یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و بلغارستان صبح امروز سه‌شنبه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، استاندار لرستان در این همایش با اشاره با اینکه ایران و بلغارستان به‌واسطه‌ی ورزش وزنه‌برداری هم رقیب هم بوده‌اند و هم رفیق هم، اظهار داشت: می‌توانیم اشتراکات فرهنگی اجتماعی را زمینه‌ساز توسعه‌ی روابط اقتصادی قرار دهیم.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه می‌توانیم رابطه‌ی میان کشورها را با گردشگری تقویت نماییم، گفت: لرستان با داشتن 5 هزار اثر تاریخی، به تنهایی به اندازه‌ی یک کشور اروپایی جاذبه‌ی تاریخی دارد.
وی از ظرفیت‌های گردشگری به عنوان سرمایه‌های نرم یاد کرد و افزود: لرستان در حوزه‌ی زمین‌گردشگری از بهترین استان‌هاست و در همین زمینه به عنوان پایتخت ژئوتوریسم انتخاب شده است.
بازوند با تأکید بر اینکه در زمینه‌ی پرورش و تولید ماهیان سرد آبی هم لرستان پتانسیل بالایی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برای تولید 30 هزار تن ماهی سرد آبی برنامه داریم که این میزان تا یک‌صد هزار تن قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه در لرستان مدافع و محافظ سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران خارجی هستیم و سرمایه‌ی آن‌ها را مثل سرمایه‌ی خودمان می‌دانیم، عنوان داشت: اطمینان داشته باشید در لرستان شرایطی برای شما فراهم می‌کنیم که ریسک سرمایه‌گذاری در پایین‌ترین حد ممکن باشد.
سفیر بلغارستان:
ارتباط مستقیم، کوتاه‌ترین و مؤثرترین راه برای همکاری است
سفیر بلغارستان هم در همایش توسعه همکاری لرستان و بلغارستان گفت: ارتباط مستقیم، کوتاه‌ترین و مؤثرترین راه برای همکاری بین ایران و بلغارستان است و ما با اعتقاد به این مسئله به لرستان سفر کرده‌ایم.
"هریستو پولنداکوف" با بیان اینکه دو طرف باید از دریچه‌ی گشوده شده نهایت استفاده را ببرند، گفت: میان ایران و بلغارستان اشتراکات فرهنگی وجود دارد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به شکل‌گیری همکاری‌ها و تعامل دو طرفه میان لرستان و استان استرازاگورای بلغارستان افزود: این دو استان می‌توانند در زمینه‌های مختلف ارتباطات خوب دو طرفه‌ای داشته باشند، چون اشتراکات قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.
سفیر بلغارستان با بیان اینکه کشور مطبوعش در زمان تحریم‌ها هم تلاش نمود رابطه‌اش را با ایران حفظ کند، تصریح کرد: ما انتظار رابطه در سطح قابل توجه داریم و امیدواریم بتوانیم در زمینه‌ی توانمندی‌های دو طرف به نتایج خوبی برسیم.
وی با بیان اینکه تلاش شده در ترکیب هیات اعزامی به لرستان، در حوزه‌های مشترک نمایندگان شرکت‌ها حضور داشته باشند، عنوان داشت: تلاش می‌کنیم با استمرار ارتباطات دو طرفه، نقاط مشترک را پیدا کنیم، به‌گونه‌ای که هم برای لرستان و هم بلغارستان مفید باشد.
 
رئیس اتاق بازرگانی "استرازاگورا":
در زمینه‌های گوناگون آماده همکاری هستیم
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن "استرازاگورا"ی بلغارستان هم در این همایش با بیان اینکه دیدار از لرستان در پاسخ به سفر هیات تجاری اقتصادی لرستان در چند سال گذشته به بلغارستان صورت گرفته، گفت: متأسفانه بعد از آن سفر به دلیل اتفاقات ناخوشایند از جمله وضع تحریم‌های بین‌المللی، فرصت پیگیری و ارتباط و تعامل بیشتر وجود نداشت.
"استویلوف" با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از 50 کشور همکاری مستقیم داریم، اظهار داشت: در زمینه‌های گوناگون اقتصادی آماده‌ی همکاری با کشورهای مختلف از جمله ایران و لرستان هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن "استرازاگورا"ی بلغارستان با بیان اینکه پنج دلیل برای سرمایه‌گذاری در بلغارستان وجود دارد، تصریح کرد: کشور ما علاوه بر اینکه از حیث اقتصادی و سیاسی قابل اطمینان است، با توجه به عضویت در اتحادیه‌ی اروپا نیز دارای شرایط ویژه‌ای هستیم که نباید از نظر دور نگه داشته شود.
وی به پایین بودن هزینه‌ها در کشورش اشاره کرد و عنوان داشت: مالیات دریافتی در بلغارستان 10 درصد است که یکی از پایین‌ترین درصدها در دنیاست.
"استویلوف" وجود دانش فنی و تکنولوژی را یکی از شاخصه‌های کشورش اعلام کرد و بیان داشت: دولت بلغارستان و اتاق بازرگانی این کشور از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنند.
وی افزود: پارامترها و شاخص‌های اقتصادی بلغارستان نشان می‌دهند که این کشور برای سرمایه‌گذاری مکان مناسبی است و در میان 200 کشور، رتبه‌ی 38 سرمایه‌گذاری را داریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن "استرازاگورا"ی بلغارستان جمعیت "استرازاگورا" را 350 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 14 هزار شرکت در حوزه‌ی صنایع کوچک و متوسط این استان فعالیت می‌کنند و پنج میلیارد یورو تولید ملی این استان است.
وی بابیان اینکه 40 درصد برق مورد نیاز بلغارستان در "استرازاگورا" تولید می‌شود، خاطرنشان ساخت: در حوزه‌ی تولید عطر از گل‌های مختلف از جمله رُز مرکزیت داریم و عطر رز یکی از سنبل‌های کشور بلغارستان است.

دیدگاه‌ها  

#1 #غیوران لرستانهای ایران 1396-04-21 07:10
لرستان بومی ایرانیان/پایتخت ثروت ها/اولین مردمان ایران زمین/پایتخت ژئو توریسم خاورمیانه./پایا رلر#
نقل قول کردن
#2 #غیوران لرستانهای ایران 1396-04-21 07:26
سرمایه داران و شرکتهای بزرگ صنعتی و عمرانی کشور که دغدغه و ادعای تکلیف و خدمت به نظام و کشور را دارند.لرستان به عنوان پایتخت سرزمینی ایران و لوران به عنوان بومیان ایران.را آباد کنیدکه تبعیض ها از بین برود
نقل قول کردن
#3 کاندیدا 1396-04-27 09:11
همین که مهمانان عزیز رو گذاشتن ردیف عقب ؛ میشه قابلیتهای جذب سرمایه گذار در لرستان رو با گوشت و پوست و استخوان درک کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا