یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر دادگستری گفت: جوسازی‌های سیاسی منفعت‌گرا و سر و صداهای بی‌پایه برخی گروه‌ها و احزاب که تنها در مقاطعی از انتخابات سرو کله‌شان پیدا می‌شود، راه به جایی نبرده و زیانش متوجه ملت است. به گزارش پايگاه خبري يافته، حجت‌الاسلام "مصطفی پورمحمّدی" در نشست شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: اصول انقلاب، اصولی استوار و مبتنی بر پیروی از فرامین و دستورات ولی فقیه است، بنابراین سخنان ناکارآمد و بی‌اساس در ذهن مردم ماندگار نیست.
وي افزود: مهم این است که عزت وذلت به دست خداست و خدا آن را به خدمت‌گزاران واقعی خود خواهد بخشید، مردم در این زمینه بهترین قاضی هستند.
وزیر دادگستری با بيان اين كه دستگاه قضایی باید کار را برای رضای خدا انجام دهد و نباید تحت تأثیر جوسازی‌های حاکم قرار گیرد، افزود: برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمان و متخلفان موثرترین وزیر دادگستری در شوراي قضايي استان مطرح كرد‌: لرستان امن‌ترین استان کشور استرویه قضایی است و خوشبختانه از گذشته تا کنون این شیوه خدمت‌رسانی در دستگاه قضایی رعایت شده است.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: دستگاه قضایی ایران در سطح جهان از جایگاه ممتازی برخوردار است و این مهم حاصل تلاش تمامی پرسنل اداری و قضایی دادگستری و سازمانهای تابعه دستگاه قضایی است.
وي با بیان این که دولت نسبت به افزایش اختیارات استان‌ها تصمیماتی گرفته است؛ اظهار کرد: تلاش و اولویت دولت، توانمند کردن استان‌ها و دادن اختیارات در قالب تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران و بکارگیری مدیران بومی و استفاده از جوانان تحصیل‌کرده در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است.
وزير دادگستري با اشاره به اين كه استان‌ها باید در حل مشکلات اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی خود تلاش نمایند، افزود: کار مملکت تنها در گرو تصمیمات مقامات کشوری نیست و بسیاری از مشکلات و موانع را مدیران استانی می‌توانند برطرف نمایند كه نظام پیشنهادات و پیگیری مصوبات از جمله ابزار مدیریتی در این خصوص است.
پورمحمّدی به انجام فعالیت‌های آگاهی‌بخش در معاونت‌های فرهنگی و پیش‌گیری از وقوع جرم تاکید کرد: به رغم این که محرومیت لرستان از بسیاری از استان‌ها بیشتر است، اما آمارهای قضایی نشان می‌دهد در بسیاری از جرایم، لرستان در انتهای جدول قرار دارد که این مهم بیانگر سطح بالای فرهنگی مردم دیار لرستان است.
وي با بيان اين كه کاهش جرایم در سنوات گذشته و افزایش ضریب امنیت مؤید این حقیقت است که لرستان امن‌ترین استان کشور است و جا دارد تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از این ظرفیت خدادادی بهترین استفاده را نمایند، افزود: این استان هیچ‌گاه بر ضد امنیت ملی اقدامی صورت نداده، هنوز هم دلاوری‌ها و خط‌شکنی‌های مردم لرستان در دوران 8 سال دفاع مقدّس در ذهن رزمندگان اسلام فراموش نشدنی است و به قول مقام معظم رهبری «نبرد مر لرستاني‌ها بیش از آن که شنیدنی باشد دیدنی است» و این نشان از حس وطن‌دوستی و دشمن‌ستیزی مردمان منطقه لرستان است.
وزير كشور تصريح كرد: فرهنگ و تمدن متعالی و ریشه‌دار این دیار برگ زرین دیگری بر افتخارات این مردم شریف می‌باشد، بنابراین به پاس حضور همیشگی این مردم در تمامی صحنه‌های انقلابی همچون راهپیمایی‌ها، انتخابات، مراسم مذهبی و ملی و ... بایستی مدیران توجه داشته باشند که اين مردم شایسته بهترین‌ها هستند.
پورمحمدي در ادامه ضمن تشکر ویژه از زحمات رییس کل دادگستری استان و تمامی پرسنل اداری و قضایی دادگستری لرستان بیان داشت: قطعاً امنیت در کنار احساس امنیت معنا و مفهوم می‌یابد و بایستی با تکریم ارباب رجوع، رعایت اخلاق حرفه‌ای و دقت در روند رسیدگی‌های قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و نهایتاً صدور احکام عادلانه و متقن در جهت بسط و گسترش عدالت کوشید.
وي خاطرنشان ساخت: عدالت و امنیت دو مقوله مکمل یك‌دیگرند و تعاملات سازنده قضایی و انتظامی- امنیتی در سال‌های اخیر آثار و برکات ارزشمندی را در برداشته است.
پورمحمدي همچنین در پاسخ به درخواست رییس کل دادگستری لرستان مبنی بر راه‌اندازی دادگاه تجدید نظر در سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: چند نفر از قضات استان برای صدور حکم معرفی می‌شوند تا با حکم ریاست قوّه قضائیه این دادگاه در اوّلین فرصت ممکن راه‌اندازی شود.
وزیر کشور خطاب به مدیران و مسئولان خاطر‌نشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بایستی در عمل از ظرفیت جوانان فرهیخته کشور در تمامی زمینه‌ها و رشته های تحصیلی بهره برد، بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده و نخبه کشور در مرداب بیکاری دست و پا می‌زنند، بازنگری در روند اشتغال‌زایی بسیار ضروری است و راه‌اندازی سایت جهت ثبت نام جوانان جویای کار و ساماندهی و جذب جوانان با توجه به مهارت‌ها و مدارک تحصیلی ایشان اولین قدم عملی در سال اقدام و عمل است.
پورمحمدي با بيان اين كه قطعاً رابطه معناداری بین بیکاری، افزایش سن ازدواج، فقر، ارتکاب جرایم ، امنیت عمومی و نهایتاً اعتبار ملی وجود دارد، گفت: اکنون مدیران توجه داشته باشند که مقام معظم رهبری در خصوص حل مسئله اشتغال و کاهش مشکلات معیشتی مردم دغدغه دارند، چه خوب است که در هفته دولت علاوه بر بیان عملکردها به کمبودها و نقاط ضعف نیز توجه شود.
لازم به ذکر است حجت‌الاسلام پورمحمّدی در مراسم یادبود شهدای هفته دولت که در حوزه علمّیه کمالیّه خرّم‌آباد برگزار گردید به سخنرانی پرداخت و علاوه بر شرکت در جلسه شورای قضایی استان در در جمع کارکنان و قضات سازمان تعزیرات حکومتی لرستان نيز حضور يافت و در ادامه از شهید زنده ایران "سیّد نورخدا موسوی‌منفرد" عیادت نمود.


وزير دادگستري از مجتمع کشت و صنعت لرستان ديدن کرد
وزیر دادگستری از مجتمع احیا شده کشت و صنعت لرستان ديدن نمود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام‌ "مصطفی پورمحمدی" در این بازدید که استاندار لرستان وی را همراهی می‌کرد از بخش‌های مختلف این مجتمع دیدار و در جریان روند احیای این مجتمع بزرگ قرار گرفت.
مجتمع کشت و صنعت لرستان امسال پس از ۱۲ سال رکود به بهره‌برداری مجدد رسید.
این مجتمع پس از حدود دو دهه تعطیلی و مصادره توسط بانک با حضور سرمایه‌گذار خارجی احیا و راه‌اندازی شده است.
مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۵۴ در حومه جنوبی خرم‌آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد.
این مجتمع دارای ۲۵۰ سوله نگه‌داری دام و طیور است که هر سوله ظرفیت نگه‌داری یک هزار رأس دام را دارد.
۲۳ سیلوی فلزی دو هزار تنی، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و ۶۶ استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از دیگر داشته‌های این مجتمع تولیدی است که ظرفیت اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم را داراست.
تا پیش از سال ۶۶، صادرات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس انجام می‌شد، همچنین علاوه بر تهیه گوشت قرمز و سفید چندین کارخانه کالباس و سوسیس در ردیف فرآورده‌های دامی، در این مجتمع احداث شد که با تعطیلی مجتمع، این کارخانه‌های نیز به خارج از محدوده استان منتقل شدند.
با تمامی این ظرفیت‌ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۸۳ بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد اما بعد از این تصمیم‌گیری، کارگران اخراج شدند به این امید که بعد از واگذاری به بخش خصوصی و راه‌اندازی، دوباره دعوت به کار شوند که به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند ، بلکه هیچ نیروی کار جدیدی هم استخدام نشد و در نهایت ماشین‌آلات و ابزار کار و سوله‌ها و برخی از تجهیزات و موجودی‌های منقول و غیرمنقول هم توسط مالکان خصوصی فروخته شد.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، احیای این مجتمع عظیم در دستور کار قرار گرفت و در نهایت راه‌اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت لرستان با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۰۰میلیون دلاری بخش خصوصی آغاز شد.
قابل ذکر است عملیات احداث گلخانه این مجتمع نیز آغاز شده و در فاز نخست آن، محصولات سبزی و سیفی دی ماه امسال به روسیه صادر می‌شود.

افتتاح چند بخش از بیمارستان شهید رحیمی
در هفتمین روز از هفته دولت با حضور حجت‌الاسلام‌ پورمحمدی وزیر دادگستری، بازوند استاندار لرستان و شاهرخی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استانداری لرستان صورت گرفت، چند بخش از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد. 
در جریان این بازدید طرح عمرانی درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان افتتاح شد.

افتتاح چند بخش از بیمارستان شهید رحیمی


۱۴ طرح درمانی در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید
هم‌زمان با آخرین روز از هفته دولت ۱۴ طرح بهداشتی و درمانی روز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.
وزیر دادگستری، صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های درمانی خرم‌آباد اظهار داشت: اکنون ۱۲ رشته جدید درمانی به بیمارستان شهید رحیمی اضافه‌شده و ۴۰ تخت جدید نیز با مجموع هزینه بیش از ۲۵ میلیارد تومان اضافه شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افزود: این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بوده که بیش از ۱۷۰ تخت اضافه شده و اکنون حدود ۴۰۰ تخت شده که این تحول بزرگی برای خدمات بهداشتی درمانی است.
وی گفت: امیدواریم با واگذاری ساختمان استانداری به علوم پزشکی لرستان تا سال آینده، یک جهش بهداشتی درمانی در استان لرستان ایجاد شود که این امر در بهبود خدمات سلامت به مردم تاثیر بسزایی دارد.
در هفته دولت امسال ۹۶۸ طرح با اعتبار ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.
وزیر دادگستری روز گذشته در سفری دو روزه به لرستان علاوه بر بازدید از چند طرح در دست‌ساخت و رونمایی از ۱۱ قلم داروی جدید، در آیین افتتاح بیش از دو هزار ۸۰۰ واحد مسکن مهر شرکت کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 ali 1395-06-09 03:21
تمام وزرا و معاونين رئيس جمهور فكر كنم براي يك بار از مجتمع كشت و صنعت بازديد كردند
فكر كنم فقط وزير آموزش و پرورش مونده كه انشالله در سفر بعد ايشان رو به بازديد كشت و صنعت ببريد
اصلا مهم نيست چرا كارخانجات پارسيلون.پرس.يخ چال سازي.ژنراتورساز ي و غيره تعطيل هستند
و اصلا مهم نيست كه چرا بخش خصوصي آن وضعيت و بلا رو سر پارسيلون فعال كه نخ رو به ايتاليا صادر مي كرد آورد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا