یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروز هفتم اسفندماه سال 1391 هجری خورشیدی است. گذر از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر الشتر طوری با مشکل روبه‌رو شده که زبان یارای توصیف آن‌را ندارد. دستگاه‌های خودپرداز که امروزه یاور توانمندی در راستای کمک به سیستم بانکی کشور هستند، هیچ‌وقت چنین جمعیتی را به خود ندیده‌اند!

پیرمردها و پیرزن‌هاي اين شهر صفی را که در آن هستند مشتاقانه با يك چشم دنبال مي‌كنند  با چشم دیگر، سراغ کسی را می‌گيرند که هم مورد وثوق‌شان باشد و با داشتن چند کلاس سواد، بتواند عیدانه یا به تعبیر بهتر جبرانه‌ی واریزی را از حساب‌شان برداشت کند.
آری امروز دیار سلسله تب و تابی دیگر دارد. مغازه‌ها شلوغ‌تر از هر ديروز و مردم خندان‌تر از هميشه بودند.
علت این استقبال گرم مردم از خودپردازها را نزد خود جویا مي‌شوم. وقتی با بعضی از آنها هم کلام گشتم، نزدیک بودن سال جدید و واریز عیدانه را علت آن می‌دانستند و برخی در استدلالی نه چندان معقول می‌گفتند: «آمده‌ایم زودتر پول واریزی را برداشت کنیم مبادا بانک پشیمان شده و پول واریزی را بازگشت دهد!»
اما به نظر من ريشه‌ي چنين شوري را بايد در جاهاي ديگر دانست:
- با توجه به آمار رسمی چند روز پیش مرکز آمار ایران و معرفی لرستان به عنوان استانی که بالاترین نرخ بیکاری را دارد، لذا جیب اکثر مردم خالی بوده و واریز چنین مبلغی را برگی سبز برای خود قلمداد می‌کنند.
- تورم امروزی حاکم بر کشور و تحریمی که از جانب کشورهای غربی بر علیه ملت بزرگ ایران به وجود آمده باعث شده که مردم مقدار نقدینگی خود را به حداقل رسانده تا بلکه ارزش داریي‌های‌شان بیش‌تر حفظ شود.
- در این شهرستان، چون اکثریت قریب به اتفاق مردم به شغل مقدس کشاورزی اشتغال دارند و معمولاً فصل برداشت و درآمد آن‌ها تابستان می‌باشد، لذا کل درآمد سالیانه‌ی خود را یک‌جا به دست آورده و بقیه‌ی سال را در انتظار چنین مبلغی به سر می‌برند.
با توجه به آن‌چه بیان شد و بنا بر منویات مقام معظم رهبری در راستای زدودن چهره‌ی فقر از استان‌های محرومی چون لرستان، از مسوولان کشوری و نمایندگان محترم مجلس علی‌الخصوص آقای حجت‌اله سوری نماینده‌ی شهرستان‌های الشتر و نورآباد انتظار می‌رود توجه و تلاش بیش‌تري جهت رفع بیکاری و حل مشکلات مردم مبذول فرمایند.

ارسال کننده: ياسر ايماني‌مقدم- الشتر

 

دیدگاه‌ها  

#1 لک لر نیست 1392-02-11 21:23
لک لر نیست
نقل قول کردن
#2 amir 1392-06-26 02:10
سلام
با احترام به تمام نژادها و زبانها
من خودم لک هستم و دوستان زیادی در تمام مناطق کرد نشین دارم و با مطالعه و تحقیق بر روی زبان کردی(سورانی کلهری هورامی سنجابی فیلی کرمانج و .... )دیدم که حقیقت همین است که لکها به همان اندازه که سورانها یا کلهرها و... در کورد بودن سهیم هستن لکها نیط به همان اندازه سهیم هستند اینها هستن که کرد را میسازند
تقسیمات استانی ما تقسیمات زبانی نیست بلکه تقسیمات اداری میباشد :roll:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا