یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: عدم اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای لرستان در قالب یک برنامه منسجم و نبود وحدت رویه در اجرا، عامل اصلی نیمه‌کاره ماندن صدها پروژه در این استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان گفت: این طرح‌های نیمه‌کاره فرصت‌های سوخته و از دست رفته مدیریتی در مسیر توسعه استان هستند که عوارض تلخ آن، بیکاری و بروز آسیب‌های اجتماعی در استان است.

وی اظهار داشت: در لرستان هر فردی که به روی کار آمده برنامه فردی خود را اجرا کرده که نقش این گونه طرح‌ها در توسعه لرستان دیده نشده و حاصلی هم برای مردم نداشته است.

بازوند تصریح کرد: به همین منظور تهیه و تدوین سندهای علمی و کارشناسی به عنوان نقشه راه در بخش‌های اشتغال و آمایش سرزمین در سطح شهرستانی برای اجرای طرح‌های کارشناسی و مستمر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که برنامه فرمانداران و برنامه‌های استان باید بر اساس رویکرد اقتصادی وعمرانی واحد باشد، اظهار داشت: هیچ دستگاهی نباید بدون در نظر گرفتن سند آمایش سرزمین طرحی را اجرا کند مگر این که این طرح‌ها، توجیه اقتصادی داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت توجه دستگاه‌های استان به برش شهرستانی سندهای اشتغال و آمایش سرزمین استان گفت: عدم توجه به رویکردهای اقتصادی وعمرانی در اجرای طرح‌های اقتصادی موجب هدر رفتن سرمایه و فرصت‌سوزی در استان می‌شود.

بازوند با اشاره به نیازهای گسترده توسعه‌ای استان، افزود: باید در اجرای طرح‌ها، توجه ویژه‌ای به اهداف طرح‌ها و موقعیت مناطق مختلف استان شود.

استاندار لرستان گفت: اجرا و تکمیل 8 هزار و 267 میلیارد تومان طرح عمرانی از محل اعتبارات فاینانس در استان اجرا شده که انتظار می‌رود این میزان اعتبار با تلاش دستگاه‌های اجرایی به طور کامل تخصیص یابد.

بازوند افزود: با تخصیص این میزان اعتبار 11 پروژه مهم و تاثیرگذار استان اجرا و تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تخصیص این میزان اعتبار در نهاد ریاست جمهوری در دست پی‌گیری است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح‌ها، نقش مهمی در جذب این اعتبارات دارند.

وی احداث آزادراه بروجرد‌- اراک، راه‌آهن دورود‌- بروجرد‌- خرم‌آباد‌- اندیمشک، مطالعه و احداث راه‌آهن الیگودرز - اصفهان و اجرا و تکمیل سدهای معشوره، زیبا‌محمد‌، تاج‌امیر را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در صورت جذب این میزان اعتبار، طرح های شبکه فاضلاب دوورد و ازنا، ایستگاه پمپاژ آب جایدر پلدختر و ایجاد شبکه فاضلاب الشتر نیز اجرایی خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به این که هم اکنون بودجه سال 93 در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این مدت باید ارتباط مستمری با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی داشته باشند تا در صورت هر گونه تغییر در بودجه، علاوه بر آگاهی از تغییرات‌، تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر به کار گیرند.

بازوند با بیان این که بیش از 33 درصد بودجه سال 93 شناور و متفرقه است، گفت: این میزان اعتبار به نوعی به عنوان "‌سیستم چانه‌زنی‌" مدیران و نمایندگان محسوب می‌شود که سهم لرستان باید از این میزان اعتبار متفرقه نیز مطلوب باشد.

وی ادامه داد: در شرایطی که وضعیت اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی استان مطلوب نیست، مدیران استان به ویژه مدیران چند وزارتخانه که هم اکنون مشکلات مالی کمتری دارند باید برای جذب اعتبارات جاری تلاش کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا