یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کشور گفت: اجماع ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد.
به گزارش مهر، "عبدالرضا رحمانی فضلی" عصر پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان با تأکید بر این که روند کار در حوزه اقتصاد مقاومتی کشور به‌خوبی پیش می‌رود اظهار داشت: در این راستا برای جهش در این حوزه یک تغییر مسیر و ریل‌گذاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وزیر کشور: استاندار لرستان طرح‌های خود را در حوزه مسکن ارائه کند/ شاخص‌های اقتصادی ثبات یافت
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی قوانین و مقررات خاص خود را دارد عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی فضا و گفتمان خاصی را می‌طلبد و با این وجود شروع کار در این زمینه خوب بوده و اراده ملی در این زمینه در کشور شکل گرفته است.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه الگوهای اقتصاد مقاومتی در کشور مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و این امر نیز به دلیل استحکام علمی که دارند است عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تایید نخبگان، علما و ... بوده و این اجماع ملی در مورد اقتصاد مقاومتی مبارک است چرا که کسی در کشور وجود ندارد که مخالف این طرح باشد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید تاثیر گذاری در حوزه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی است گفت: همچنین ثبات اقتصادی در کشور بستر اصلی همه فعالیت‌ها محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر این که در حال حاضر در همه شاخص‌ها مانند تورم، سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و ... با ثبات اقتصادی مواجه هستیم گفت: بستر و زمینه همه این موفقیت‌ها اقتصاد مقاومتی است.
وزیر کشور اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در کشور از نظر علمی و تجربی دارای استحکام لازم بوده و این راه را همه کشورهای موفق دنیا پیموده‌اند تصریح کرد: گزارش‌هایی که طی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان مطرح شد نوید حرکت‌های خوبی در لرستان است.
http://www.yaftenews.ir/images/95/2-95/edari%202.JPG
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه این اقدامات آینده لرستان را بهبود می‌بخشد افزود: اولویت ما در بحث اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام و سرمایه‌گذاری‌های جدید است.
وی با تاکید بر اینکه ما در بحث اقتصاد مقاومتی در ابتدای مسیر هستیم گفت: استان لرستان در این حوزه شتاب خوبی را گرفته و باید این حرکت‌ها بیشتر و جامع‌تر شوند.
وزیر کشور با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید کاری کنیم که همه مردم در اقتصاد مقاومتی سهم و سود داشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه باید جریان سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گیرد گفت: اقتصاد مقاومتی باید به دغدغه شب و روز مردم تبدیل شود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری و تولید ثروت در کشور توسط مردم بیان داشت: در این راستا باید کارگروه توسعه روستاها در لرستان راه‌اندازی شود.
وی با بیان اینکه با تاکید بر لزوم توجه به عدالت محوری در همه نقاط استان لرستان بیان داشت: باید با اقدامات لازم اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان‌های لرستان محقق شود.
وزیر کشور همچنین ر ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت ایجاد صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری لرستان بیان داشت: ما از همه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مختلف لرستان حمایت و استقبال می‌کنیم.
 رحمانی فضلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه مسکن لرستان باید رونق گیرد گفت: در این راستا باید طراحی لازم صورت گیرد و شهردارها نیز در صدور پروانه‌ها تخفیف‌های لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت فعال کردن حوزه مسکن لرستان بیان داشت: بیش از ۲۰۰ شغل به این حوزه وابسته بوده و استاندار لرستان باید هر چه زودتر طرح خود را زمینه مسکن این استان ارائه دهد.
وزیر کشور همچنین بر ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در لرستان تأکید کرد و گفت: همچنین باید موضوع جذب سرمایه‌گذار در لرستان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
همت مسئولان خدمت به لرستان است/ عده‌ای تنها به دنبال گرفتن تسهیلات هستند
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: عده‌ای در استان تنها به دنبال گرفتن امتیاز و تسهیلات هستند.
http://yaftenews.ir/images/94/94-9a/eddari%202.jpgآیت‌الله "سید احمد میرعمادی" در این جلسه در سخنانی بابیان اینکه سفرهای مسئولان کشوری به لرستان برای ما یک فرصت مغتنم است اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور استاندار لرستان را بخواهد و از وضعیت پیشرفت کار مطلع شود و همچنین عنایات دفتر رهبری شامل حال ما شود و بخواهند مردم لرستان بعد از سال‌ها به خدمت ایشان شرف یاب شوند برای ما سعادت است.
وی با تأکید بر اینکه سفر وزرا به لرستان و پیگیری آن‌ها برای امور معیشتی و اقتصادی و رفع مشکلات استان جای تقدیر دارد عنوان کرد: همت مسئولان بالابر این بوده که به لرستان خدمت کنند و اقتصاد مقاومتی در استان تحقق پیدا کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه مدیران استانی باید تکانی خورده و از خود جدیت نشان دهند افزود: وقتی‌که وزیر کشور مقید می‌شود با تمام مشکلات موجود در کشور به لرستان سفر کند نشان می‌دهد در استان باید چندین برابر کار از سوی مدیران استانی صورت گیرد.
آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه امروز کارهای معمولی از سوی مدیران پذیرفته نیست و نباید این‌ کارهای معمولی را به عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی ارائه دهند بیان داشت: مدیران باید شبانه‌روز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.
وی در ادامه سخنان خود به سیره اقتصادی امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: همه ائمه یکی از شیوه‌هایشان تشویق بر تأمین نیازهای مادی، معنوی مردم، عمران، آبادانی، کار و تلاش بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد ایجاد عدالت و قسط در جامعه را از دیگر شیوه‌های ائمه عنوان کرد و گفت: ائمه به دنبال این بوده‌اند که منابع، امکانات و سرمایه در جامعه به‌صورت عادلانه توزیع شوند.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر اینکه خدمتگزاری به عنوان یک اصل از سوی ائمه مورد تشویق قرار گرفته است افزود: امام صادق (ع) چهار اصل در امر اقتصاد مورد تاکید قرار داده‌اند و مبانی اقتصاد مقاومتی ما نیز ریشه در همین اصول و احادیث دینی دارد.
وی با بیان اینکه اصل اول که همواره مورد تاکید امام صادق (ع) بود بحث بهره‌گیری از تجربه انسان‌های مجرب است عنوان کرد: امروز افراد کارآفرینی با ارائه تسهیلات در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند که باید از تجربه آن‌ها استفاده کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه عده‌ای به دنبال گرفتن امتیاز و گرفتن تسهیلات هستند افزود: رهبری انقلاب می‌فرماید از تکنولوژی غرب استفاده کنیم و اقتصاد خود را داخل کشور پیشرفت دهیم.
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه اصل دوم از نگاه امام صادق (ع) در حوزه اقتصاد مسئله استفاده از فرصت‌های طلایی دانست و افزود: استان لرستان به عنوان پایلوت در اقتصاد مقاومتی معرفی شده و در این راستا همه مدیران باید در تحقق سیاست‌های آن مشارکت و همکاری لازم داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه چه چیز بهتر از این که وزیر کشور برای پیگیری مسائل اقتصادی استان هر ماه به لرستان سفر می‌کند گفت: هر مدیر در این راستا باید یک طرح جلوی وزیر کشور بگذارد و نباید به دنبال این باشیم که از بالادست برای لرستان طرح تصویب کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد اصل سوم مورد تأکید امام صادق (ع) در حوزه اقتصاد را کار و زحمت در امر تولید دانست و تصریح کرد: توسعه و پیشرفت نیاز به کار و تلاش دارد و با سستی و تنبلی به‌جایی نمی‌رسیم.
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه اصل چهارم از دیدگاه امام صادق (ع) اعتدال و صرفه‌جویی در مصرف است گفت: این چهاراصل از دیدگاه امام صادق (ع) از مبانی اقتصاد مقاومتی هستند.
وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت پایلوت بودن در اقتصاد مقاومتی برای خدمت به مردم استفاده کنیم گفت: کارهای خوبی در استان شروع شده و لرستان به طور حتم با این اقدامات آینده‌ای درخشان دارد.
 
۱۳ پروژه بزرگ لرستان برای دریافت تسهیلات به بانک مرکزی معرفی شدند
استاندار لرستان گفت: ۱۳ پروژه بزرگ لرستان برای دریافت تسهیلات به بانک مرکزی معرفی شدند.
http://www.yaftenews.ir/images/94/94-12/hoshangbazvad.JPG"هوشنگ بازوند" هم در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های مدنظر در حوزه اقتصاد مقاومتی لرستان در تیرماه امسال جمع‌آوری و احصا شده است اظهار داشت: طی جلسه امروز نیز مدیران سه حوزه کاری کشاورزی، نیرو و صنعت، معدن و تجارت گزارش عملکرد خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۹ طرح اقتصاد مقاومتی در قالب ۶۶۱ پروژه در لرستان عملیاتی می‌شود گفت: اعتبارات موردنیاز این طرح‌ها در قالب ۷۱ درصد از محل پول غیردولتی و مابقی نیز از محل تسهیلات بانکی و منابع ملی تأمین می‌شود.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل واحدهای تولیدی لرستان بیش از ۸۳۶ میلیارد تومان برای پرداخت به واحدهای تولیدی مورد تصویب قرار گرفته است عنوان کرد: از این میزان ۲۷۱ میلیارد تومان عقد قرارداد شده و تا کنون نیز ۵۴ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان تسهیلات پرداخت شده است.
بازوند از معرفی ۱۳ پروژه بزرگ لرستان به بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات خبر داد و تصریح کرد: برای این پروژه‌ها در مرحله اول هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
وی همچنین به میزان صادرات لرستان در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: این میزان در مدت‌زمان یاد شده ۸۰ میلیون دلار بوده که در سال ۹۴ به بیش از ۱۹۵ میلیون دلار افزایش یافت.
استاندار لرستان بیان داشت: هدف‌گذاری ما در استان طی امسال در حوزه صادرات ۲۱۸ میلیون دلار است.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات واحدهای استان گرفتن تضمین از سوی بانک‌ها از واحدها بوده که در این راستا از وزیر کشور می‌خواهیم که پیگیری‌های لازم را برای رفع این مشکل انجام دهند.
وی همچنین بحث توجه بانک‌ها به معوقات بانکی در پرداخت تسهیلات را یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی لرستان برشمرد و گفت: در این راستا انتظار داریم که این مشکل نیز از سوی وزیر کشور مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-05-09 21:42
استاندار محترم از نخبگان و صاحب نظرانی که طرح دارند دعوت و همفکری داشته باشند ... همه چیز را همگان دانند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا