یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون عمران مجلس، گفت: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند.
به گزارش یافته، مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهار داشت: ظرفیت بسیار عظیمی در بخش حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد که نیازمند توسعه خطوط، تکمیل کُریدور های اصلی است و قطعاً می‌توانیم نقش ترانزیتی و هاب شدن ایران در خاورمیانه را به عنوان نقطه واسط شرق به غرب داشته باشیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با استفاده از فاینانس‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی خطوط ریلی کشور را برابر با استانداردهای روز دنیا توسعه دهیم، گفت: این توسعه می‌تواند شامل برقی کردن و اصلاح خطوط مسیر باشد تا در نهایت بتوانیم حمل‌ونقل ریلی مسافر را از 5 درصد به حدود 10 تا 15 درصد برسانیم.
نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به همچنین باید بتوانیم حمل و نقل ریلی بار را باید از 10 درصد به میزان 20 تا 30 درصد افزایش دهیم، اضافه کرد: حمل‌ونقل ترکیبی در بخش ریل می‌تواند به خوبی جواب‌گو باشد و اینکه از کشورهای دیگر بخواهند از این بخش به‌عنوان ترانزیت استفاده کنند در معرفی ایران تأثیر بسیار زیادی را دارد.
وی در خصوص پیشنهاد چین‌ها برای احیا جاده ابریشم و توسعه حمل‌ونقل ریلی بین ایران و چین، اظهار داشت: این مسئله می‌تواند یک نقش اساسی در توسعه اقتصاد ایران داشته باشد و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود حمل‌ونقل ریلی کشور بهتر استفاده کنیم همان‌گونه که صنعت هوانوردی کشور از ظرفیت‌ها و کولیدورهای موجود به‌خوبی استفاده می‌کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: فعال شدن بخش ریلی می‌تواند ایران را به نقطه اتصال شرق آسیا به غرب آسیا و بخش‌هایی از اروپا تبدیل کند.

جاده ازنا شازند باید هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد
در جلسه کمیسیون عمران مجلس که با حضور اعضاء این کمیسیون و نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار شد، کیان پور نماینده بیان داشت: جاده ازنا - شازند به یک دغدغه بزرگ برای مردم استان لرستان و استان‌های هم‌جوار تبدیل شده است و باید هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
پس از سخنان کیان پور، ریاست محترم سازمان برنامه‌وبودجه کشور قول داد از محل اعتبارات ملی و استانی هم در سال جاری و هم در سال 1397 به این پروژه عنایت ویژه داشته باشد و نسبت به تأمین اعتبار آن نهایت همکاری و مساعدت را مبذول دارد.
نماینده دورود و ازنا در مجلس گفت: در همین جلسه ریاست سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأمین اعتبار به مبلغ 50 میلیارد تومان برای سال 97 موافقت فرمودند ضمن آنکه در سال جاری نیز در سه نوبت مبالغ قابل‌توجهی به این پروژه اختصاص یافته است.


نماینده مردم ازنا و درود: توسعه ریلی کشور را به نقطه اتصال شرق به غرب آسیا تبدیل می‌کند

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1396-07-19 12:38
اقای کیانپور پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه ارمان باشید اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-07-19 13:22
اگر خط ریلی خرم اباد که در حال ساخته شدن است در ادامه پس از عبور از کوهدشت و ایلام به کربلا برسد در اینصورت مسیر دوم شرق به غرب احیا می شود .
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1396-07-19 13:59
مطمئن ترین ارزانترین و بهترین وسیله حمل و نقل استفاده از خطوط ریلی است . نمایندگان محترم استان لرستان لطفا پیگیر تسریع در ساخت خطوط راه اهن لرستان دورود-خرم اباد و اصفهان-الیگودرز - ازنا و دورود - ملایر باشید . اگر این سه تا خط اهن ساخته شوند توسعه و پیشرفت استان لرستان چندین برابر افزایش می یابد .
نقل قول کردن
#4 علی 1396-07-19 14:50
جاده دورود تا خرم اباد و تا البگودرز بسیار غیر استاندارد بعد نماینده محترم فقط پیگیر ازنا شازند تا مسیر به تهران سهل تر شه به خدا همه مال این استانید ورودی دورد بسیار سرعت گیر های نامناسب کمر بندی نداره
نقل قول کردن
#5 فرهادی 1396-07-19 20:15
به نقل از اکبر-ظ:
اگر خط ریلی خرم اباد که در حال ساخته شدن است در ادامه پس از عبور از کوهدشت و ایلام به کربلا برسد در اینصورت مسیر دوم شرق به غرب احیا می شود .

راه آهن دورود به خرم آباد باید به پلدختر و اندیمشک وصل شود
نقل قول کردن
#6 عابدی 1396-07-20 01:33
اقای کیان پور جاده مرگ ازنا اراک
فدای جاده خرم اباد به بروجرد که همه بودجه

توان را گذاشته اند تا ان تکمیل شود.وبه
فکرمردم مظلوم ازنا نیستند.به امید
روزی که جاده لالی خوزستان به
الیگودرز احداث شودکه با این جاده
300کیلومتر به تهران نزدیکتر میشود.
چه تحول عظیمی رو خواهدداد
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1396-07-20 16:02
به نقل از فرهادی:
به نقل از اکبر-ظ:
اگر خط ریلی خرم اباد که در حال ساخته شدن است در ادامه پس از عبور از کوهدشت و ایلام به کربلا برسد در اینصورت مسیر دوم شرق به غرب احیا می شود .

راه آهن دورود به خرم آباد باید به پلدختر و اندیمشک وصل شود


اون مسیر {خرم اباد-پلدختر-اند یمشک} که خودش تو برنامه هستش .مسیر دوم شرق به غرب را پیشنهاد دادیم .خرم اباد-کوهدشت-ایل ام-کربلا .
نقل قول کردن
#8 اکبر-ظ 1396-07-20 16:08
اگر مسر راه دورود-خرم اباد-اندیمشک و دورود - ملایر و ازنا-اصفهان ساخته شوند .در اینصورت مرکز استان لرستان{خرم اباد} از طریق خطوط ریلی به شهرهای اصفهان-همدان -اراک و اهواز وصل می شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا