یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عرضه اولین اختراع در تالار بورس توسط مخترعان لرستانيعرضه اولین اختراع در تالار بورس اوراق بهادار توسط مخترعان پارک علم و فناوری استان لرستان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان لرستان، در کشور ما دانش فراوانی تولید می‌شود و بازار دارایی‌های فکری موجب می‌شود که اختراعات مخترعان و مبتکران مورد توجه قرار گرفته تا رقابت بین نخبگان و مبتکران شکل گیرد.

با توجه به شفافیت و رقابت موجود در این بازار، واگذاری و عرضه اختراعات از طریق آن بهتر انجام می‌شود. این بخش از بورس که اختصاص به دارایی‌های فکری خواهد داشت، کمک می‌کند ایده‌های دانش‌بنیان و اختراعات جدید تامین مالی شده و کشف قیمت برای ایده‌های خلاقانه در بازار سرمایه اتفاق بیافتد.

در کشورهای پیش‌رفته شرکت‌ها در کنار دارایی‌های فیزیکی دارایی‌های نامشهود زیادی دارند، ولی در کشور ما عمده دارایی‌هایی که شرکت‌ها دارند دارایی‌های فیزیکی است. این طرح، از یک سو به بازار کمک می‌کند در کنار دارایی‌های فیزیکی، دارایی نامشهود نیز تقویت شود و از سویی دیگر شرکت‌ها بزرگ تر شده و در فضای بین‌المللی رقابت کنند.

در اقتصاد مقاومتی روی ایده‌های خلاقانه و اقتصاد دانش‌بنیان تاکید زیادی شده است و این بازار می‌تواند در راستای اهداف و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در خدمت کشور باشد.

در این خصوص مراسم افتتاحیه بازار دارایی فکری فرابورس ایران با حضور جمعی از مسوولان ارشد كشور هم‌زمان با واگذاری اولین اختراع، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

بازار دارایی‌های فکری و بورس ایده با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید احمدی معاون علمی و پژوهشی وزارت علوم، صالح‌آبادی رئیس بورس و اوراق بهادار و برخی دیگر از مسوولان بورس با انجام یک معامله واقعی در مرکز همایش‌های صدا و سیما افتتاح شد.

این معامله در حوزه قطعه‌سازی خودرو و به ارزش 200 میلیون تومان منعقد شد.

اختراع موجود در این معامله اولین بار در پارک علم و فناوری لرستان به ثبت رسیده بود.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا