یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان - يافتهاستاندار لرستان گفت: رویکرد و هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، تلاشی هدفمند و جهادی در راستای تحقق سیاست‌محوری حماسه اقتصادی و دست‌یابی به رشد و شکوفایی همه‌جانیه و توسه پایدار کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان‌، "هوشنگ بازوند" در همایش اقتصاد مقاومتی که در خرم‌آباد برگزار شد، افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی و کلان اقتصادی کشور از جانب مقام معظم رهبری در حکم آغاز حرکت در مسیر تحقق حماسه اقتصادی و شکوفایی اقتصاد کشور در سال آینده است.

وی اظهار کرد: استان لرستان نیز با برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی به عنوان استان پیشتاز در این مسیر، تلاش خود را برای تحقق اهداف و منویات رهبر معظم در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه همه‌جانبه و پایدار لرستان در قالب تحقق حماسه اقتصادی آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت همان اقتصاد پایدار و توسعه‌محور است که به عنوان نیاز اصلی و اساسی کشور و به منظور دست‌یابی به رشد و شکوفابیی همه‌جانبه و پایدار مورد توجه همه برنامه‌ریزان و کارشناسان به ویژه مدیران اجرایی در بخش‌های اقتصادی قرار گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر انجام کارها به صورت کارشناسی و برنامه‌ریزی علمی و عملی در جهت شکوفایی اقتصادی، افزود: برای دست‌یابی به این مهم باید ضمن حفظ و تقویت روحیه جهادی و کار و تلاش هدفمند و مستمر، زمینه برای تحقق اهداف و برنامه‌های سند چشم‌انداز 20 ساله کشور به وِیژه در حوزه اقتصادی را فراهم کنیم.

بازوند گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های اقتصاد به عنوان یک مبحث کاملاً علمی و کارشناسی باید مبتنی بر کار کارشناسی و معیارهای کاملاً علمی و عملیاتی انجام شود تا از این طریق بتوان اقتصاد دانش‌بنیان را جایگزین تفکرات سنتی و وابسته به نفت در این عرصه کنیم.

وی اظهار کرد: شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و خفته اقتصادی در بخش‌های مختلف و تلاش برای افزایش سطح تولید و رونق فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور از جمله استان لرستان دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی در عرصه ملی و بین‌المللی و تسهیل زمینه حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این حوزه از عوامل موثر برای تحقق اصل مهم و محوری حماسه اقتصادی در کشور است.

بازوند با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان لرستان، گفت: استفاده بهینه و مناسب از ظرفیت‌‌ها و پرهیز از هر گونه فرصت‌سوزی اساس فعالیت‌های اجرایی مدیریت ارشد استان در جهت تحقق رشد و توسعه همه‌جانبه و پایدار لرستان است.

وی افزود: زمینه سازی برای جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در استان با محوریت مناطق ویژه اقتصادی و تجاری یکی از سیاست‌های راهبردی مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان برای محرومیت‌زدایی از این استان و شکوفایی اقتصاد لرستان است.

استاندار لرستان اظهارکرد: در این راستا موفقیت‌های بزرگی نیز حاصل شده که از آن جمله می‌توان به فعالیت منطقه ویژه اقتصادی ازنا و فراهم کردن زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و همچنین احیای برخی از ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ و خفته استان با استفاده از توان و سرمایه‌بخش خصوصی اشاره کرد.

استاندار لرستان، با بیان این که عدم بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در استان از عوامل افزایش نرخ بیکاری و بروز مشکلات اقتصادی در لرستان است، گفت: طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های عمرانی و نیمه‌کاره ماندن طرح‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی از دیگر مشکلات مهم و اساسی در مسیر رشد و شکوفایی همه جانبه و پایدار اقتصاد استان است.

به گفته بازوند، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مناسب اقتصادی برای حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی و عمرانی استان لرستان از دیگر اقدامات مدیریت اجرایی است که در نتیجه آن شاهد احیا و فعالیت دوباره برخی از مجموعه‌های عظیم و بزرگ اقتصادی استان از جمله مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد هستیم.

استاندار لرستان گفت: برای تحقق اهداف و دست‌یابی به برنامه های علمی در حوزه اقتصادی، سند توسعه اشتغال استان لرستان در بخش‌های استانی و شهرستانی تهیه و تدوین شده که این سند به عنوان نقشه راه شرایط را برای موفقیت در این عرصه و توسعه استان فراهم خواهد آورد.

بازوند اظهار کرد: فعالیت موثر و گسترده قرارگاه سازندگی خاتم در حوزه عمران و آبادانی استان لرستان با حدود 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های بزرگ و اساسی عمرانی و زیربنایی از دیگر اقدامات انجام شده برای محرومیت‌زدایی از چهره لرستان است.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا