یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

منطقه ويژه اقتصادي لرستان - يافتهمدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از ورود اولین محموله وارداتی و ترانزیتی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومي شركن شهرك‌هاي صنعتي استان، "فرزاد محمدی" با بیان این که یکی از اهداف استراتژیک سازمان و شرکت ایجاد زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری و کمک عمده به رشد اقتصادی و اجتماعی کشور است گفت‌: با آغاز به کار گمرک استان ارائه خدمات و تسهیلات مطلوب به فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان برای ترخیص به موقع کالا به خصوص مواد اولیه و قطعات وارداتی موردنیاز واحدهای تولیدی فراهم شد‌.

وی با اشاره به این که این محموله شامل مواد اولیه کارخانه داروسازی بایر‌افلاک که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی جهان و مستقر در منطقه ویژه بود، افزود: این محموله 50 تنی در قالب 6 کانتینر وارد منطقه ویژه اقتصادی شد که با ورود این محموله 50 تنی منطقه ویژه اقتصادی لرستان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

محمدی اظهار داشت‌: منطقه ویژه اقتصادی ازنا که در 7 کیلومتری این شهرستان واقع شده است، ابتدا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی سنگ و مواد معدنی و در زمینی به مساحت 71 هکتار شروع به کار کرد و در سال 86 توسط شورای عالی مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت 273 هکتار ارتقا یافت.

وی گفت‌: راه‌اندازی گمرک باعث رونق منطقه ویژه اقتصادی استان لرستان نیز خواهد شد چرا که که در حال حاضر 12 واحد صنعتی غذایی، شیمیایی، نساجی، فلزی و کانی غیر فلزی با سرمایه گذاری حدود 500 میلیارد تومان در این منطقه فعال هستند و ظرفیت راه‌اندازی 15 واحد صنعتی بزرگ دیگر نیز در این منطقه وجود دارد.

محمدی بيان داشت‌: همچنین در صورت فعال شدن گمرک و ایجاد کامل صنایع در حال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی لرستان، برای حدود 2 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری در شهرستان ازنا را رفع کند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا