یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل پزشکی قانونی لرستان با اعلام افزایش 8.6 درصدی معاینات روان‌پزشکی در سطح استان افزود: طي 3 ماهه فصل بهار امسال 114 دكتر حميدرضا نظيفي مدير كل پزشكي قانوني لرستاننفر به لحاظ روان‌پزشکی معاینه شده‌‎اند که از این میان 26 نفر زن و 88 نفر مرد بوده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري يافته، دکتر "حميدرضا نظیفی" افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 105 نفر بوده که از این میان 32 نفر زن و 73 نفر مرد معاینه شده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان روان‌پزشکی را یکی از تخصص‌های پزشکی دانست و اظهار داشت: این رشته تخصصی به بررسی مسایل رفتاری، هیجانی و پیش‌گیری و درمان اختلالات روانی آدمی می‌پردازد.
وی با بیان این که ارزیابی روان‌پزشکی شامل اخذ شرح حال و معاینه وضعیت روانی به لحاظ قانونی است، افزود: معاینه فیزیکی، انجام آزمایش و گاه تصویربرداری از مغز از روش‌هایی هستند که برای بررسی و رد علل طبی احتمالی ایجاد کننده علایم به کار می‌روند.
نظیفی با تاکید بر این موضوع که روان‌پزشکی قانونی به بررسی علل رفتار فردی و تغییر این رفتارها در حیطه قانون می‌پردازد گفت: تلاش بر این است رفتارهایی که از لحاظ قانونی، نابهنجار هستند را مورد بررسی قرار دهیم.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک روان‌پزشکی قانونی با سایر حوزه‌های علمی افزود: روان‌پزشکی قانونی با روان‌شناسی اجتماعی، جنایی، قضایی، شخصیت، کودک و در سایر حوزه‌ها با علوم اجتماعی، آسیب‎شناسی اجتماعی، جرم‌شناسی روانی، پزشکی و روان‌پزشکی ارتباط نزدیک دارد.
نظيفي خاطرنشان كرد: اين رشته مي‌تواند در خصوص بررسی سلامت روانی (جهت اهداء جنین )‌، بررسی صلاحیت جهت اداره امور مالی و سرپرستی، اختلالات هویت جنسی، موارد مربوط به استخدام‌های دولتی، موارد مربوط به حضانت‌، تعیین مسئولیت کیفری، گواهی رشد جسمانی و عقلانی‌، تشخیص بیماری‌های روانی، كاربرد داشته باشد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1395-05-07 20:56
مهمترین عوامل افزایش مراجعه به روانپزشک میتونه در خرم آباد شامل :

بیکاری بیش از حد جوانها
نبودن آینده مشخص
بی پولی و نداشتن درآمد کافی
اجاره خانه های بالا
بی تفاوتی برخی مسئولین
کاهش امید به زندگی
تکراری شدن زندگی
مشاهده برخی بی عدالتی ها و تبعیض ها
نداشتن شرایط ازدواج
نداشتن حداقل های زندگی
نداشتن محیط هایی برای شادی و نشاط
و خیلی موارد دیگه ؛ به نظر میرسه در سالها و ماه های اخیر آمار مراجعه به روانپزشک ها بیشتر بشه ؛ ولی امیدواریم اوضاع مالی و روحی و روانی مردم خوب بشه و همه از زندگی کردن لذت ببریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا