یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 معاون دادگستری کل لرستان گفت: ضربه‌های اقتصادی که در قالب ورشکستگی بر پیکر اقتصاد کشور وارد می‌شود موجب بیکاری، سردرگمی، فراهم شدن فضای ارتکاب جرم و. در بین تجار، بازاریان و کارگران زحمتکش شده است
به گزارش پایگاه خبری یافته، "رحیم عزیزی" تأکید کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط در امور تجارت می‌بایست بر روند احداث، تأمین و راه‌اندازی شرکت‌های تجاری به نحوی که بتوانند در آینده تداوم حیات داشته باشند نظارت نموده و دولت با بهره‌گیری از تمام توان خود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با اقدام عملی در حمایت از صنایع و شرکت‌ها موجبات اشتغال، رفاه، امنیت و عدالت اجتماعی و جلوگیری از ورشکستگی‌ها در بازار اقتصادی را فراهم نمایند.
وی در خصوص دلایل عمده ورشکستگی اقتصادی خاطرنشان نمود: ورشکستگی دارای دلایل و عوامل بسیاری است از جمله، فقدان سرمایه، بالا رفتن هزینه‌ها، عدم برنامه‌ریزی صحیح، فرسودگی آلات و تجهیزات، نبود بازار مصرف، نیروی انسانی کم‌تجربه، عدم دقت کافی در احراز شرایط لازم برای تأسیس شرکت‌ها از جانب مراجع ذی‌ربط و از همه مهم‌تر تخصیص وام‌های بانکی با سود بالا و عدم توان شرکت‌ها در پرداخت اقساط به دلیل نوسانات بازار و نبود بازه تنفس در پرداخت تسهیلات می‌باشد، تبعیض در پرداخت تسهیلات کلان بانکی نیز موجب دلسردی صنایع کوچک گردیده و واردات بی‌رویه کالاهای ارزان و بی‌کیفیت خارجی، نظام اقتصادی را با چالش‌های فراوانی روبرو ساخته است.
معاون رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: ضربه‌های اقتصادی که در قالب ورشکستگی بر پیکر اقتصاد کشور وارد می‌شود موجب بیکاری، سردرگمی، فراهم شدن فضای ارتکاب جرم و. در بین تجار، بازاریان و کارگران زحمتکش شده است، سوء مدیریت در برنامه‌های اقتصادی و عدم استفاده از برنامه‌های هدفمند اقتصادی بازار کنونی را به رکود کشانده است و پدیده نامطلوب ورشکستگی محصول این روند نامطلوب است.
قاضی عزیزی خطاب به قضات تأکید نمود: در محاکم قضایی، در صدور احکام قضات می‌بایست دقت بیشتری در خصوص شیوه طرح دعوا، شیوه انجام تحقیقات و صدور حکم صورت پذیرد و حتی‌الامکان با مواردی که به‌وسیله قانون تجارت می‌توان از سرمایه‌گذاران حمایت نمود مساعدت نمایند، هرچند ورشکستگی عوامل داخلی و خارجی فراوانی دارد لیکن در استان لرستان مساعدت و حمایت قضایی رئیس‌کل دادگستری لرستان و دادستان مرکز استان و برگزاری جلسات تعاملات بین بانک‌ها و شرکت‌ها در قالب کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری و بازدیدهای مستمر ریاست دادگستری استان کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی نموده است.
این مقام ارشد قضایی در پایان جلسه بیان داشت: اقتصاد مقاومتی نیازمند شاخص‌هایی همچون؛ استفاده از استعدادهای شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از سرمایه‌ی معنوی و علمی، لزوم آگاهی بخشی، امیدواری و نشاط در بین آحاد مردم، استفاده از نیروی انسانی کارآمد تحصیل‌کرده و جویای کار، بهره‌برداری از قدرت رسانه‌های در ترویج سبک زندگی ایدئال و پرهیز از تجمل و تبعیض مطابق با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی مدیران جهت تحقق استقلال اقتصادی، جلوگیری از پدیده فساد و رانت در تمامی سطوح، تعاملات دیپلماسی اقتصادی، مردمی کردن عرصه اقتصاد و به میدان آوردن مردم در تحرک اقتصادی کشور در عرصه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات و بسیاری دیگر از شاخصه‌های مولد اقتصادی بخصوص با توجه به دارا بودن کشور از منابع خدادادی فراوان و رهایی از اقتصاد تک‌قطبی وابسته به نفت می‌تواند راهگشا باشد، عدالت اقتصادی نیازمند همت همگان است.

خبر: علی سبزواری

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-10-11 03:24
جالبه ما همش میشنویم امار بیکاری رو به بهبود بوده و مثلا در نیمه اول سال 95 حدود 700 هزار شغل ایجاد شده! اما مردم اینقد بی تفاوت و بی خیال شدن اصلا نه اعتراضی می کنن و نه مهمه براشون. کسی نمیپرسه در همین مدت چند نفر از کار بیکار شدن یا برشکسته شدن؟ که فکر کنم از آمار اشتغال تو این مدت بیشتر باشه.هر کسی دنبال پارتی بازی و گیر آوردن آشناست.بیچاره جوونها که از شرمندگی نمی دونن چکار کنن و سن ازدواج خیلی بالا میره و آمار طلاق زیاد شده.
امیدوارم این پوست اندازی جامعه در نهایت به نفع جامعه تموم بشه و مردم بتونن دوباره زندگی خوبی داشته باشن.نسلها بسرعت عوض شدن و خیلی چیزها داره عوض میشه.
نقل قول کردن
#2 گرفتار 1395-10-11 10:34
جناب آقای عزیزی واقعابهدبهترین نکته اشاره کردید همان که فرمودید قضات محترم دراحکام صادره دقت داشته باشنداحکامی صادر کنند که قابلیت اجرا داشته باشند نه اینکه فقط کاغذی برای امروز برو فردا بیا.به والله حکمی حدود 6سال است در دست داریم که در آن حاکمیم ولی تا کنون نتوانسته اند آن را اجرا کنند خود قضات محترم می فرمایند نمیشه آن را اجرا کرد وجدانا حکمی که اجرا شدنی نیست حکم است؟ترا بخدا نظارت بیشتری براحکام صادره داشته باشید.
نقل قول کردن
#3 اکبر ظهرابی 1395-10-11 13:43
اقای قاضی درست فرمودید اما برشکستگی اقتصادی فقط به مسائل داخلی مربوط نمیشه بعضی از عوامل هم که خیلی تاثیرگذاره از خارج از مرزهای ما اعمال میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا