یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل بانک مرکزی از بررسی اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی در دولت خبر داد و اعلام کرد که لایحه آن به‌زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل از ایرنا، «ولی‌الله سیف» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصویب این اصلاحات، بخشی از مشکلات قانون مبارزه با پول‌شویی در نظام بانکی برطرف می‌شود.
 
وضعیت کاسپین در آینده عادی می‌شود
رئیس‌کل بانک مرکزی با تشریح آخرین وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان و تصمیم سران سه قوه برای حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات غیرمجاز اظهار داشت: بر اساس تصمیمی که در نشست سران سه قوه اتخاذ شد، کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شد تا مسئول تصمیمات لازم باشد.
وی افزود: این کمیته در نخستین تصمیم خود مقرر کرد بانک مرکزی حساب‌های توقیف‌شده را رفع توقیف کند و در مرحله بعد با استفاده از همان حساب‌ها و منابع خط اعتباری بانک مرکزی که به پشتوانه دارایی‌های شناسایی‌شده این مؤسسات اختصاص‌یافته، به مردم پرداخت انجام شود.
رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار داشت: در نخستین مرحله به سپرده‌گذارانی فرشتگان که ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) سپرده داشتند، پرداخت انجام می‌شود و از ابتدای هفته آینده پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به تمام سپرده‌گذارانی که بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند، در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: همچنین ۱۰ درصدی که از ابتدا از حساب سپرده‌گذاران کسر شده بود، به آن‌ها بر می‌گردد و سپرده‌گذاران می‌توانند هم ۲۰۰ میلیون و هم ۱۰ درصد را با افتتاح حساب منابع خود را سپرده‌گذاری یا دریافت کنند.
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: پس از آن موسسه کاسپین در آینده یک موسسه مجاز فعال خواهد بود و می‌تواند فعالیت خود را ادامه بدهد.
 
نرخ ۶ درصدی برای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی
رئیس شورای پول و اعتبار درباره قانون برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان اظهار داشت: در این زمینه مقرر شد نظام بانکی با نرخ ۶ درصد زمینه ایجاد اشتغال برای روستاها را فراهم کند.
وی توضیح داد: نرخ تسهیلات نظام بانکی ۱۸ درصد است اما با تلفیق منابع نظام بانکی و منابع صندوق توسعه ملی که به این امر اختصاص‌یافته، ۹ درصد می‌شود و سه درصد نیز از محل سودهای حاصل از این منابع کسر می‌شود.
وی اظهار داشت: قرار بود نظام بانکی از محل منابع ۲۰ هزار میلیارد تومان را به ایجاد اشتغال تخصیص دهد که این آئین‌نامه خردادماه پارسال به بانک‌ها ابلاغ و آن‌ها نیز به سرپرستان خود در استان‌ها ابلاغ کردند و این موضوع باعث ایجاد تحرک جدیدی شد.
سیف با بیان اینکه اقدام نظام بانکی تحرک و افزایش تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط را به دنبال داشت، گفت: پارسال ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و علاوه بر آن ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص یافته است که امیدواریم شرایط خوبی نسبت به گذشته داشته باشیم.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به طرح ضربتی وام قرض‌الحسنه ازدواج گفت: بانک مرکزی با دعوت از بانک‌ها طرح ضربتی وام قرض‌الحسنه ازدواج را انجام داد و در طول ۵۰ روز ۵۲۰ هزار فقره وام به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان پرداخت که این رویه تا پایان سال ادامه دارد.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1396-08-17 18:14
پس پول سپرده گذاران موسسه آرمان یافردوسی چی
نقل قول کردن
#2 محمود 1396-08-17 21:02
پولهای توقیف شده یعنی پولهایی که از میزان آن کم
نمیشود، فقط مدتیست بدلیل نامعلومی حبس شده .. پس الان این پولهای حبس شده موسسه آرمان وحدت کجاست ؟؟؟؟؟؟؟ که نمیدنشون؟!!!
خدا از حق الناس نمی‌گذرد، ای مسئولینی که در گوشتان پنبه گذاشته اید ما به مجوز بانک مرکزی اعتماد کردیم که بد اشتباهی بود...
نقل قول کردن
#3 شریف 1396-08-17 22:30
...پول‌های مردم لرستان را جمع کرد و به بسیاری از مسولان به عنوان وام داد . اگر خدایی هست تقاص زن و بچه ما را از مسببش بگیرد که برای تامین هزینه درمان فرزندم خانه ام را فروختم تا کمک هزینه سنگینی درمان ماهانه اش را جور کنم اما الان زیر بار قرض له شده ام
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا