یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده خرم‌آباد نويد داد: تولد دوباره كشت و صنعت خرم‌آباد با ظرفيت ايجاد 4 هزار شغل ظرف روزهاي آيندهنماينده مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شوراي اسلامي، راه‌اندازي مجدد مجتمع كشت و صنعت خرم‌آباد را نشانه‌ي عزم و اراده‌ هماهنگ مسوولان در استان دانست.

به گزارش يافته، "ابراهيم آقامحمدي" در اين خصوص اظهار داشت: مجتمع بزرگ كشت و صنعت خرم‌آباد كه از سال 1381 کاملاً تعطيل شده بود، با تلاش و هم‌دلي مسوولان، ظرف روزهاي آتي بازگشايي مي‌شود.

وي با بيان اين كه بيش از يك دهه، نه تنها هيچ تلاشي براي احياي اين مجتمع صورت نگرفت، گفت: برخي امكانات مجتمع از قبیل سوله‌ها بريده و برده شد که آثار تأسف‌بار آن باقی است، كشتارگاه آن تخریب و سیستم لوله‌كشي و برق آن نيز دچار تخریب گرديد‌.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان ساخت: زماني كه به عنوان خدمت‌گزار مردم خرم‌آباد و چگني در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدم، احياء مجدد مجتمع كشت و صنعت را به عنوان یک کار بزرگ و امید‌آفرین برای مردم جزء رئوس كارهاي اصلي خود براي پي‌گيري قرار دادم چرا که در موقع انتخابات بر این باور بودم که اگر بخواهیم می‌توانیم بر کارهای سخت فائق آییم و به مردم قول پی‌گيری کشت و صنعت را دادم و بر اين اساس، جلسات متعدد با مديران عامل بانك‌ملي کشور، وزرای اقتصاد و دارایی، معاون اول و معاونان رئیس‌جمهور برگزار و دستورات لازم براي راه‌اندازي مجدد مجتمع اخذ گردید.

ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي- يافتهآقامحمدي گفت: با تعلل بانک ملی در سال 91 کار به سؤال از وزیر اقتصاد کشید و ما وزیر را دو بار در سال‌هاي 91 و 92 به مجلس احضار کردیم و سبب گردید که بانک ملی تحت فشار قرار گيرد تا اقدام به برگزاری مزایده جهت واگذاری کشت و صنعت نماید.

وي افزود: مزایده طي سه مرحله برگزار شد؛ در اواخر سال 91 و نیمه اول و دوم 92 که در مرحله‌ي آخر یک سرمایه‌گذار خارجی برنده شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی افزود: با تغییر دولت و آمدن آقای مهندس بازوند به عنوان استاندارد جدید، خون تازه‌ای در پیکر پی‌گیری ما جاری شد و راه‌اندازی کشت و صنعت به عنوان یکی از اهداف مشترک ما تعیین گرديد و بر این باور بودیم که باید این کار را انجام دهیم.

آقامحمدي تصريح كرد: گرچه برخی به این مسأله به عنوان طرحی به بن‌بست رسیده نگاه می‌کردند و حتی مسوولان وقت بانک ملی در سفر به لرستان در دیدار با برخی مسوولان استان تلاش نمودند که با توجیهاتی کشت و صنعت را غیر‌قابل برگشت تلقی کنند و ما را از پی‌گیری منصرف نمایند، ولی مصمم بودیم بر این پندار غلبه کنیم و کشت و صنعت را که مطالبه عامه‌ي مردم خرم‌آباد است احیا نماييم.

وي بيان داشت: خوشبختانه مهندس بازوند هم با اعتقاد و انگیزه به این مسأله نگاه کرد و خوب ورود نمود و در یکی از جلسات که به اتفاق با آقای همتی مدیرعامل بانک ملی داشتیم، هنگامی که او متوجه پي‌گيري جدي ما و سوابق موضوع شد، قول داد که به بروکراسی در این خصوص پایان دهد و موانع را برای واگذاری کشت و صنعت رفع کند که خوشبختانه خوب هم به قول خود عمل كرد.

آقامحمدي در خصوص برنده‌ي مزايده اخير کشت و صنعت گفت: وی یک سرمایه‌گذار خارجی و شیعه‌مذهب می‌باشد که در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله در ایران و در شهر مشهد سرمایه‌گذاری کرده است.

آقامحمدی افزود: با برنامه‌ي ارائه شده از سوي برنده مزایده، طي 10 روز آينده ان‌شاءالله مجدد شاهد شروع به كار مجتمع كشت و صنعت خواهيم بود كه احتمالاً واحدهاي گاوداري، اولين فاز مورد بهره‌برداري مجتمع باشد.

نماينده‌ي مردم خرم‌آباد و چگنی گفت با راه‌اندازي كامل اين مجتمع، امكان ايجاد حدود 4 هزار شغل در مركز استان به وجود مي‌آيد.

آقامحمدي  با بيان اين كه احيا مجدد مجتمع كشت و صنعت نشان می‌دهد که اگر هدف و پشتكار داشته باشيم، حتماً به نتيجه خواهيم رسيد گفت: مجتمع كشت و صنعت نمونه‌ بارزی است که اگر صرفاً به سیاسی‌کاری‌های حاشیه‌ای نپردازیم و مسوولان استان هماهنگ و هدفمند به دنبال منافع نظام و عامه مردم باشند به موفقیت خواهند رسید.

وی رونق گرفتن فرودگاه خرم‌آباد، شروع عملیات ساخت آزادراه خرم‌آباد اراک و راه‌آهن "دورود- خرم‌آباد- اندیمشک" را نمونه‌های دیگری از نتیجه پی‌گیری‌های هدفمند و باورمند مجموعه مسوولان استان اعم از استاندار، نمایندگان و دیگر مسوولان دست‌اندرکار برشمرد و گفت: در هیچ برهه‌ای مسئولین چنین با اعتماد به نفس مطالبه‌گر حقوق مردم و پی‌گیر کارها و اهداف اصلی جهت پیشرفت و توسعه استان مشاهده نشده اند؛ خوشبختانه امروز مجموعه‌ای که دید اجرایی آبادگرانه آن‌ها بر سیاسی‌بازی‌های بی خیر و برکت رایج غلبه دارد، پی‌گیر امور هستند.

نماينده مردم خرم‌آباد در پایان اظهار داشت: از پايگاه خبري یافته که فارغ از مسائل جزئی به دغدغه‌های اصلی مردم توجه می‌نماید تشکر می‌نمایم.

 

ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 امیدوار 1393-03-08 16:08
اقای اقا محمدی اگر فقط این یک کار را انجام دهید به شخصه برای جوانان شهرم دست شما و دیگر مسولین استان را می بوسم و همه باید با هر سلیقه ای دست به دست هم داده تا هر جه زودتر کشت و صنعت لرستان احیاه شود 0 و خدا کند فقط شعار نباشد به امید شنیدن صدای دوباره دام وطیور در این شرکت وسایر فراورده های جانبی . خدا خیرتان دهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا