یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: کمیسیون تلفیق و سازمان مالیاتی بنا بر درخواست نمایندگان و با موافقت رییس مجلس برای همسان‌سازی سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی همکاری کردند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "سید کامل تقوی نژاد" در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به همسان‌سازی سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی، در بودجه 96 گفت: بر اساس ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی باید هرساله در قانون بودجه مشخص شود که در بند (الف) تبصره 6 قانون بودجه 96 سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت 2 میلیون تومان و برای کارکنان غیردولتی 1.5 میلیون تومان برای کارکنان غر دولتی لحاظ شده بود.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه دولت ارقام متفاوت معافیت مالیاتی در قانون بودجه در سنوات گذشته را در قانون مالیات مستقیم تجمیع کرده است، افزود: در لایحه بودجه 96 دولت سقف معافیت مالیاتی را برای کارکنان دولتی و غیردولتی یکسان در نظر گرفته بود که در مصوبه مجلس 500 هزار تومان تفاوت سقف مالیاتی بین کارکنان دولتی و غیردولتی در نظر گرفته شد.
 
بیشتر کارکنان غیردولتی جزء اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند
تقوی نژاد با اشاره به اینکه بیشتر کارکنان غیردولتی جزء اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند، ادامه داد: لذا با همکاری کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد مجددی تنظیم شد که با موافقت رئیس مجلس و نمایندگان مواجه شد و براین اساس با مصوبه امروز مجلس معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی در سال 24 میلیون تومان و ماهیانه 2 میلیون تومان شد.
وی یادآور شد: افرادی که حقوق بالاتر از 2 میلیون تا 5 برابر می‌گیرند، به نرخ 10 درصد از آن‌ها مالیات دریافت می‌شود و مازاد 5 برابر به نرخ 20 درصد محاسبه می‌شود، به این صورت که فردی که ماهیانه 10 میلیون حقوق می‌گیرد تا 2 میلیون تومان معاف بوده و بیش از آن تا 10 میلیون به نرخ 10 درصد محاسبه و بیش از 10 میلیون به نرخ 20 درصد محاسبه می‌شود.
رییس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: ماده 57 و 101 قانون مالیات از آنجا که تابع ماده 84 هستند، سقف معافیت مالیاتی آن‌ها 1.5 میلیون ماهیانه و 18 میلیون سالیانه محسوب شد.

کارکنان دولتی و غیردولتی از سقف معافیت مالیاتی یکسان برخوردار شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت، ضمن تعیین نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی، میزان معافیت مالیات را برای این دو بخش یکسان تعیین کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 96 با بند (الف) تبصره 6 مبنی بر تعیین نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی و معافیت از مالیات این لایحه موافقت کردند.
گفتنی است بند الف تبصره 6 این لایحه پس از بررسی مجدد در کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 به شرح زیر اصلاح شد:
الف- سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 3/12/1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1396، مبلغ دویست و چهل میلیون (240.000.000)ریال در سال تعیین می‌شود. نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور تا 5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و به نسبت مازاد آن 20 درصد است. میزان معافیت مالیات اشخاص موضوع ماده 57 و 101 قانون مالیات های مستقیم سالانه 180 میلیون ریال تعیین می گردد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا