یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس مجمع نمایندگان لرستان از افزایش تخصیص آب لرستان از ۲۰۶ میلیون مترمکعب به یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون مترمکعب خبر داد. به گزارش یافته، در جلسه مشترکی با حضور وزیر نیرو، استاندار و مجمع نمایندگان لرستان مصوب شد تا دکتر اردکانیان در پایان ماه مبارک رمضان برای کلنگ زنی سد مخمل کوه خرم‌آباد به این استان سفر کند.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به مصوبات جلسه یادشده گفت: در این نشست مصوب شد تا علاوه بر اجرایی شدن تمام سدهای استان همچون سد معشوره که مطالعات و تخصیص اولیه آن‌ها انجام شده است، عملیات ساخت سد مخمل کوه خرم‌آباد نیز با حضور وزیر نیرو آغاز شود.
محمدرضا ملکشاهی راد افزود: با اجرای این مصوبه سهم تخصیص آب لرستان از ۲۰۶ میلیون مترمکعب به یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در این جلسه با برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب از سد سیمره برای لرستان موافقت شد، اظهار کرد: علاوه بر موارد یاد شده مقرر گردید تا برداشت آب‌های موردنیاز استان در حوزه‌های مختلف به‌اندازه لازم افزایش پیدا کند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی برای حل مشکلات سدها و مهار سیلاب در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: این کارگروه با حضور ۲ تن از معاونین رئیس‌جمهور و وزرای کشور، نیرو، کشاورزی و صمت در اویل تیرماه سال جاری برگزار می‌شود تا همه مسائل لرستان ازجمله سدها و راه‌های مهار سیل و آبخیزداری به‌صورت ویژه پیگیری شوند.
وی با اشاره به مغایرت اطلاعات و آمار کارشناسان وزارت نیرو و آمار واقعی حوزه آب لرستان اظهار کرد: در ابتدای این جلسه دکتر اردکانیان با درک آمار غیرواقعی که مبنای کار این وزارتخانه شده است، معاونین و مدیران حاضر در جلسه را موظف کرد تا در ۳ هفته آینده آمار و اطلاعات آبی لرستان موردبازنگری و اصلاح قرار گیرد و بر اساس اطلاعات واقعی در مورد این استان تصمیم‌گیری شود.


 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا-س 1398-02-31 13:25
پیگیری مداوم نمایندگان و مسئولین استان را می طلبد تا پروژه های سد سازی وارد فاز عملیاتی شوند.
نقل قول کردن
#2 سید محمد قاسمی 1398-02-31 14:40
این جلسه نشان از عزم و اراده محکم آقای استاندار و مجمع نمایندگان دارد و البته جای قدردانی و تشکر ....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا