یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اسحاق طاهري‌مقدم, مدير كل, جهاد كشاورزي, لرستان, يافتهمدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به وجود بیش از 5500 فارغ‌التحصیل جویای کار رشته‌های کشاورزی در لرستان گفت: دانشگاه‌ها در پذیرش بیش از نیاز رشته‌های کشاورزی تجدیدنظر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، "اسحاق طاهری‌مقدم" در نشست تخصصی اعضای خانه نخبگان بسیج علمی لرستان که با حضور اساتید دانشگاه و محققان بخش کشاورزی در  خرم‌آباد برگزار شد، بیان داشت: ضرورت دارد که دانشگاه‌ها نسبت به پذیرش بیش از نیاز دانشجو در رشته‌های کشاورزی تجدید نظر کنند.

وی با تاکید بر این که ظرفیت بکارگیری تمام فارغ‌التحصیلان کشاورزی در مشاغل دولتی وجود ندارد، افزود: فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی در استان راه گریز از معضل بیکاری را در ادامه تحصیل می‌دانند؛ اما فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا هم با این درد دست به گریبان هستند.

مدیر کل جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سالانه بیش از 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان این میزان تولید را پیش از انقلاب 450 هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز ظرفیت افزایش تولید در استان وجود دارد؛ اما افزایش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که نیاز تولید به آب برطرف شود.

طاهری‌مقدم ادامه داد: نیاز بخش کشاورزی لرستان به آب 6 میلیارد متر مکعب است؛ اما در حال حاضر مصرف ما 8.1 میلیارد متر مکعب است.

وی مشکل بخش کشاورزی لرستان را متوجه بخش پیش از تولید و پس از تولید دانست و گفت: ضرورت ایجاد سدها در استان به منظور تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی از ضروریات است که خوشبختانه در حال حاضر ساخت سدهای ذخیره آب در حال انجام است.

مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان گفت: در بخش پس از تولید نیز استان نیاز مبرم به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

طاهری‌مقدم توسعه باغات، ایجاد صنایع تبدیلی، گسترش کشت‌های متراکم، تولید گیاهان دارویی و توسعه مرغداری‌ها را از جمله مزیت‌های استان در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: از علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه با اعطای تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه کشاورزی تصریح کرد: هر کجا فعالیت‌های بخش کشاورزی بر اساس تحقیقات علمی انجام شده است با موفقیت همراه بوده‌ایم، با این حال همواره 3 درصد از بودجه این سازمان به بخش تحقیق و پژوهش اختصاص یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا