یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون لرستانی بانک مرکزی گفت: سپرده‌گذاران تعاونی وحدت هم حدود 390 هزار نفر هستند که پرداخت مطالبه حدود 270 هزار نفر از این تعداد به پایان رسیده است و در مورد باقیمانده‌ها در هفته آینده تعیین تکلیف صورت می‌گیرد.
به گزارش یافته، فرشاد حیدری در استودیو خبر 21 شبکه یک سیما ادامه داد: تاکنون در چهار مرحله بدهی‌های­ تا 100 میلیون تومان موسسه ­فرشتگان را پرداخت کرده‌ایم و از آغاز مردادماه برنامه پرداخت سپرده‌های تا 200 میلیون تومان این موسسه را هم داشته‌ایم که به علت شکایت برخی سپرده‌گذاران عمومی، حساب‌های موسسه کاسپین مسدود و بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه از هفته جاری دوباره این حساب‌ها بازگشایی شدند و ما توانستیم از دهم ماه جاری­، عملیات بازپرداخت سپرده‌های تا 200 میلیون تومان ­را شروع کنیم.
او ادامه داد: البته در روند اجرایی کردن این عملیات نواقصی بود که با رفع آن از امروز و طی هفته آینده بر آن هستیم که­ همه سپرده‌های تا 200 میلیون تومان را باز پرداخت کنیم.
حیدری گفت: پرداختی‌های امروز ما حدود 150 میلیارد تومان بوده است، ما برای این ردیف از سپرده‌ها حدود 5 هزار میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم که حداکثر تا پایان هفته آینده این سقف از سپرده‌گذاری‌ها بازپرداخت می‌شود.
او افزود: در مورد سپرده‌گذاری‌های بالای 200 میلیون تومان موسسه فرشتگان هم تصمیم گرفته شد که در مرحله اول تا 200 میلیون تومان پرداخت شود و مابقی مطالبه آن‌ها در مراحل آتی پرداخت شود.
حیدری تعداد مطالبه گران بالای 200 میلیون تومان را حدود 9 هزار نفر عنوان کرد.
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: کار ساماندهی 6 تعاونی از 7 تعاونی به پایان رسیده است، ما در مرحله بعدی نقدینگی لازم برای تسریع در پرداخت‌های تعاونی کاسپین را در اختیار این موسسه قرار خواهیم داد که این اقدام از روز شنبه عملیاتی خواهد شد و سپرده‌گذاران می‌توانند با مراجعه به شعب این موسسه مبالغ خود را دریافت کنند.
حیدری افزود: در مورد تعاونی افضل توس هم مدیریت مطالبات و بدهی‌های این موسسه به بانک آینده موکول شده است و این تعاونی حدود 360 هزار نفر سپرده‌گذار دارد که 311 هزار نفر آن‌ها دارای سپرده تا 30 میلیون تومان هستند که حدوداً 78 درصد آن‌ها مطالباتشان پرداخت‌شده، 50 هزار نفر باقی‌مانده هم در هفته آینده تعیین تکلیف خواهند شد.
سپرده‌گذاران تعاونی وحدت هم حدود 390 هزار نفر هستند که پرداخت مطالبه حدود 270 هزار نفر از این تعداد به پایان رسیده است و در مورد باقیمانده‌ها در هفته آینده تعیین تکلیف صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: موضوع تعاونی البرز ایرانیان داستان متفاوتی دارد، پرونده این تعاونی در مرجع قضایی است و مدیران آن در بازداشت به سر می‌برند، عملیات بررسی پرونده هنوز در حال انجام است.
اما مدیریت دارایی و بدهی این تعاونی را به بانک تجارت واگذار کرده‌ایم که در صورت تعیین و شفاف‌سازی بررسی‌ها، عملیات پرداخت بدهی این موسسه هم عملیاتی خواهد شد.
حیدری افزود: از سال 86 تاکنون که وظیفه بازرسی صندوق‌های غیر متشکل به بانک مرکزی سپرده‌شده تا این لحظه حدود 10 هزار صندوق ساماندهی شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 امیرمحمد 1396-08-12 12:58
این ۲۷۰ هزارنفر که اقای حیدری مدعی پرداخت سپرده های انان توسط تعاونی وحدت (موسسه ملل)است زیر سه میلیون تومان سپرده داشته اند بنابراین فرمایشات حدود۱۲۰هزارنفر دیگر که بالای سه میلیون سپرده دارند هنوز بلاتکلیفند.فکری به حال اینها بکنند که سرمایه های زندگیشون برباد رفته
نقل قول کردن
#2 شریف 1396-08-12 13:04
همینه صداوسیما دیگه مخاطب نداره . هر حرفی را بدون مشخص شدن صحت و سقم آن منتشر میکند . اینا حتی به سه میلیونی هم فقط یک کارت دادن که اجازه برداشت فعلا وجود ندارد و مردم همگی سر کار هستند
نقل قول کردن
#3 ناشناس 1396-08-12 13:09
من و امثال من هیچ وقت ازتون نمیگذریم و آه و ناله ما گریبان گیرتون میشه
نقل قول کردن
#4 ساهر 1396-08-15 20:34
چرا هرچی نظر می نویسیمو نمیذارید بله خوب شمام از همین قماش هستید.طرف ملت که نیستید وقتی حرفهای تند مردم رو که از بلاهای که اینا سرمون اوردن ب گوششون برسه حساب کار میاد دستشون میدونن که دیگ مردم گذشت نمیکنن از مال حلالشون نه مثل مال اینا که معلوم نیست.......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا