یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان تعطیلی کارخانه پارسیلون را حاصل پدیده قاچاق و مصرف‌گرایی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل مهر، احمد مجدیان ظهر امروز در کارگاه «آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به قاچاق کالا و ارز» ویژه مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر، به‌فرمان رهبری در سال ۸۱ خطاب به رئیس‌جمهور وقت در رابطه با «گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه‌گذاری و اشتغال» اشاره کرد و اظهار داشت: باید با جدیت تمام با این امر مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.

وی افزود: این دستور برای همه ادوار ریاست جمهوری به‌عنوان مبنا و دستور همیشگی مدنظر بوده است و به این قانون باید عمل کرد گرچه سهم ما خیلی کوچک باشد.

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با تعریف پدیده زشت قاچاق گفت: هیچ کشوری وجود ندارد که مبتلابه قاچاق نباشد. در بازار کشور ما بیشترین فراوانی کالای قانونی و غیرقانونی مربوط به محصولات چینی است اما همین کشور چین نیز هدف کالای قاچاق است.

مجدیان قاچاق در ایران را میراث فرهنگ مصرف‌گرایی دانست که از سال ۵۲ و پیش از انقلاب اسلامی به کشور وارد شد و گفت: قبل از آن ایران جزو معدود کشورهایی بود که بیشتر کالای مصرفی را در داخل تولید می‌کرد.

قاچاق فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از جوانان می‌گیرد

وی تعطیلی شرکت پارسیلون لرستان که از بهترین تولیدکنندگان کشور با هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بود را ماحصل پدیده قاچاق و مصرف‌گرایی عنوان کرد و گفت: علت اختلاف درآمد و هزینه در کشور مصرف‌گرایی و کاهش تولید و صادرات به حداقل ممکن است به‌طوری‌که سال‌هاست خزانه در انتظار دلار مانده است و پشتوانه ارزی برای ریال وجود ندارد.

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با بیان اینکه هیچ‌کدام از ما از بلای قاچاق مصون نیستیم، تصریح کرد: بلای قاچاق گریبان گیر همه ما شده است؛ گرانی مایحتاج، بیکاری، خودکشی قابل‌توجه، طلاق که امروز در کشور به حد بحران رسیده، همه به خاطر مشکلات تولید داخلی است و مسئله قاچاق فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از جوانان ما می‌گیرد.

مجدیان با اشاره به اینکه رهبری سال ۸۱ هوشمندانه خطر قاچاق را تشخیص و گوشزد کردند، افزود: در آن زمان رئیس‌جمهور موظف به تشکیل یک چارت تشکیلاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد امروز تشکیلات ما از جنس بسیجی است و حداکثر توان خود را به کار گرفته اما در مبارزه با قاچاق زمانی موفق خواهیم بود که ملت مشارکت کند.

وی افزود: نقش تشکل‌های صنفی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیار مؤثرتر از دولت باشد زیرا اعمال قانون می‌تواند جرم را به تأخیر بیندازد اما مهارکننده نیست بنابراین از تشکل‌های صنفی انتظار داریم به خاطر اجتماع، بنیان خانواده، حمایت از تولید و قطع وابستگی به بیگانگان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشارکت کنند.

مصرف کالای قاچاق زیبنده کشور اسلامی نیست

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان تصریح کرد: در کشورهای غیرمسلمان دید این است که تولید کشور خود را مقدم می‌دانند، مصرف کالای قاچاق زیبنده کشور اسلامی نیست مطمئن باشید در صورت ریشه‌کن شدن قاچاق، ظرفیت‌های نیمه فعال و خوابیده کشور فعال خواهند شد و چرخه اقتصادی رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به ترکیب بار قانونی با کالای قاچاق است، گفت: قاچاقچی برای استفاده از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل به هر ترفندی متوسل می‌شود انتظار می‌رود نتیجه این جلسه توجیه فعالان حمل‌ونقل بار و مسافر باشد و بعدازاین جلسه شاهد تغییراتی در پرونده‌های قاچاق باشیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما به قاچاق مواد مخدر باید به قاچاق کالا هم تسری پیدا کند بین کسی که زندگی را برای اعتیاد از دست می‌دهد باکسی که کارش را از دست می‌دهد تفاوتی نیست، باید نگاهمان را عوض کنیم.


 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری خرم ابادی 1395-10-30 00:45
ضمن عرض سلام به عرض جناب ???میرساند علت تعطیلی شرکت پارسیلون سوئ مدیریت و رانت بازی وهمچنین استفاده ابزاری از نام این شرکت و کارگران برای گرفتن وام های کلان و از طرفی سرمایه گزاری این وامها در خارج از استان باعث به تعطیلی کشاندن این شرکت گردیده نه پدیده قاچاق و مصرف گرائی .
نقل قول کردن
#2 اکبر ظ 1395-10-30 07:49
کاملا درسته اما مردم هم از روی ناچاری به استفاده از کالای قاچاق روی میارن. چون کالاهای قاچاق ارزانتر است و قدرت خرید مردم هم محدود است . اگر دولت در جهت بالا بردن کیفیت اجناس داخلی همت کند و قیمتها را هم در مقایسه با کالای قاچاق رقابت پذیر کند مسلما هم میهنان عزیز هم رغبتی به استفاده از کالای قاچاق نشان نمی دهند.عموم ایرانیها دوست دارند از کالای ساخت وطن استفاده کنند مشروط بر اینکه دارای کیفیت و قیمت معقول باشد .
نقل قول کردن
#3 صدیق 1395-11-01 10:38
آقای محترم این چه صحبت غیرعلمی وغیر کارشناسی است که می فرمایید؟ اون موقع که کارخونه تعطیل شد قاچاق کجا بود؟به قول همشهری خرم آبادی مسائلی دیگه باعث تعطیلی کارخونه شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا