یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اوایل مردادماه امسال، وقوع آتش‌سوزی عمدی سبب از بین رفتن 8 هکتار از فضای سبز عرصه واگذار شده بام خرم‌آباد شد.
متأسفانه آتش نادانی، حسد و دشمنی با طبیعت سبب شد نهال‌های بومی و درختان کاجی را که از کریدور شمال به جنوب، سرسبزی و زیبایی خاصی را برای علاقه‌مندان به طبیعت به نمایش گذاشته بودند، از بین برود و جای خود را به سیاهی بدهد؛ غافل از این که روح طبیعت سال‌هاست با پدر بلوط ایران مظفر افشار عجین شده و وی با تلاش شبانه‌روزی و مشقت فراوان به بازسازی و کاشت دوباره درختان نمود.
حال امروز آن‌ همه تلاش و زحمت بدون چشم‌داشت نتیجه داده و درخت اقاقیا که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت گل می‌دهد، با گل دادن از زحمات پدر بلوط ایران قدردانی کرد.
همچنین درختان بلوط سوخته شده با جوانه زدن دوباره، باعث خوشحالی طبیعت دوستان شده‌اند.
يكي از علاقه‌مندان طبيعت مي‌گفت: چند سال قبل همه در طرح‌هاي كاشت بلوط لرستان مشتاقانه شركت مي‌كردند اما رفته رفته اين علاقه رنگ باخت زيرا بسياري عاشق اين كار نبودند و فقط براي بهره‌برداري رسانه‌اي در آن شركت مي‌كردند.
"مجيد كرامتي‌مقدم" افزود: يك روز آقاي افشار درخواست كرد تا براي آبياري نهال‌هاي بام خرم‌آباد برويم و وقتي آن‌جا رسيديم فقط ما 2 نفر در آن گرماي كشنده حضور داشتيم چون خبري از رسانه‌ها و دوربين عكاسي نبود!
وي افزود: در آن روز به عينه ديدم آقاي افشار كه سن و سالي از او گذشته، عرق‌ريزان و با مشقت فراوان مشغول آب دادن به نهال‌هاي تشنه بود و شايد خودش در آن لحظات تشنه‌تر از نهال‌ها، اما سعي كرد تمامي نهال‌ها را آبياري كند و بعد دقايقي به استراحت بپردازد.
اينك انصاف نيست حاصل زحمات چنين شهروندان شريف و طبيع‌دوستي بازيچه مطامع شخصي عده‌اي سودجو قرار گيرد كه با اهداف اقتصادي و يا حتي سياسي، سعي در تخريب طيعت خرم‌آباد و لرستان دارند ...
درختانی که از پدر بلوط ایران قدردانی کردند اقاقیایی که آتش را به گلستان تبدیل کردبهروز حیدری

دیدگاه‌ها  

#1 دیناروند 1395-06-06 08:40
هشت هکتار خاکستر شد به همین سادگی
نقل قول کردن
#2 آریان 1395-06-06 09:14
درودخدابرپدربلو ط ایران وعزیزان همراه وی
نقل قول کردن
#3 لطیفی 1395-06-06 09:18
با سلام. سپاس فراوان از پدر بلوط ایران ودوستان سخت کوش ایشان. دستتان پر توان و خداوند یاورتان . اقدامات شما عاشقان و ایثارگران عمل صالح و اجری عظیم دارد ، دستانتان را می بوسم و بر این بوسه افتخار می نماییم، پیروزباشید .
نقل قول کردن
#4 نویسنده 1395-06-06 09:27
خدا حفظش کنه
نقل قول کردن
#5 خرم آبادی 1395-06-06 14:27
دست مريزاد. انشاءالله همیشه سربلند باشید. عمرتان مثل درخت بلوط
نقل قول کردن
#6 امیر 1395-06-06 15:07
اون قسمت نگهبان داره و بخش خصوصی مسئول مراقبت از فضای سبز اونجاست. چطور امکان داره شخص یا اشخاصی بیمار و وحشی به راحتی 8 هکتارو آتش بزنن و کسی متوجه نشه حتی آتش نشانی هم با وجود فاصله از محل حادثه دیر عمل کنه؟؟؟معلومه که عده ای سعی دارن با عث نابودی شهر بشن تا جیب خودشون آباد بشه
نقل قول کردن
#7 امیر 1395-06-06 15:10
قانون مجازات --ماده 686. هر کس درختان موضوع ماده 1 قانون گسترش فضای سبز را عالماً عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آن­ها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.
نقل قول کردن
#8 امیر 1395-06-06 15:13
به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر،میادین ، بزرگراهها، پارکها، بوستان ها ، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع است.
ضوابط و چگونگی اجرای این ماده در چهارچوب آئین نامه مربوطه با رعایت شرایط متنوع مناطق مختلف کشور توسط وزارت کشور با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران تهیه و به تصویب شورای عالی استانها می رسد.
نقل قول کردن
#9 امیر 1395-06-06 15:17
ماده 6 آیین نامه موضوع ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها
ماده ۶
در صورتی که شخص یا اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی موجبات اتلاف و امحای درختان موضوع قانون را فراهم آورند شهرداری در اجرای ماده ۳ این آیین نامه موظف است نسبت به تعقیب جزایی و اخذ جریمه از طریق مراجع قضایی و پیگیری جبران خسارت وارده اقدام نماید.
مامورین شهرداری که در اجرای ماده ۵ این قانون از انجام این وظیفه تعلل نموده و به موقع اقدام نکنند متخلف شناخته شده و مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.
نقل قول کردن
#10 ارشاد 1396-05-29 00:20
سلام در بخش شاهیوند چگنی تمام درختان بلوط از بین رفته لطفا رسیدگی فرمایید
نقل قول کردن
#11 ارشاد 1396-05-29 00:23
سلام در بخش شاهیوند چگنی تمام درختان بلوط از بین رفته اند اگر رسیدگی نشود ممکن است همه از بین برود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا