یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پيرو درج مطلبي در برخي سايت‌هاي خبري از با تيتر «لو رفتن زد و بند 500 ميليوني روابط عمومي دولتي با خبرگزاري خاص در لرستان» با توجه به اهميت اين موضوع و مشكلات متعددي كه اخيراً در حوزه‌ي كاري برخي رسانه‌هاي مكتوب و مجازي استان به وجود آمده است، از سوي مسوولان ارشد استان دستور رسيدگي لازم و قاطع به اين موضوع و موارد مشابه صادر شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، مشاور استاندار و مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري لرستان در این باره گفت: در خصوص خبر پرداخت 500 ميليوني به يك خبرگزاري خاص با توجه به اين كه خبرگزاري‌ها مستقل بوده و از مديريت مركزي خود هزينه سرپرستي بهرام رشيدي‌نيادريافت مي‌نمايند و هزينه نشر‌، توزيع و يا ديگر هزينه‌هاي مربوط به نشريات را ندارند، طبيعتاً پرداخت هزينه رپرتاژ يا تهيه خبر به خبرگزاري‌هاي سراسري هيچ محمل قانوني و عرفي نداشته و در صورت عدم برخورد با اين‌گونه موارد شاهد ابتلاي خبرگزاري‌ها به مشكلاتي كه براي برخي نشريات به وجود آمده است نيز خواهيم شد.
بهرام رشيدي‌نيا با بيان اين كه مسوولان ارشد استان به صورت ويژه دستور رسيدگي به صحت و سقم خبر فوق را صادر نمودند تا در صورت اثبات، دستگاه متخلف معرفي شود، افزود: با توجه به لزوم حمايت از خادمان اطلاع‌رساني استان و فعالان فرهنگي در عرصه روابط عمومي‌ها كه در صف اول فعاليت‌هاي فرهنگ‌سازي براي پيشبرد اهداف مقدس جمهوري اسلامي مي‌باشند‌، از سازمان بازرسي تقاضا شده تا در صورت عدم صحت خبر مذكور، به جهت برخورد با عوامل تشويش كننده افكار عمومي و افرادي كه به دنبال سياه‌نمايي خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند، دستور برخورد قاطع قضايي و رسيدگي به نشر اخبار كذب و بي‌پايه نيز صادر گردد.
دبير شوراي اطلاع‌رساني استانداري افزود: برخي ادارات دولتي در راستاي رسم و عرفي نامناسب از ساليان قبل مبالغي تحت عنوان رپرتاژ به برخي نشريات پرداخت كرده‌اند كه علي‌رغم اذعان روابط عمومي‌ها و همچنين نشريات به شايسته نبودن اين رابطه اقتصادي‌، به دليل پشتوانه ضعيف مالي نشريات و هزينه‌هاي گزاف چاپ و نشر و براي پيش‌گيري از تعطيلي نشريات محلي‌، مديران دستگاه‌هاي دولتي در ساليان اخير كمك‌هاي محدود و مقطعي را به نشريات انجام داده و اطلاع‌رساني اقدامات خود را از آنان خواسته‌اند.
رشيدي‌نيا تصريح كرد: برخي نشريات ضمن حفظ وزانت و رسالت حقيقي خود براي ادامه تذكرات و نقد اشكالات‌، به طور محدود نسبت به انتشار عملكرد دستگاه‌ها نيز مي‌پرداختند و با كمك‌هاي مختصر بابت رپرتاژ به حيات پاك خود در جامعه خبري و رسانه‌اي ادامه دادند اما متاسفانه برخي نشريات ديگر كه رسانه را تنها محلي براي فعاليت اقتصادي تلقي نمودند با روي‌آوري افراطي به درج رپرتاژ، رسالت حقيقي خود را فراموش نموده و تبديل به بنگاه اطلاع‌رساني و درج خبر در ازاي دريافت پول شدند.
وي متذكر شد: ادامه‌ي اين روند انحرافي به مرزي رسيده است كه هم‌اكنون برخي از نشريات از 8 صفحه چاپي‌شان هر 8 صفحه را به آگهي و يا خبر آگهي اختصاص داده‌اند و اين امر خلاف قانون مطبوعات در خصوص رعايت حداكثر مجاز صفحات اختصاص يافته به چاپ آگهي در نشريات است.
مشاور استاندار و مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري لرستان خاطرنشان ساخت: با توجه به اين كه تعداد نشرياتي كه از قانون تخطي نموده‌اند هم اكنون اندك مي‌باشد و اين عده موجب بي‌عدالتي در توزيع آگهي نيز شده‌اند‌، برخورد قاطع و مناسب با اين مشكل مي‌تواند از تسري اين خلاف و انحراف به ساير نشريات پيش‌گيري نموده و موجب مهيا شدن زمينه فعاليت سالم‌تر و هدفمندتر نشريات وزين استان را فراهم آورد.
رشيدي‌نيا تصريح كرد: به منظور شفاف‌سازي در اين زمينه، مسوولان استان از مدير كل بازرسي استان تقاضا كرده‌اند كه به اين مسأله ورود پيدا كرده و پس از بررسي دقيق موضوع، نتيجه را اعلام نمايند تا در صورت محرز بودن تخلف، برخورد عبرت‌آموز با خاطيان صورت گيرد و چنان‌چه اين موضوع صحت نداشته باشد، با كساني كه سعي مي‌كنند از طريق رسانه اقدام به تخريب ديگران نمايند، به جرم نشر اكاذيب برخورد قانوني لازم صورت گيرد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمود داودی نژاد 1393-12-05 17:58
با سلام به مهندس رشیدی نیا که خود از جنس رسانه ودرد کشیده این حوزه است متاسفانه غوغا سالاری ونبود نظارت در عملکرد رسانه ها در استان بی داد می کند ونه تنها برخی رسانه های محدود بلکه برخی ویژه نامه های استانی هم مرتکب تخلف های بی شماری شده اند که تا کنون اقدام خاصی برای برخورد با این بنگاه های خبری نشده است .
نقل قول کردن
#2 محمد مرادی 1393-12-05 18:27
درود بر رشیدنیا.ایشاله سازمان بازرسی ورود پیدا کنه و جلوی دلال ها رو بگیره
نقل قول کردن
#3 امیر قنبری 1393-12-05 22:29
کسانی که اقدام به انتشار اینگونه شایعات میکنند امیدواریم که از عواقب ناخوشایند آن اطلاع داشته باشند ........و دست از اینگونه رفتارهای بی اخلاقی بر دارند
از روابط عمومی نیز در خصوص پیگیری موضوع متشکریم
نقل قول کردن
#4 بابایی 1393-12-06 00:05
آقای رشیدی نیا بدون شک اگر به میدان آمده اید باید تا پایان بایستید.
عشق رپرتاژها امروز میدان دار شده اند و هرکسی در برابرشان بایستد باید در انتظار تیر تهمت و توهین آنان باشد.
حضرتعالی نیز اطلاع دارید که رسانه در مجموع سه دسته اند:
1. رسانه های کیفی و پرمحتوا که براساس اصول حرفه ای می نویسند و برحسب قانون از 30 درصد رپرتاژ و آگهی نیز استفاده می کنند
2.رپرتاژنامه و آگهی نامه که از 4 صفحه تا 32 صفحه انتشار می یابند و بجز لوگو و نیز عکس تیتر مابقی کلماتی که در صفحه وجود دارد برایشان درآمد زایی دارد.
ازجمله یک رقم فاکتور جهت پروژه ...سازمان ...که 17 میلیون تومان بوده است و یا 12 میلیون فاکتور و 7 میلیون که سندشان در استانداری وجود دارد و شنیدیم که در برابر ان مقاومت شده است.
3.اما دسته سوم باحال تر است .این دسته که یکی دو نفر بیشتر نیستند یک سرپرستی روزنامه دارند که در سال ده بار چاپ نمی شود اما هر بار به بهانه دفاع از فلان مدیر 4صفحه را با ده میلیون به بالا فاکتور می زنند.
نقل قول کردن
#5 شهروند 1393-12-06 01:33
جناب رشیدی نیا ضمن تشکر و خدا قوت به شما لطف کنید از همان استانداری شروع کنید . چرا که مدیر ارشد استان با در خدمت گرفتن افرادي صدا و سیما برای خود فیلم تبلیغاتی درست کرده و در برنامه اجتماعی مثل وایبر و وات ساپ در حال اشاعه آنهاست . معنی این کار چه می تواند باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
________________________________________
يافته: سلام. اگر منظورتان رييس دفتر استاندار است كه ايشان به استنداري منتقل شده‌اند و نيروي صدا و سيما نيستند
نقل قول کردن
#6 روابط عمومی 1393-12-06 08:26
جامعه روابط عمومی استان از شما جناب آقای رشیدی نیا که این موضوع را پیگیری نموده اید کمال تشکر را داریم و امیدواریم به زودی با این افراد برخورد شود...
نقل قول کردن
#7 عليرضا ميرزاوندي 1393-12-06 08:32
درود بر شرفتان
نقل قول کردن
#8 عمو مش غلام 1393-12-06 08:36
ای وای حالا شما متوجه شده اید؛ چندین سال است که بعضی ازدستگاه ها با بعضی از رسانه های مکتوب و مجازی پسر خاله شده اند
وبنیان این کار نامیمون ونا مبارک را استانداران و برخي مديران قبلی لرستان بنا نهادند وبعضی از رسانه هارا نورچشمی می دانستند. به نظر مي رسد بعضی از معاونين فعلی استاندار هم سفارش کننده بعضی از رسانه ها شده اند
نقل قول کردن
#9 امین امرایی 1393-12-06 19:09
منتظران حادثه ایم ، بی آنکه بدانیم چرا؟
خیلی دیره ...
باید یک خانه تکانی اساسی در برخی روابط عمومی ها شکل بگیرد و با افراد متخلف که با همدستی برخی دست به این گونه اخاذی ها میزنند برخورد شود.
نقل قول کردن
#10 سعید 1393-12-07 00:33
یک زمانی در دهه 60 برای خرید نشریات سراسری در همین خرم اباد ، توی صف می ایستادیم اما الان نشریات استانی هم حرفی برای گفتن ندارند جز تبلیغ و کسی حاضر نیست انها را بخرد
نقل قول کردن
#11 عارف 1393-12-07 00:47
از مسوولین بازرسی و اداره ی حراست استان خواهشمندم نسبت به بررسی و و ضعیت سفارش رپرتاژ شرکت [...] استان که ماهیانه مبالغ هنگفتی از جیب مردم جهت تبلیغ به نفع آن مدیر محترم در شرکت مذکور هزینه میشود اقدام شود. واقعا متآسفم برای آن عده از دوستان در مطبوعات که این مهم رو نادیده میگیرند و اون هم فقط با دریافت سفارش یه صفحه رپرتاژ!!!
آخه برادر من پس اون وظیفه ی وجدانی، سلامت کاری، انصاف و تعهدی که نسبت به مردم داده اید چی میشه؟
نقل قول کردن
#12 مهدی رضاپور 1393-12-07 10:23
ممنون از جناب رشیدنیای عزیز که با ورود به عرصه روابط عمومی چند حرکت جالب را تاکنون به نمایش گذاشته است از جمله بانک اطلاعاتی خبرنگاران.
موضوع رپرتاژنامه ها هم واقعا یک درد بزرگ است که انکار نمی توان کرد. پیشنهاد بنده این است که تمام عزیزانی را که بعنوان خبرنگار در نشریات استان بخصوص مرکز استان فعال هستند را در یک سالن جمع کرده و از آنها بخواهیم که همان لحظه یک خبر و یک یادداشت و یک گزارش بنویسند تا معلوم شود اصلا چند درصد این دوستان خبرنگار هستند و توان فعالیت در این عرصه را دارند.
صرف داشتن یک ویژه نامه یا رسانه که این روزها مانند خریدن یک کالا از مغازه است، نمی توان خبرنگار بود. اگر امکان دارد ارشاد و استانداری با کمک همدیگر این آزمون را برگزار کنند تا همه چیز بر همگان روشن گردد.
نقل قول کردن
#13 شهروند 1393-12-10 13:38
با عرض خسته نباشي
شما اصل موضوع را فراموش كرده ايد هزينه هاي ميليوني كه از طريق صدا و سيما توسط فرد خاصي بابت پوشش سفرها ،جشنواره ها و عناوين مختلف از استانداري به واسطه دوستي اسبق داده مي شود پيگيري فرماييدو ادارات رانيز مجبور به اينكارنكنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا