یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هیات آموزش حرفه‌ای DUAL آلمان که به دعوت این اتاق به خرم‌آباد سفر کرده بودند در سالن آمفی‌تئاتر اتاق لرستان با فعالان بخش خصوصی لرستان در حوزه‌های کشاورزی و عمرانی نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری یافته؛ نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این نشست مشترک، آشنایی فعالان بخش خصوصی لرستان با سیستم آموزش حرفه‌ای DUAL آلمان بود. 
محمد خاکی افزود: با برگزاری این نشست، زمینه برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در جهت ارتقاء سطح کیفی و عملی مجریان فنی در به کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات در دو حوزه‌ی کشاورزی و عمرانی فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته چنین دوره‌هایی در کشور برگزار گردیده و تجربه‌ی موفقی بوده است، اظهار داشت: افرادی که این دوره‌ها را پشت سر گذاشته‌اند به راحتی جذب بازارهای داخلی و خارجی شده‌اند، ولی متاسفانه برگزاری این دوره‌های مشترک آموزشی ادامه پیدا نکرد.
خاکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سندیکای شرکت‌های ساختمانی و موسساتی که در ایران هستند با همراهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران از یک طرف و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کلن آلمان از طرف دیگر آماده‌ی از سرگیری برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک هستند.
نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان یادآور شد: در همین زمینه اتاق بازرگانی لرستان مذاکراتی انجام داد تا این دوره‌ها علاوه بر استان مرکزی در استان لرستان هم برگزار شود.
محمد خاکی ابراز امیدواری کرد که شکل‌گیری این ارتباط و برگزاری دوره‌های مذکور باعث ارتقاء سطح خدمات در حوزه‌های یادشده گردد. 

 

باید بیاموزیم چگونه توانایی‌هایمان را تبدیل به کار و عمل کنیم
سرپرست هیات آموزش حرفه‌ای DUAL آلمان هم در این نشست گفت: در دانشگاه فنی کاربردی دوال آلمان و در بخش مکانیک ماشین‌آلات مشغول تولید ماشین‌آلات کشاورزی و کار روی انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.
 پروفسور "اولریش" با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی را هم در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: در کل کارمان تولید ماشین‌آلات بزرگی است که در حیطه‌های ساختمانی و جنگل کارایی دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه با گذشت زمان در پروسه‌ی کار و فعالیت تغییراتی صورت گرفته، برنامه‌ی ما هم این است که ماشین‌آلات تولیدی‌مان را بر اساس همین تغییرات، بروز کنیم تا همچنان کارایی مناسب و بالا داشته باشند.
سرپرست هیات آموزش حرفه‌ای DUAL آلمان تصریح کرد: جایی که ما کار می‌کنیم، در کنار متخصصان و تکنیسین‌های لباس آبی، فیزیک‌دان و شیمی‌دان‌هایی کار می‌کنند تا بتوانیم در کنار هم ماشین‌آلاتی تولید کنیم که کارایی‌های متنوع و به‌روز داشته باشند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1395-12-11 07:32
بله پروفسور اولریش اشاره کردن در کشور المان بجز تکنسین ها و متخصصان شیمیدانها و فیزیک دانها هم در تولید و نگهداری ماشین الات عمرانی و صنعی حضور دارند . البته ایشون اگاهی ندارند که در ایران از لیسانسهای ادبیات و الهیات در مراکز صنعتی بهره می برند .
نقل قول کردن
#2 رضا 1395-12-11 08:26
برگزاری دوره های آموزشی فنی و کاربردی در جذب جوانان جویای کار بسیار موثر است.خواهشمند است مسئولین مربوطه با برنامه ریزی دقیق این روند را ادامه دهند.
نقل قول کردن
#3 لباس آبی 1395-12-11 11:08
این آقای مترجم روبگو تکنیسین لباس آبی نداریم :cry: :cry: :cry: . این یه اصلاح هستش که به نیروهای کاری معمولی در صنعت ساختمان رو میگن. بعد خیال داریم یازو پولشو ورداره بیاد تو دهات پا سرمایه گزاری کنه. :-x :-x :-x
نقل قول کردن
#4 سپهر از خرم آباد 1395-12-11 13:04
چرا ظرفیت های گردشگری لرستان به سرمایه گذاران خارجی معرفی نمی شود؟! بهترین صنعت برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی در لرستان همین صنعت گردشگری است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا