یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان اظهار کرد: احداث پاویون، توسعه‌ی ترمینال فرودگاه و توسعه‌ی باند و روکش عوامل میدان پروازی در این طرح قرار دارند که قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیا مجری طرح است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" افزود: برای فراهم کردن امکان پرواز حجاج بیت‎الله‌الحرام و سرویس‎دهی به هواپیماهای پهن‎پیکر، باند پرواز باید به میزان 300 متر توسعه یابد و در انتهای آن 120 متر طول برای توقف اضطراری پیش‎بینی شده است.

بازوند ادامه داد: برای ارتقای مشخصه‌ی مقاومت روسازی باند پرواز جهت پذیرش هواپیمای سنگین‎تر، PCN باند باید به عدد 65 ارتقاء یابد، از همین‌رو براساس محاسبات انجام شده دو لایه‌ی روکش آسفالت به ضخامت حدود 12 سانتی‎متر در کل سطوح پروازی پس از انجام عملیات لکه‎گیری و درزگیری اجرا می‌شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به‎منظور فراهم کردن برقراری پرواز حجاج، ساختمان ترمینال فرودگاه به‌سازی و توسعه می‌یابد. توسعه‌ی پیش‎بینی شده برای این ساختمان حدود 2500 مترمربع است.

وی درباره‌ی احداث ساختمان پایون نیز گفت: چون فرودگاه خرم‎آباد در مرکز استان واقع است، احداث این ساختمان برای برگزاری مراسم رسمی و استقبال و بدرقه‌ی مقامات و شخصیت‎های مهم در دستور کار قرار گرفته است. این ساختمان در مساحتی حدود 1500 مترمربع در محدوده‌ی فرودگاه احداث می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا