یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجيد كيان‌پور معاون امور عمراني استانداري لرستان - يافتهمعاون عمرانی استاندار لرستان گفت: قبل از این که پروژه به پیمانکاران واگذار شود نیاز است از شورای فنی استان استعلام‌هاي لازم صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "مجید کیان‎پور" در جلسه شورای فنی استان که در محل سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، بیان کرد: یکی از ایراداتی که به پروژه‎ها وارد است معماری و طراحی داخلی آن است که اگر با بی‎سلیقگی انجام شود سیما و منظر خوبی نخواهد داشت و نیاز است به پیمانکار پروژه تذکر داده شود تا این مهم را رعایت کند.

وی با بیان این که اعتباراتی که به دستگاه‎های اجرایی پرداخت می‎شود در راستای پروژه‎ای که ضرورت دارد هزینه شود، تصریح کرد: مصالحی که در پروژه‎ها مصرف می‎شود باید سنخیت لازم را با اقلیم و محلی که احداث می‎شود داشته باشد.

کیان‎پور با اشاره به این که باید در پروژه‎ها نماهای جدید و سبک‎سازی صورت گیرد، اظهار کرد: نماهایی که در استان استفاده می‎شود باید با مشخصات استان هم‎خوانی داشته باشد و از سنگین شدن پروژه‎ها جلوگیری کنیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان در خصوص عملیات اجرایی بیمارستان‎ها تأکید کرد: باید این پروژه‎ها به گونه‎ای عملیات اجرایی آنها انجام شود که کمترین آسیب را رد زلزله ببینند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از پیمانکاران پروژه‎های دستگاه‎های اجرایی استان اذعان کرد: متأسفانه برخی از افراد به عنوان پیمانکار مبادرت به انجام پروژه‎های می‎کنند که اصلاً عملکرد خوبی ندارند در حالیکه نیاز است قبل از واگذاری پروژه به این افراد صلاحیت آنها توسط دستگاه‎های اجرایی استان بررسی شود.

کیان‎پور با تأکید بر اینکه باید تعداد کارهای مجاز پیمانکاران بررسی و اعلام وصولی و مواد قانونی صورت گیرد افزود: نیاز است قبل از اینکه پیمانکار پروژه‎ها انتخاب شوند از شورای فنی استان استعلامات لازم انجام پذیرد.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه پرداخت پیش‎پرداخت‎ها به پیمانکاران باید با توجه به شرایط بودجه استان انجام پذیرد، اظهار کرد: قبل از اجرای پروژه هیچ‎گونه وجهی به عنوان پیش‎پرداخت به پیمانکار داده نشود و اگر فراخوان دادید در آگهی مناقصه لحاظ شود که کار بدون پیش‎پرداخت به پیمانکار واگذار می‎شود.

وی با بیان این که قبل از واگذاری پروژه به پیمانکار باید توان مالی، اجرایی و فنی او بررسی شود ادامه داد: باید در طراحی پروژه‎ها با کاربری عام ضوابط طراحی رعایت شود.

کیان‎پور خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‎های اجرایی، پیمانکاران را موظف کنند که در پروژه‎ها از مصالح پای کار استفاده و از پرداخت هزینه‎های اضافی برای خرید مصالح خودداری شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه افزود: با توجه به بارش‎های خوبی که اخیراً در استان شاهد بودی از زحمات مدیرکل راه و شهرسازی استان و پرسنل این اداره کل که در حوزه نگه‌داری راه‎ها وخدمت‎رسانی به مردم تلاش مضاعف داشتند تشکر می‎کنم چرا که فعالیت آنان در نگهداری راه‎ها با استان‎های هم‎جوار قابل قیاس نیست.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا