یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي لرستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 8 هزار و 972 دستگاه وسیله نقلیه سنگین در لرستان فعالیت دارند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حسن رحماني" صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: كاميون‌هاي فرسوده با عمر 25 سال و بالاتر با ظرفيت اختصاص تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی لرستانناخالص بيش از 10 تُن و داراي كارت هوشمند فعال نوسازي می‌شوند.
وی در خصوص اجراي طرح نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي باري اظهار داشت: حداكثر ميزان تسهيلات در نظر گرفته شده در اين طرح، 70 درصد قيمت خودرو تا سقف 3 میلیارد ريال براي انواع برندهاي اروپايي و كره‌اي با نرخ سود 12 درصد و 2 میلیارد ريال براي انواع برندهاي چيني و روسي با نرخ سود 15 درصد است.
رحمانی در خصوص شرايط ناوگان فرسوده مشمول طرح نوسازي اظهار کرد: با توجه به تصميمات كميته نوسازي ناوگان، كاميون‌هاي با عمر 25 سال و بالاتر با ظرفيت ناخالص بيش از 10 تُن و داراي كارت هوشمند فعال و كاميون‌هايي كه به دليل نداشتن معاينه فني كارت هوشمند آن‌ها غیرفعال است مشمول اين طرح هستند.
وي با بيان اين كه ناوگان مذكور بايد داراي كاركرد در سال 1394 باشند، افزود: داشتن حداقل 12 بارنامه و حداقل 5 هزار كيلومتر پيمايش با بارنامه يا داشتن 4 راه‌نامه (CMR) از ديگر شرايط ناوگان مشمول طرح است.
رحماني در خصوص فرايند اجراي اين طرح، تصريح كرد: مالك خودروي فرسوده كه متقاضي نوسازي با استفاده از تسهيلات است، بايد با در دست داشتن كارت هوشمند وسيله نقليه به يكي از شركت‌هاي تأمين كننده خودرو مراجعه تا پس از ارائه اسناد مالكيت و اعتبارسنجي كارت هوشمند ناوگان و پرداخت حداكثر 5 درصد قيمت خودرو به عنوان پيش پرداخت اقدام به ثبت‌نام در سامانه نوسازي ناوگان و اخذ پيش برگ خرید با اعتبار حداقل 2 ماه کند.
مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي لرستان با بيان اينكه متقاضيان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بیش‌تر به دفاتر انجمن‌هاي صنفي مربوطه در سراسر استان مراجعه کنند، گفت: شركت‌هاي خودروساز سپهر ديزل كاوه، ايران اتومبيل، مجتمع صنعتي ماموت، آريا ديزل، باران خودرو پرشيا، سيبا موتور، آذهايتكس و سايپا ديزل به عنوان تأمين‌كننده در اين طرح مشاركت دارند.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان با بیان اینکه این میزان در مقایسه بامیانگین کشوری دو سال کمتر است تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار و 972 وسیله نقلیه سنگین در لرستان فعالیت دارد که از این تعداد هزار و 900 دستگاه دارای عمر 25 سال و بالاتر هستند.
خبر: رضا عبدی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا