یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر ضرورت افزایش سهم لرستان از توسعه ملی، گفت: امیدواریم در استان لرستان با توجه به مزیت‌هایی که وجود دارد نسبت به سهمی که در توسعه ملی داریم دست‌ پیدا کنیم.
به گزارش یافته، حسین سلاحورزی اظهار داشت: حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی سهم ما از صادرات با احتساب فروش نفت 34 درصد و بدون احتساب بازار نفت 24 درصد است که توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.
وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم قدم‌های خوبی در راستای بهبود نسبی فضای کسب‌وکار برداشته‌شده ولی کماکان تا رسیدن به نقطه قابل‌قبول هنوز فاصله‌داریم؛ اینکه مسئله توسعه صادرات را فقط به گردن دولت بیندازیم خیلی منطقی نیست چراکه این موضوع فرا بخشی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: اگر حتی در دولت مسئله صادرات را صرفاً به گردن توسعه تجارت بیندازیم بازهم منطقی نیست و بحثی ملی است و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است.
وی بابیان اینکه در سنوات گذشته بخشی از تولیدات سیمان کشور به عراق صادر می‌شد که برای صادرات باید بتوانیم از طریق مذاکرات این موضوع را حل کنیم تصریح کرد: دولت عراق تعرفه واردات لبنیات را از پنج درصد به 25 درصد افزایش داده این در حالی است که 75 درصد لبنیات ایران به عراق صادر می‌شود که این امر تهدیدی جدی برای صادرات لبنیات ایران است.
سلاحورزی خاطرنشان کرد: موضوع صادرات باید به عزم ملی تبدیل شود؛ اگر صادرات بخواهد به‌عنوان موتور محرک کشور و به‌عنوان بخشی که می‌تواند سبب تحرک‌بخش اقتصادی شود باید تمام بخش‌های خصوصی و دولتی در این زمینه تلاش کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1396-09-25 09:51
استان نیاز به برنامه بلند مدت توسعه دارد ، بله درست می فرمایید با افزایش تعرفه لبنیات توسط دولت عراق شرایط جدید به وجود آمده است .ما هم به نوبه خود باید فرصت ها و تهدیدهای موجود را بررسی کنیم و برنامه هایمان را اصلاح کنیم تابتوانیم رقابت کنیم و بازار را ازدست ندهیم.حالا کجای کار هستیم با خداست...
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-09-25 19:42
باور کنید ما به هر کشوری که کمک کردیم همان کشور بعد از رفع مشکلاتش ما را فراموش کرده.افغانستان- بوسنی-اذربایجان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا