یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معافیت مالیات بر درآمد حقوق تعیین شد - یافته

سقف معافیت مالیات بر درآمد حقوق بخش خصوصی و دولتی در سال 1393 اعلام شد.

به گزارش یافته، سازمان امور مالیاتی طی بخش‌نامه‎ای اعلام کرد: مالیات بر درآمد حقوق در سال 1393 تا مبلغ 10 میلیون ریال معاف و مازاد بر آن تا سقف 70 میلیون ریال با نرخ 10 درصد مشمول مالیات است.

در بخش‌نامه صادره آمده است: با عنایت به بند (الف) تبصره (۹) قانون بودجه سال 1393 کل کشور که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1393، مبلغ 120 میلیون ریال در سال تعیین گردیده است.

 

در قسمت دیگری از بخش‌نامه تاکید شده است: مازاد آن تا 7 برابر به نرخ ده درصد (۱۰%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (۲۰%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است، لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور مکلف‌ هستند حسب مقررات ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم مالیات بر درآمد حقوق کارکنان خود در سال ۱۳۹۳ را در هر ماه با توجه به مبالغ پرداختی یا تخصیصی تا پایان ماه قبل محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

قابل ذکر است در سال‎های گذشته نرخ مالیاتی کارمندان برای درآمدهای بالاتر از سقف معافیت ۱۰ درصد بود ولی برای کارگران این نرخ به‌صورت پلکانی از ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد که این تبعیض مالیاتی اعتراض شدید کارگران را در پی داشت. بر همین اساس، دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض، برای سال 1393 نرخ مالیاتی کارمندان و کارگران را از سال ۹۳ یکسان کرده است.

جهت دانلود بخشنامه معافیت مالیات حقوق ۹۳ اینجا کلیک كنید

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا