یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق لرستان گفت: در حال حاضر نجات واحدهای صنعتی لرستان از طریق مسیری میان‌بر امکان‌پذیر است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "سید احمد موسوی "که در جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان سخن می‌گفت، با اشاره به مشکلات پیش‌روی واحدهای صنعتی استان گفت: در شرایط فعلی بایستی به دنبال راه‌های میان‌بر باشیم و با اهداف بلندمدت به شرایط بهتری برسیم.
وی با تاکید بر طرح نجات واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: این طرح نجات، بر اساس تفکری است که مشکلات واحدهای صنعتی را برای همیشه و به صورت اساسی و زیربنایی برطرف می‌نماید.
موسوی با اشاره به مشکلاتی از قبیل تسهیلات معوق، تامین اجتماعی، اداره کار، مالیات و... افزود: با حمایت دولت، واحدهای تولیدی می‌توانند از همه مصائبی که با آن‌ها درگیر هستند، برای همیشه رهایی پیدا کنند.
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق لرستان تصریح کرد: پس از رفع مشکلات، واحدهای تولیدی به ثبات می‌رسند و دولت نیز وقت کافی خواهد داشت تا صرفا به موضوعاتی از قبیل توانمندسازی و رقابت‌پذیری تولید کشور بپردازد.
سید احمد موسوی با تاکید بر اینکه پس از اجرای این طرح در کشور، دیگر به صرف ادعا و رانت نمی‌توان در زمره تولیدکنندگان قرار گرفت و از تسهیلات استفاده نمود، بیان داشت: این طرح باید در سه مرحله رهاسازی، توانمندسازی و رقابت‌پذیری به انجام رسد.
موسوی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از سیاست‌های غلط دولت‌ها در تصمیم‌گیریهای اقتصادی بوده است، بیان داشت: دولت باید مسئولیت این تقصیر را بپذیرد و در جهت جبران این تقصیر و برای رهایی دائمی خودش و بخش خصوصی از مشکلات فعلی، حتی اگر شده در مقاطعی از گرفتن بهره و جرایم و... از واحدهای تولیدی خودداری کند.
وی با تاکید بر اینکه برای عبور از شرایط نابسامان امروز تولید، ضروری است همه دست به دست هم بدهیم، افزود: بانک‌ها هم به این دلیل که در ارائه‌ی تسهیلات به واحدها، کارشناسی درستی انجام نداده مسئولیت دارند و ضروری است برای جبران آن در طرح نجات حضور جدی و فعالی داشته باشند و به منافع کشور فکر کنند.
این فعال اقتصادی عنوان داشت: کار مهم دیگری که باید پس از مرحله‌ی رهاسازی انجام گیرد، توانمندسازی واحدهای منتخب بر اساس اولویت‌بندی و اتخاذ تصمیم‌های سازنده است.
وی افزود: دولت می‌بایست بانک‌ها را به ارزیابی مجدد وثائق وادار نماید و وثائق موجود در رهن بانک‌ها را از طریق اجرای ثبت، تعیین تکلیف و به تملک بانک‌ها درآورد.
سید احمد موسوی گفت: این طرح، هنوز یک طرح خام است و باید با کمک و همفکری کارشناسان کمیسیون چکش‌کاری شده و سپس در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-10-18 18:53
ایده خیلی خوبی است اگر بانکها از جرائم و بهره خودداری کنند در اینصورت واحدهای صنعتی برشکسته احیا و دوباره وارد چرخه اقتصاد میشن .
نقل قول کردن
#2 .... 1395-10-18 20:42
واحد های صنعتی توسط بانک ها بدبخت شدن
اکثرا ورشکته شدن الانه هر که حتی اندک سرمایه ای داشته باشه میترسه وام بگیره و کار تولیدی کنه چون اعتمادی به بانک ها نیست
با فرمولها و حساب و کتابهای عجیبشون ادمو بدبخت می کنن
از طرفی منصفانه نیست افرادبکه دست به کارهای خوب مث تولید واحد صنعتی زده رها بشن
باید از راه درست بدون فشار و تهدید به این افراد کنک کرد متاسفانه در بسیاری از موارد بانک ها به جای کمک درد صاحبان واحد های صنعتی رو دو چندان کرده که اصلا راه درستی نیست با افرادیکه سرمایه جوانی و مالی و جسمیش رو برای نگه داری یا برپایی یک واحد صنعتی هدر داده مث مجرم برخورد کرد
برا همین با ید بادید بهتری به این افراد نگاه کرد ادم های بزرگی هستن که خواستن چرخ اقتصادی بچرخد
اشتعال ایجاد کنن پس جرمی ندارن
باید کمک بشن با احترام
نقل قول کردن
#3 من 1395-10-19 10:07
موضوع دو طرفه است. هم اغلب بانکها بدنبال چلاندن وام گیرندگان هستند و هم اکثر وام گیرندگان در پی زیرآبی رفتن و وام را جای دیگری خرج کردن.
شده همان چیزی که مرحوم علی اکبر دهخدا در باره خربزه و عسل نوشته بود. الان وام دهندگان و وام گیرندگان هم دست بدست هم داده اند که منابع این کشور هدر برود و در جایی غیر از تولید صرف شود.
نقل قول کردن
#4 .محمد 1395-10-19 16:16
الانه رصد دارایی افراد بسیار اسان است بسیاری از وام گیرندگان به زمین سرد نشستن نه اسایش روحی دارن نه جسمی نه اجتماعی حساب این افراد از ان دسته که وام گرفتن زدن به کار دیگری واقعا باید جدا شود ادم های ابرو داری که روزی کمک حال مردم بودن حالا تو شرایط بدهی به بانک به نان شب هم محتاجند امیدوارم خداوند متعال مشکل این بندگان خدا رو حل کنه خیلی ها زمانی شروع به کار تولیدی جوان بودن و اطلاعات کمی از اقتصاد داشتن حالا تو منجلاب بدهی و ورشکستگی افتادن خیلی یه مرد دستش خالی باشه خیلی
نقل قول کردن
#5 شهروند 1395-10-19 23:19
به هرحال سیستم بانکی در ایران فلج کننده ی تولید است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا