یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان - يافتهمجتمع کشت و صنعت لرستان پس از سال‌ها تعطیلی با توجه به اقدامات و پی‌گیری‌های مستمر و موثر انجام شده، ظرف 10 روز آینده با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی، فعالیت دوباره خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان ˈهوشنگ بازوندˈ  بابیان اینکه بدهی‌های این مجتمع به بانک رقمی معادل 125 میلیارد ریال است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار این طرح ضمن پرداخت بدهی‌های معوق مجتمع، سرمایه‌گذاری مناسبی را برای تبدیل این مجموعه به یک مجتمع اقتصادی فعال و موفق انجام داده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجدد کشت و صنعت به‌عنوان یک مطالبه عمومی در استان مورد توجه همگان قرار دارد که به همین دلیل احیای این مجتمع یکی از برنامه‌های محوری مدیریت اجرایی استان لرستان است.

مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی شهر خرم‌آباد باهدف پرورش دام و طیور تاسیس شد.

250 سوله نگه‌داری دام و طیور، 23 سیلوی فلزی 2 هزار تنی، 4 دستگاه انبار فلزی، 4 کارخانه خوراک دام و 66 استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از جمله تأسیسات این مجتمع است که دوران فعالیت 900 نفر به‌ صورت مستقیم در آن مشغول کار بودند.

تا پیش از سال 66، محصولات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز صادر می‌شد و با استفاده از ظرفیت تهیه گوشت قرمز و سفید چند کارخانه کالباس و سوسیس نیز در این مجتمع احداث شد اما با تعطیلی مجتمع این کارخانه‌ها نیز از منطقه خارج شدند.

با تمام این ظرفیت‌ها، مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال 1383 بنا بر تصمیم دولت‌مردان به بخش خصوصی واگذار شد تا فعالیت آن توسعه یابد.

به‌رغم این اقدام، کارگران مجتمع اخراج شدند تا پس از واگذاری به بخش خصوصی و راه انداری دوباره دعوت به کار شوند که به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه‌تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند بلکه هیچ نیروی کار جدیدی نیز در آن استخدام نشد.

در نهایت ماشین‌آلات و ابزارکار و سوله‌ها و برخی از تجهیزات و موجودی منقول و غیرمنقول هم توسط مالکان فروخته شد.

در تلاش برای نجات کشت و صنعت لرستان، تصمیماتی گرفته و این شرکت به‌ عنوان بدهی مالکان در اختیار بانک ملی قرار گرفت و بانک موظف شد برای راه‌اندازی شرکت کشت و صنعت لرستان آن را با شرایط نقد و اقساط به فروش برساند.

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 نازنین 1393-11-19 00:47
ایجوری باشه ک خیلی از جوونا سرکار میرن،البته اگ پارتی بازی درکار نباشه...ک متاسفانه اساس شهر ما بر پایه پارتی بازی بنا شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا