یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان, يافتهاستاندار لرستان گفت: از مجموع 16 هزار و 650 طرح اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسیده در سنوات گذشته، 11 هزار و 250 مورد آن در بخش طر‌ح‌های بنگاه‌های زودبازده تایید و مصوب شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس بازوند در جلسه پی‌گیری معوقات بانکی استان، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده متاسفانه میزان انحراف در روند اجرای طرح‌های بنگاه‌های زودبازده استان بیش از 70 درصد است که نشان‌دهنده نبود نظارت کافی و عدم کار کارشناسی در این حوزه است.

وی در خصوص معوقات بانکی استات نیز گفت: مجموع معوقات بانک‌های استان لرستان در خصوص تسهیلات پرداختی در بخش‌های مختلف بیش از 890 میلیارد تومان است.

بازوند افزود: از این میزان 655 میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات پرداختی به طرح‌‌های خوداشتغالی استان لرستان می‌باشد که هنوز به دلایل مختلف بازپرداخت و وصول نشده است.

به گفته وی، دراین رابطه 4 درصد وام‌گیرندگان از سیستم بانکی استان لرستان در مجموع 42 درصد معوقات بانکی این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات و انحراف بالای موجود در اجرای طرح‌های خوداشتغالی گفت: این مهم علاوه بر ایجاد تورم کاذب در جامعه به دلیل رشد نقدینگی بدون پشتوانه، یکی از عوامل اصلی افزایش معضل بیکاری در استان برخلاف اهداف اصلی اجرای این طرح است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا