یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته شهرستان پلدختر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل مهر، هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته و بلوک‌های سبک گازی در پلدختر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار لرستان، امام‌جمعه پلدختر، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر و جمعی از مسئولان در روستای «چم گز» آغاز شد.
 مجری طرح احداث کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: برای اجرای فاز اول این طرح که تولید آهک صنعتی و هیدراته است مبلغی حدود شش هزار میلیارد ریال و برای احداث فاز دوم آن یعنی تولید بلوک‌های سبک گازی و نانو کربنات کلیسم مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
احد اله رضایی افزود: ۳۰۰ هزار تن ظرفیت فاز نخست این طرح است که مقداری از محصول تولیدی آن به مصرف کارخانه فاز دوم طرح خواهد رسید.
وی گفت: با راه‌اندازی این کارخانه فرصت شغلی برای ۱۵۰ نفر به‌طور مستقیم و ۴۵۰ نفر غیرمستقیم ایجاد خواهد شد که راهی برای تحقق رونق اقتصادی در منطقه است.
وی افزود: طرح آهک صنعتی و هیدراته پل‌دختر طرح جایگزین مصوبه سنگ‌بری لرستان در سفر سال ۹۳ ریاست جمهوری به استان لرستان است که در بین ۳۰ طرح انتخاب‌شده است.
مجری طرح احداث کارخانه آهن صنعتی و هیدراته پلدختر گفت: این طرح برای اجرا به مزایده گذاشته شد که در بین ۹ شرکت داخلی و خارجی سرمایه گذار یک شرکت داخلی برنده مزایده شد و با مشارکت شرکت «ایمیدرو» آن را اجرایی خواهد کرد.
رضایی افزود: محصولات این کارخانه در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، ریخته‌گری، نفت و پتروشیمی، مس، سدسازی، ساختمان‌سازی و ... مصرف می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه آهک هیدراته پلدختر ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آهک هیدراته در سال را خواهد داشت.
مهدی کرباسیان ظهر یک‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک صنعتی هیدراته شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای جلوگیری از خام فروشی و استفاده از نعمت خدادادی از این منطقه است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته جوانان شهرستان پل‌دختر را به کار بگیرند.
وی گفت: تولید محصول این معدن درنهایت فرآوری خواهد شد و در صنعت فولاد و مس که جزء ضرورت‌های تولید است نه‌تنها در شهرستان پلدختر بلکه درسطح کشور استفاده می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در کنار بخش خصوصی هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری می‌رساند.
کرباسیان با بیان اینکه در حضور همه مقامات و مردم اعلام می‌داریم که ازنظر بودجه جای نگرانی نیست و شرکت نوسازی صنایع و ایمیدرو بودجه این پروژه را به‌طور کامل پرداخت می‌کند، تصریح کرد: این پروژه حدود ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آهک هیدراته را خواهد داشت.
وی گفت: شهرستان پلدختر کوه تا کوه نعمت خدادادی معدن آهک دارد که باید بهره‌برداری و استفاده شود.

استاندار لرستان گفت: سالیانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد تا شاید بعد از گذشت ۵ سال بیکاری استان به میانگین کشوری برسد.
"هوشنگ بازوند" هم در این مراسم با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر امسال یک هزار و ۹۹۴ پروژه بااعتبار بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری‌ می‌رسد، اظهار داشت: این پروژه که شاید نخستین پروژه صنعتی در استان لرستان باشد یکی از پروژه‌های دهه فجر استان است.
 وی با بیان اینکه استان لرستان همچنان از بیکاری رنج می‌برد و کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که یک فرد بیکاری نداشته باشد و این امر به دلیل وجود ۱۵ سال رتبه اول بیکاری لرستان در کشوراست، تصریح کرد: لرستان علی‌رغم ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بسیار خوب طبق آسیب‌شناسی انجام‌شده حضور بخش خصوصی در آن بسیار فقیرانه بوده است.
 استاندار لرستان گفت: درگذشته دولت به دنبال توسعه استان بدون حضور بخش خصوصی بود که جوابگو نبود و در این چند سال بخش خصوصی وارد عمل شد و سالیانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد تا شاید بعد از گذشت ۵ سال بیکاری استان به میانگین کشوری برسد.
 بازوند با بیان اینکه مردم شهرستان پلدختر از کلنگ زنی ها خاطره خوشی ندارند، افزود: بعضی پروژه‌ها در استان از کلنگ زنی تا آغاز عملیات اجرایی ۵ سال و سپس تا ۱۵ سال تازه ۶۵ درصد پیشرفت داشته است که این مسئله موجب بی‌اعتمادی مردم شده است.
 وی از معاون وزیر صنعت خواست که عملیات اجرایی این پروژه در اسرع وقت آغازشده تا خاطرات قبلی پروژه‌های راکد فراموش شود، ادامه داد: از مسئولان شهرستان پلدختر می‌خواهیم که به سرمایه‌گذاران کمک کنند و مشکلات احتمالی را حل کنند و در این رابطه فرماندار شهرستان پلدختر مکلف است که مشکلات سر راه سرمایه‌گذاران حل کند.


دیدگاه‌ها  

#1 حسن پور 1395-11-17 16:47
افتتاح کردن راحت
نقل قول کردن
#2 حامدنصیری خرم اباد 1395-11-17 17:47
انشالله با حمایت استاندارمحترم و پیگیری نماینده محترم پلدختر و سرمایگذاری بخش خصوصی چندین شرکا خوب و بزرگ چند رونق اقتصادی کشور و رفع بیکاری شهرمحروم پلدخترصورت پذیرد...همچنین انتظار میرود مشکل تعدیل نیرو کاهش خط تولید کارخانه بزرگ اجرماسه آهکی پلدختر پیگیری شود.این کارخانه تا قبل از سال و واگذاری ری به بخش خصوصی بزرگترین تولیدکننده اجر در کشور بود.
نقل قول کردن
#3 یزدان 1395-11-17 19:53
با این کلنگ زنی رتبه مادر نرخ بیکاری که قبلا به گفته استاندار ۵بود به رتبه ۱ ارتقاع پیدا میکنیم

چرا برخی از پره ژها به شرکتها وافراد خاصی واگذر میشه تاسف فقط
نقل قول کردن
#4 کاندیدا 1395-11-18 11:37
در کنار خدماتی که استاندار محترم تا امروز انجام داده اند ؛ وارد کردن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به سرمایه گذاری در استان است. چنانچه این سازمان عظیم در سایر طرح ها مشارکت کند؛بخشی از بی توجهی های دولتها به استان جبران خواهد شد.
نقل قول کردن
#5 سپهر از خرم آباد 1395-11-18 11:59
کلنگ زدن چه راحت، اجرا کردن چه مشکل!!! حافظمون اینقدر ضعیف نیست که فراموش کنیم پارسال کلنگ دو هتل5ستاره و 4ستاره به نام های کیو و پارسیان در مجاورت دریاچه کیو و مجتمع بام خرم آباد به زمین زده شد و وعده دادند به سرعت ساخته می شوند ولی اکنون هیچ کدام از این هتلها حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی ندارند!!!
نقل قول کردن
#6 شاهرخی 1395-11-18 14:57
درود بر مشاور رسانه ای نماینده پلدختر جناب استاد شفیعی
واقعا پلدختر به داشتن این برادر افتخار می کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا