یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در جلسه این کمیسیون گفت: تنوع آب و هوایی، منابع آب فراوان، خاک حاصلخیز و شرایط مطلوب؛ در کنار نیروی جوان تحصلیکرده و ارزان‌قیمت لرستان به مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی کشاورزی تبدیل کرده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ حسین خدیش در این جلسه اظهار داشت: با تولید بیش از 9/2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان لرستان، همیشه دست‌کم پانصد هزار تن مازاد محصول برای عرضه وجود دارد.
وی افزود: چنانچه بتوانیم با اجرای برنامه‌های صحیح، ضایعات را که در همین حدود است، به صفر برسانیم، قریب به یک میلیون تن محصولات کشاورزی برای عرضه و صدور در این استان وجود دارد.
خدیش تصریح کرد: ارزش اقتصادی ضایعات محصولات کشاورزی استان لرستان (با متوسط هر کیلوگرم مواد غذایی 2000 تومان) بالغ بر یکهزار میلیارد تومان می‌شود که رقم قابل توجهی است.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان خاطرنشان ساخت: نقش سازنده مراکز علمی پژوهشی و سازمان‌های اجرایی، شرکت‌ها و بهره‌برداران محصولات کشاورزی و دامی در کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری در جهت تولید محصول سالم، طبق استانداردهای تایید شده، بسیار برجسته است.
حسین خدیش با اشاره به موضوعاتی از قبیل آب و خشکسالی، تولیدات دام و طیور و آبزیان، محصولات ارگانیک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گیاهان دارویی و همچنین ضرورت آموزش‌های فنی و موثر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و سایر نیروهای ذیربط در عرصه میدانی عنوان داشت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با برنامه‌ریزی منظم و ارائه‌ی طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسانه و موثر  می‌توانند در همه‌ی بخش‌های مرتبط با حوزه‌ی کشاورزی نقش بی‌دیلی ایفا نمایند.
 
راه خروج از مشکلات بخش کشاورزی، توانمند کردن بخش خصوصی است
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: راه خروج از مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توانمند کردن بخش خصوصی  و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان است.
زهرا طهماسبی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز اولیه فعالیت صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی، می‌توان به دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمود، تصریح کرد: به دلیل اینکه در بخش صنعت و معدن کد isic محصولات بسیار متنوع است، بیشتر شرکت‌ها به اقدام از طریق این سازمان تمایل دارند.
وی افزود: این در حالی است که اگر مجوزهای اولیه از جهاد دریافت شود، تسهیلات ارزان‌قیمت‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
طهماسبی خاطرنشان ساخت: اگرکدهای isic در جهاد کشاورزی بازنگری شود، بسیاری از شرکت‌ها از تسهیلات ارزان‌قیمت این بخش استفاده خواهند کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان بیان داشت: اگر به سمت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی می‌رویم، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این زمینه لازم و ضروری است.
زهرا طهماسبی عنوان داشت: همچنین به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورزی؛ برندسازی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و حضور در نمایشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1396-03-04 17:00
لرستان مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه ی گردشگری و توریسم است نه کشاورزی.بحران کمبود آب روز به روز بیشتر میشه اما هنوز بعضیها اصرار به گسترش فعالیت های بخش کشاورزی دارند!
نقل قول کردن
#2 سید نادر صورتیان 1396-03-04 19:50
کشاورزی در محصولات آب بر اصلا در ایران توجیه اقتصادی ندارد..... چرا که همان آب را میتوان لیتری چند هزار(از بنزین بیشتر) به اعراب فروخت......
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1396-03-04 20:58
در لرستان سرمایه گذاری در حوزه دامداری و طیور قابل توجیه است اما در بخش کشاورزی فقط در شهرهای شمالی و شرقی لرستان که دارای منابع ابی بهتری هستند میشه سرمایه گذاری کرد .
نقل قول کردن
#4 شهروند 1396-03-04 22:16
اینها همه اش شعار است اب رودخانه خرم اباد دارد به خوزستان سرا زیر میشود و وقتی برای اخذ مجوز برداشت اب برای باغداری و کشاورزی به امور اب مراجعه می کنی هزارات سنگجلوی پایت می گذارند و این در حالیست که اب در کوزه و ما تشنه لبان گرد جهان می گردیم از استاندار محترم تقاضا داریم اگر میخواهد اشتغال در بخش کشاورزی فعال شود به امور اب استان دستور دهد دست از لجاجت و تنگ نظری بردارند.
نقل قول کردن
#5 سپهر 1396-03-04 22:23
به نقل از اکبر-ظ:
در لرستان سرمایه گذاری در حوزه دامداری و طیور قابل توجیه است اما در بخش کشاورزی فقط در شهرهای شمالی و شرقی لرستان که دارای منابع ابی بهتری هستند میشه سرمایه گذاری کرد .

بهترین و مناسب ترین زمینه ی لرستان برای سرمایه گذاری،صنعت توریسم است.مسئول گردشگری کشور چین گفته "اگر ظرفیت های گردشگری لرستان در اختیار ما بود آن را به قطب بزرگ توریستی جهان تبدیل می کردیم".متأسفم که مسئولان ما چشم خود را به روی پتانسیل های بی نظیر لرستان می بندند و سرمایه های شهر و دیارمان که می توانند دهها هزار فرصت شغلی و ثروت کلان تولید کنند به هدر می روند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا