یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: سهم لرستان از اعتبارات ملي در  سال‌هاي گذشته مناسب نبوده است.

به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، دومين جلسه ستاد پي‌گيري اعتبارات ملي و استاني با هدف افزايش سهم استان از رديف‌هاي مندرج در قانون بودجه سال 93 با  حضور مديران عضو ستاد در محل سالن جلسات استانداري لرستان  برگزار گرديد.

در اين جلسه مديران عضو ستاد فهرست پروژه‌هاي پيشنهادي جديد وهمچنين پروژه‌هاي نيمه تمام دستگاه‌هاي  تحت سرپرستي  خود را جهت اخذ اعتبارات در سال آتي به جلسه ارائه نمودند.

پس از اظهار نظر مديران و ارائه پيشنهادات ازسوي آنها، استاندار لرستان ضمن برشمردن جايگاه و نقش افزايش اعتبارات ملي در رشد و تعالي استان تاكيد نمود سهم استان از اعتبارات ملي در سال‌هاي گذشته از ميزان مناسبي برخوردار نبوده و هميشه رقمي معادل 1.2 تا 1.4 درصد از ميانگين كشوري را به خود اختصاص داده است و با توجه به شاخصه‌هاي محروميت استان لرستان‌، اين ميزان سهم از رديف‌هاي اعتبارات ملي و بودجه عمومي دولت، زيبنده‌ي استاني كه بالاترين رقم بيكاري كشور را طي سال‌هاي اخير داراست نمي‌باشد.

بازوند با برشمردن راه‌كارهايي در زمينه افزايش اعتبارات ملي از كليه مديران دستگاه‌هاي اجرايي درخواست نمود تا قبل از تنظيم لايحه بوده  سال 93 نهايت تلاش خود را  جهت تعامل با وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط و به منظور افزايش سهم استان از لايحه  بودجه كشور به عمل آورند‌.

استاندار لرستان همچنين بيان داشت: با توجه به مدت محدود با قي‌مانده تا تنظيم لايحه بودجه سال 93 كشور اين برهه زماني را فرصتي طلايي براي بيان انتظارات و توقعات مجموعه مديران استاني مي‌دانيم.

وي خاطرنشان كرد: مديران در تعاملات خود براي افزايش اعتبارات از ظرفيت نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي نيز استفاده‌ي لازم را به عمل آورند.

بازوند افزود: ستاد پي‌گيري اعتبارات استان موظف است گزارش عملكرد مديران در اين زمينه را رصد نموده تا آن دسته از مديران را كه در اين زمينه توانسته باشند مطابق شاخص ارزيابي عملكرد اعتبارات بيش‌تري را براي لرستان اخذ نمايند مورد تقدير ويژه قرار گيرند.

در پايان اين جلسه استاندار لرستان علاوه بر اعتبارات عمراني‌، توصيه اكيد نمودند معاونت برنامه‌ريزي در فرصت با‌قي‌مانده با كمك مديران دستگاه‌هاي اجرايي كسري اجتناب‌ناپذير بودجه هزينه‌اي استان را محاسبه و ضمن انعكاس به معاونت برنامه‌ريزي و راهبردي تلاش نمايند كسري مضمن و ريشه‌اي اعتبارات هزينه‌اي استان را رفع و نياز واقعي سال 93 را براي درج در لايحه به مركز منعكس گردد.

- - - - - - - - - - - - -

یافته: دکتر دهمرده استاندار قبلي لرستان در جلسات مختلف مدام تاكيد مي‌كرد كه در دوران دولت دهم جايگاه استان لرستان از نظر اعتبارات تخصيصي از رده 28 به رتبه پنجم كشور ارتقا يافته و به زودي اثرات مثبت آن در لرستان هويدا خواهد شد! البته وي نيز ادعا مي‌كرد كه سهم لرستان در زمينه جذب اعتبارات طي سنوات گذشته مناسب نبوده و لرستان از يك محروميت مضمن تاريخي رنج مي‌برد!

بايد منتظر ماند و ديد آيا مهندس بازوند تا پايان دوران حضورش در لرستان قادر خواهد بود در اين زمينه كاری انجام دهد يا اين كه استاندار بعدي همين مطلب را در مورد دوران تصدي استانداران قبلي ذكر خواهد كرد!

عاشق منم كه يار به حالم نظر نكرد                 ای خواجه درد هست و لیكن طبیب نیست!

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا