچ هویتی نداره و متعلق به لرستان نیست.
---------
یافته: تخصص شما در امور شهری شاید زیاد نباشه، اما در ارسال پیامهای زیاد با نامهای مختلف تخصص دارید.
نقل قول کردن
#35 رضا 1395-08-02 09:14
به نقل از سپهر:
منطقه کیو اصلاً جزو محدوده باستانی دره ی خرم آباد نیست.یعنی ساخت آسمان خراش 100طبقه ای هم در میدان کیو و به طور کلی شمال شهر خرم آباد هیچ گونه مانعی نداره.اما اینقدر ساده ایم که ممکنه به بهانه ثبت جهانی تعداد طبقات برج های25طبقه ای سیتی سنتر کیو به10تا15طبقه کاهش پیدا کنه.طوری که هیچ فرقی با آپارتمان های فعلی خرم آباد نداشته باشه!ولی نباید اجازه داد مشخصات فیزیکی مجتمع کیو سنتر رو کاهش بدن.


حالا کی درمورد آثار تاریخی کیو صحبت کرده؟!
متن رو بخون . آسیب به منظره و چشم انداز کیو و دریاچه میرسونه.
متن رو با دقت بخون ببین چی گفته .
به نظر من نقدش کاملا علمی و درسته.
نقل قول کردن
#36 سپهر 1395-08-02 12:56
به نقل از رضا:
به نقل از سپهر:
منطقه کیو اصلاً جزو محدوده باستانی دره ی خرم آباد نیست.یعنی ساخت آسمان خراش 100طبقه ای هم در میدان کیو و به طور کلی شمال شهر خرم آباد هیچ گونه مانعی نداره.اما اینقدر ساده ایم که ممکنه به بهانه ثبت جهانی تعداد طبقات برج های25طبقه ای سیتی سنتر کیو به10تا15طبقه کاهش پیدا کنه.طوری که هیچ فرقی با آپارتمان های فعلی خرم آباد نداشته باشه!ولی نباید اجازه داد مشخصات فیزیکی مجتمع کیو سنتر رو کاهش بدن.


حالا کی درمورد آثار تاریخی کیو صحبت کرده؟!
متن رو بخون . آسیب به منظره و چشم انداز کیو و دریاچه میرسونه.
متن رو با دقت بخون ببین چی گفته .
به نظر من نقدش کاملا علمی و درسته.

متن رو خوندم و تنها چیزی که میشه برداشت کرد مخالفت با اصل احداث این پروژه هست.اتفاقا برعکس به منطقه گردشگری کیو شخصیت و هویت جدیدی میبخشه.توی همه شهرها از توسعه عمران شهری استقبال میکنن ولی متاسفانه در لرستان همه چی برعکسه.البته اکثریت شهروندان خرم آبادی با ساخت این مجتمع مدرن و کم نظیر موافق هستن
نقل قول کردن
#37 حمید 1395-08-03 20:08
به نقل از عاطفه - ح:
من تخصصی در زمینه معماری و شهرسازی ندارم ولی به عنوان یک شهروند کاملا با نویسنده موافقم.این طرح هیچ هویتی نداره و متعلق به لرستان نیست.
---------
یافته: تخصص شما در امور شهری شاید زیاد نباشه، اما در ارسال پیامهای زیاد با نامهای مختلف تخصص
دارید.


واقعا جای..
-----------
یافته: دوست گرامی. شما قریب 20 کامنت با نامهای مختلف ارسال کردید و ...
نقل قول کردن
#38 بهروز 1396-01-03 18:15
متاسفم برای کارنشناسی که چنین اظهار نظر بیخودی کزده
نقل قول کردن
#39 آرش 1399-08-22 14:19
پروژه ای که قرار بود سه چهار ساله تکمیل شه الان نزدیک ۷ ساله ۳۰ درصد پیشرفت داشته! تمام شهرهای مدرن دنیا برج دارن .برج نماد پیشرفت و سرازیر شدن سرمایه و رونق اقتصادی یه شهره .حتی شهر های تاریخی هم برجها شون رو تو یه منطقه بعنوان سیتی سنتر متمرکز می کنن . برج سازی برا مشهد و تبریز خوبه ولی برا ما بد !! البته یه چیزم بگم خرم آباد همین الانشم به لطف سرمایه گذاری بخش خصوصی رشد خوبی در بحث ساخت وساز داره و با سنگ اندازی یه مشت رانت خوار به مشکل بر نمیخوره .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا