یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قائم‌مقام وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در لرستان از تشریح برنامه‌های سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری برنامه پنجم اقتصادی در برش دستگاهی و شهرستانی خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان، "حامد ویس‌کرمی" صبح یکشنبه در جلسه تدوین سند توسعه اشتغال استان با اشاره به برش دستگاهی و شهرستانی این سند اظهار داشت‌: در برنامه پنجم توسعه سند اشتغال و سرمایه‌گذاری ویژه استان لرستان تدوین شده که قرار است تا پایان این برنامه اقداماتی جهت کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان صورت گیرد‌.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در ادامه افزود‌: در این سند 144 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال استان صورت می‌گیرد و در راستای اجرای آن 103 هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که سهم هر شهرستان در بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال مشخص شده‌، تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری لرستان باید اقدامات و برنامه‌های اساسی صورت گیرد تا بتوان برای افراد جویای کار استان فرصت‌های شغلی مناسب ایجاد کرد.

ویس‌کرمی با اشاره به این که سرانه ایجاد هر شغل در بخش صنعت 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، بخش کشاورزی 700 میلیارد ریال و بخش خدمات 300 میلیارد ریال است، افزود: در راستای ایجاد اشتغال در لرستان   سامانه رصد فرصت‌های شغلی در استان ایجاد شده تا بر اساس آن در طول برنامه پنجم مشخصات هر فرد با فرصت شغلی ایجاد شده در این سامانه ثبت می‌گردد‌.

وی با بیان این که در این سند 35 طرح بارز اشتغال‌زایی برای شهرستان خرم‌آباد تعریف شده گفت: در مجموع  160طرح بارز جهت رفع بیکاری‌، ایجاد اشتغال و تکمیل حلقه‌های تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی در استان تدوین شده است‌.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا